مشکلات رژیم غذایی بدون کربوهیدرات


شناسایی خطرات غذایی بدون کربوهیدرات

بدن انسان برای تعادل و ترکیبی از غذاها ساخته شده است. متأسفانه برخی از غذاها هستند که سعی می کنند با حذف یک نوع غذا ، مانند کربوهیدرات ها ، وزن خود را کاهش دهند. رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد برای بدن مفید نیست و می تواند باعث انواع بیماری ها شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. غذاهای بدون کربوهیدرات:

1- سنگ کلیه

سنگ کلیه زمانی تشکیل می شود که اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه ها تجمع کرده و به مرور زمان سنگ ایجاد می کنند. تنها فیبر محلول موجود در کربوهیدراتها باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. توصیه می شود که روزانه حداقل 30 گرم فیبر در هر وعده غذایی مصرف کنید. اگر از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده می کنید این امکان پذیر نیست.

2- یبوست و بی اختیاری ادرار

برای عملکرد صحیح روده ها ، بدن ما حداقل به 30 گرم فیبر در روز احتیاج دارد. الیاف به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول ، سیم های محلول در آب و نوع دوم ، انواع محلول در آب. فیبر غیر محلول نقش مهمی در تولید روده و کاهش زمان دفع دارد. رژیم های کم کربوهیدرات دارای فیبر غیراشباع کم هستند که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. توصیه می شود غلات ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات و جو که سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول هستند ، به رژیم غذایی اضافه شود. مصرف فیبر خطر ابتلا به یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر ، بواسیر و سرطان روده را کاهش می دهد.

3- افزایش کلسترول

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. این غذاها افراد را به خوردن مقادیر زیاد پروتئین های حیوانی ، حاوی کلسترول بالا و چربی اشباع شده ترغیب می کند. افزایش مصرف این نوع غذا منجر به افزایش سطح کلسترول بد (LDL) می شود که خطر سفت شدن دیواره عروق خونی و حمله قلبی را افزایش می دهد. فیبر که سرشار از غذاهای کربوهیدرات دار است ، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، انعقاد و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. رژیم غذایی سالم شامل 10-15٪ پروتئین ، 55-65٪ کربوهیدرات حاوی فیبر و 35-25٪ چربی است.

4- از دست دادن استخوان

پوکی استخوان ، زمانی رخ می دهد که تراکم استخوان کاهش می یابد. این به دلیل از دست دادن کلسیم به مدت طولانی رخ می دهد. بسیاری از غذاها باعث پوکی استخوان می شوند. وقتی میزان پروتئین در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد است. کلسیم موجود در ادرار نیز افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که هرچه مدت زمان طولانی تری فرد از غذاهای حاوی پروتئین بالا ، کربوهیدرات ها استفاده کند. خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی نیز باعث پوکی استخوان می شود. به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل یک رژیم غذایی متعادل برای همه گروه های غذایی باشد.

معایب رژیم بدون کربوهیدرات درک تغذیه

از دست دادن ماهیچه ها و متابولیسم

هر رژیمی که کالری مورد نیاز بدن را در دراز مدت مصرف کند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​از دست دادن عضلات می شود. از دست دادن ماهیچه ها عامل اصلی افزایش وزن است. اگر سعی کنیم در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهیم ، ماهیچه های خود را از دست می دهیم. غذاهایی که وعده کاهش وزن زیادی را در کوتاه مدت می دهند عواقبی مشابه دارند.

6- کمی ورزش کنید

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. آنها منبع مواد مغذی عضلات و مغز هستند. خوردن رژیم کم کربوهیدرات مقدار کمی گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد تولید می کند که به نوبه خود عملکرد ماهیچه ها را کاهش داده و منجر به ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی ماهیچه ها است. وقتی ماهیچه ای حرکت می کند ، یک مکانیسم شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی آزاد شود. مقدار کمی ATP در هر عضله برای چندین انقباض و کشش ذخیره می شود. ماهیچه به ATP اضافی نیاز دارد. کربوهیدراتها منبع اصلی منابع ATP هستند و در صورت عدم وجود ، از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این منابع چندان مفید نیستند و به همین دلیل احساس خستگی می کنید. همچنین نمی توانید ورزش کنید و فعالیت بدنی کافی برای کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدرات ها فیبر بالایی دارند و به آرامی قند خون را بالا می برند. آنها منبع خوبی از انرژی هستند. این به شما انرژی لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین ، رژیم های کاهش وزن بر اساس مصرف کربوهیدرات کم است. این مجاز نیست و گزینه مناسبی برای کاهش وزن نیست زیرا انرژی کافی برای عضلات و مغز است و احساس ضعف و خستگی می کند و نتیجه ورزش قادر به انجام آن نیست. رژیم غذایی کاهش وزن سالم برای همه گروه های غذایی بدون احساس ضعف ، خستگی یا گرسنگی کافی است.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


موارد پیشنهادی

استفاده از هندوانه و چاقی

استفاده بیش از حد از گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها

رابطه بین تغذیه و خلق و خو



دیدگاهتان را بنویسید