معلمان باید مفاخر جامعه باشند


یک معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ۰۸:۵۰

ی

تهران (پانا) – یک معلم نمونه کشوری بیان کرد معلم به عنوان الگو می‌تواند در دانش‌آموزان واکنش‌های مثبت و سازنده ایجاد کند و با توجه به نقش مؤثر آموزش‌ و پرورش در تربیت شهروند فعال، معلم همیشه الگوی مناسبی برای این امر بوده است.

خدیجه مشایخی معلمی با ۱۶ سال سابقه از استان خوزستان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در راستای تحول دیجیتال همچنین به منظور گسترش مهارت آموزی، سعی کردم رویکردها و شیوه‌های نوین آموزش و یاددهی – یادگیری و تهیه و تدوین محتوای آموزشی را سرلوحه فرآیند آموزشی در کلاس درسی خود قرار دهم. مواردی همچون فعالیت‌های آموزش ضمن خدمت ویژه همکاران؛ استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی ویژه دانش‌آموزان؛ راه‌اندازی اتاق تولید محتوا در اداره آموزش و پرورش شهرستان و برگزاری وبینارهای آموزشی تولید محتوای آموزشی را برای تمامی همکاران منطقه در سه مقطع انجام داده‌ام.»

وی افزود: «معلم باید سه مشخصه اصلی داشته باشد؛ زمینه‏ علمی، مهارت‌‏های حرفه‌ای و خصوصیت‏‌های‏ شغلی.»

این معلم نمونه کشوری بیان کرد: «گسترش کمی و کیفی تربیت معلم متناسب با رشد و گسترش آموزش‌ و‌ پرورش و بالا بردن سطح علمی معلمان با استفاده از دوره‌های ضمن خدمت کاربردی و تاثیرگذار همچنین استعدادیابی در مدارس و تحول در برنامه‌های آموزشی و محتواهای کتاب درسی باید مورد توجه مسئولان و معلمان باشد.»

مشایخی عنوان کرد: «معلم به عنوان الگو می‌تواند در دانش‌آموزان واکنش‌های مثبت و سازنده ایجاد کند و با توجه به نقش مؤثر آموزش‌ و پرورش در تربیت شهروند فعال، معلم همیشه و همیشه الگوی مناسبی برای این امر بوده است.»

وی اضافه کرد: «اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه‌اى است که ساختن و هدایت یک فرد برابر زنده کردن همه افراد جامعه است.»

این معلم همچنین افزود: «معلمان باید مفاخر جامعه­ باشند و به دلیل صبوری، ایثارگری­، فداکاری، استقامت و علاقه مندی و عشق به آموزش و تربیت دانش‌آموزان‌شان باید سزاوار صمیمانه‌­ترین احترامات باشند و جایگاه و منزلت آن‌ها حفظ شود.»