مقایسه عملکرد شبکه های ماهواره ای، صفحات رسانه های اجتماعی و خبرنامه های واقعی برای دانشجویان مهاجر


سازمان دانش آموزی دوره های آموزشی سوادآموزی را برای شرکت کنندگان در اردوی مشهد مقدس در سراسر کشور برگزار کرد.

پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ – ۱۷:۰۵

پمپ بنزین سوغات سواد

تهران (پانا) – دوره های سوادآموزی توسط یک تشکل دانش آموزی برای پسران مجرد کشوری که در اردوی مشهد مقدس حضور داشتند برگزار شد که با استقبال فراوانی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد، صبح روز پنجشنبه دو دوره آموزشی سوادآموزی توسط سازمان دانش آموزی با تدریس مهدی جابری برای دو گروه از دانشجویان مهاجر جزیره برگزار شد.
در طی این دوره‌های آموزشی، دانشجویان مهاجر با راه‌هایی برای حفاظت از ایده‌ها، عقاید و حتی دارایی‌ها و وقت گرانبهای خود در میان انواع حملات رسانه‌ای و رسانه‌ای آشنا شدند.
ارائه اطلاعات در قالب های مختلف دیداری، شنیداری، نوشتاری، آنلاین و اجتماعی یکی از مولفه های دوره های آموزشی سوادآموزی است.
هیچ ارتباطی بین سواد با مدارک تحصیلی وجود ندارد
جابری در جمع دانش آموزان گفت: امروزه بیشتر وقت شما صرف موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر می شود، این مورد اهمیت سواد را نشان می دهد. زیرا اگر قدرت و ابزار لازم برای محافظت از خود را نداشته باشید، در برابر بسیاری از تهدیدها و مشکلات فضای آنلاین آسیب پذیر خواهید بود.
وی افزود: در حال حاضر هزاران صدا و سیمای فارسی زبان در سراسر جهان در تلاش هستند تا افکار، ذهن و روح مردم ایران به ویژه دانش آموزان را به تصویر بکشند. از سوی دیگر، این روزها دغدغه سازمان دانش آموزی این است که همه دانشجویان ایرانی اعم از مهاجران را به صورت منصفانه و منصفانه پر از آموزش و زبان تبلیغات کند و این دوره های آموزشی نیز با همین رویکرد برگزار می شود. . برای شما توسط مدل های مهاجر.
مدرس مدیریت دانش آموزی گفت: بله، بین سواد و حساب و سواد ارتباطی وجود ندارد. از آنجایی که بسیاری از افرادی که در دنیای آنلاین تقلب می‌شوند، سطح تحصیلات بالایی دارند، و من نیز یک خوداشتغال خوار شبکه‌های اجتماعی هستم، گاهی اوقات در دام دنیای آنلاین گرفتار می‌شوم، بنابراین می‌دانم و ادامه می‌دهم. برای ارتقای دانش خود در مورد رسانه تلاش کنم.


دانش آموزان را با لایه های مختلف آشنا کنید و پیام ها را ضبط کنید
جابری در دور دیگری از دوره های آموزشی سوادآموزی گفت: یکی از مهم ترین دام های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی وجود معانی و پیام های پنهان در بطن نهضت رسانه ای است که تنها ابزاری است که ویژگی های این را به شما نشان می دهد. نوع اطلاعات
وی پس از درخواست از دانشجویان مبنی بر اینکه چه تعداد از آنها به امواج رادیویی دسترسی دارند، ادامه داد: در این مرحله از شما می خواهم با توجه به اطلاعاتی که در این دوره آموزشی کسب می کنید، از خود در برابر افکار جنسی محافظت کنید. -اسلامی و ضد ایرانی; چرا که امروزه بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اطلاعات خود را مستقیماً برای شما ارسال نمی کنند، بلکه آن را با تزئینات خاصی برای شما ارسال می کنند تا با بازکردن این کیت تبلیغاتی، با وجود اهدافی که در پس آن وجود دارد، قربانی افکار شیطانی شما شود. حجاب


پیشگیری از سوادآموزی و تبلیغات
تعداد زیاد تبلیغات کالاها و محصولات در شبکه های اجتماعی، اینترنت و شبکه های اجتماعی یکی از محورهای آموزش سوادآموزی به دانش آموزان مهاجر است.
معلم تشکل دانش آموزی با بیان مثالی از این موضوع گفت: همیشه در تبلیغات مختلف می شنویم که اگر الان عدد ۱ را به عددی بنویسید، یک محصول با قیمت ویژه در منزل خود دریافت می کنید، اما حقیقت این است که اگر شخصی پس از دیدن و شنیدن این تبلیغات، آگهی را در شماره ۱ قرار دهد، زبان تبلیغات را متوجه نمی شود. چون تحقیق و استدلالی در کار نبود، دام فریبنده و رنگ آن تبلیغات را گرفت.
جابری همچنین گفت: به نظر می رسد افرادی از این دست دچار بیماری روحی، مالی و جسمی هستند. این بدان معناست که آنها پول و وقت خود را صرف خرید محصولی می کنند که ارزش ریالی مورد انتظارشان را ندارد که ممکن است برای سلامتی و داروی آنها مضر باشد.

لزوم توجه به صحت منبع و اعتبار اطلاعات
وی با اشاره به اینکه بسیاری از داستان ها و خبرهای رسانه ها منبع و مرجع موثقی ندارند، گفت: یکی از مهم ترین دلایل کم اطلاعی رسانه ها این است که اکثر ما از دیدگاه و مطالعه اطلاعات، همیشه این کار را انجام می دهیم. اشتباه کنید زیرا ما پست های زیادی داریم. و شاید برگهای دیگر دلیل این امر این است که بخش بزرگی از اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی ندارند و نمی خواهند نادیده گرفته شوند.
جابری گفت: با این حال پیام ها به جای ارتباط به ابزاری برای تولید محتوا و داستان سازی تبدیل شده اند. به یک معنا ما مدعی دریافت و ارائه تعاملات اجتماعی و همسالان با اطلاعات مورد نیاز برای تقویت این ارتباطات از طریق استفاده از پیام‌ها هستیم، اما این روزها پیام‌ها برای تولید اطلاعات نادرست بدون منبع موثق کار می‌کنند.


مقایسه عملکرد شبکه های ماهواره ای، صفحات رسانه های اجتماعی و خبرنامه های لحظه ای در سراسر کشور
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دوره‌های آموزشی برای الگوهای ملی مهاجر، عملکرد اداری آن است. به این ترتیب محتوای رسانه ای برند انتخاب شد و تعدادی از هنرجویان از آثار بی بی سی فارسی، توییتر، اینستاگرام، صدای آمریکا و خبرگزاری رسمی کشور آمدند تا به آن پاسخ دهند. موضوع و اطلاعات
در این کار میدانی، دانشجویان مهاجر با متون منتخب و دنبال شده زبان فارسی آشنا شدند و با نحوه انتشار آنها آشنا شدند.


پرسش و پاسخ برای سواد
بخشی دیگر از دوره های زبان اشاره شامل پرسش و بازخورد دانشجویان مهاجر بود که توسط استاد مدیریت دانش آموزی با کمک سایر دانشجویان پاسخ داده شد.
موضوعاتی مانند لینک های جعلی در پیامک ها و موضوع فریب، میزان انتشار گسترده اطلاعات نادرست، نماد وحدت ملی و ایجاد تفرقه بین گروه ها، مردم ایران توسط رسانه های بیگانه، تمایل به تقویت تحصیلات متوسطه و مهمتر از همه مطالعه قرآن و اندیشیدن به آن، از جمله مسائلی که دانشجویان و معلمان مهاجر مطرح می کنند، مدیریت دانش آموزی است.

لازم به ذکر است ۲۱ اردوی کشوری دانش آموزان دوره متوسطه به همت «سازمان کل اداره توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری» و مشارکت فعال «سازمان دانش آموزی کشور» در نوع هر دو گروه برگزار می شود. دختران و پسران مشهد مقدس از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه.
پایگاه خبری پانا به صورت روزانه این رویداد فرهنگی و آموزشی را پوشش می دهد.