قبل از بررسی ویتامین B1 و فواید آن || کدام غذاها حاوی ویتامین B1 هستند؟


قبل از بررسی ویتامین B1 و فواید آن ، باید بدانیم که ویتامین است B1 یا تیامین بدن را قادر می سازد تا از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی استفاده کند. برای متابولیسم گلوکز مهم است و نقش مهمی در عملکرد اعصاب ، ماهیچه ها و قلب دارد. بر این اساس ، خوب است که به خوبی از ویتامین B1 ، مواد مغذی آن ، فواید و علائم آن مطلع باشید. ویتامین ها B1، مانند همه ویتامین های پیچیده باین ویتامین محلول در آب است. ویتامین ها با مواد محلول جدا می شود. برخی در آب و برخی دیگر در چربی حل می شوند. ویتامین های محلول در آب در خون حمل می شوند و هر چیزی که بدن از آن استفاده نمی کند از طریق ادرار دفع می شود.

رژیم ها و غذاهای حاوی ویتامین B1

گوشت ، ماهی و غلات منابع خوبی از ویتامین ها هستند B1 آما تیامین هستند. مرحله مقدار زیادی ویتامین B1 در لایه های بالایی و جوانه زنی غلات و همچنین مخمر ، گوشت گاو ، آجیل ، غلات کامل و حبوبات یافت می شود. میوه ها و سبزیجات ویتامین ها شامل سیب ، جگر ، لیمو ، تخم مرغ ، سیب زمینی ، مارچوبه و دیگران است. غلات صبحانه و محصولات حاوی آرد سفید یا برنج سفید ممکن است حاوی ویتامین باشند ب هودمو

تقریبا نیمی از مردم ویتامین مصرف می کنند B1 در غذاهایی که به طور طبیعی حاوی تیامین هستند استفاده می شود ، در حالی که بقیه غذاهای غنی از این ویتامین را تأمین می کنند.

با مشاوران پزشک فعلی خود به صورت آنلاین مشورت کنید

گرم کردن ، پختن و پختن غذاها در آب ویتامین ها را از بین می برد. به خاطر ویتامین ها B1 در آب حل کنید ، در آب جوش حل کنید. برنج سفید نپخته حاوی تنها یک دهم تیامین موجود در برنج قهوه ای است.

دفتر مکمل تغذیه موسسات ملی بهداشت (NIHتوصیه می شود غلات صبحانه غنی شده با 1.5 میلی گرم تیامین حاوی بیش از 100 of مکمل توصیه شده روزانه باشد. نان گندم سفید حاوی 0.1 میلی گرم یا 7 درصد نیاز روزانه است. پنیر ، مرغ و سیب فاقد تیامین هستند. انسان منبع ثابت ویتامین است B1 این مورد نیاز است زیرا این ویتامین در بدن ذخیره نمی شود. بنابراین ، باید بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد.

فواید ویتامین ها B1

ویتامین B1 و فواید آن دکتر

ویتامین ها B1 یا تیامین به جلوگیری از مشکلات سیستم عصبی ، مغز ، ماهیچه ها ، قلب ، معده و روده کمک می کند. همچنین شامل جریان الکترولیت ها به داخل و خارج از ماهیچه ها و سلول های عصبی است. این ویتامین همچنین از بیماری هایی مانند یری بری، که شامل اختلالات قلب ، اعصاب و دستگاه گوارش است ، کمک می کند.

مصرف ویتامین B1 دارو

درمان سرپایی ، سطوح پایین یا کمبود ویتامین B1 شامل بیماران مبتلا به نوریت محیطی باشد. این التهاب اعصاب خارج از مغز یا پلاگر است. برخی ورزشکاران از مکمل های تیامین برای افزایش عملکرد خود استفاده می کنند.

افراد با معده درداسهال مداوم و اشتهای ضعیف نیز می توانند باعث ایجاد تیامین شوند. تزریق تیامین ممکن است به افرادی که در کما هستند انجام شود.

سایر شرایطی که مکمل های تیامین می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:

  • ایدز
  • فشار
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • ارتباط چشمی
  • ضایعات پوستی
  • سرطان دهانه رحم
  • دفاع ضعیف
  • گلوکوم و سایر مشکلات بینایی
  • سندرم مخچه نوعی آسیب مغزی است.
  • بیماری کلیوی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

علائم کمبود ویتامین B1

ویتامین B1 و فواید آن دکتر

کمبود ویتامین B1 این بیماری معمولاً منجر به بری بری می شود ، وضعیتی که با نوروپاتی محیطی و ضعف مشخص می شود. کاهش وزن و بی اشتهایی ممکن است منجر به مشکلات روانی از جمله سرگیجه و حافظه کوتاه مدت شود. ماهیچه ها می توانند ضعیف شده و علائم قلب و عروق مانند قلب بزرگ ظاهر شود.

چند ویتامین در روز B1 نیاز دارم؟

دوز توصیه شده تیامین برای مردان 1.2 میلی گرم و 1.1 میلی گرم برای زنان بالای 18 سال است. زنان در هر سنی در دوران بارداری یا شیردهی باید روزانه 1.4 میلی گرم مصرف کنند.

چه کسی در خطر کمبود است B1 هستند آنها

افراد مبتلا به سوء تغذیه و سرطان ، تهوع صبحگاهی در دوران بارداری ، جراحی چاقی و فشار خون بالا آنها مستعد کمبود تیامین هستند. افرادی که به طور مرتب الکل مصرف می کنند ممکن است دچار کمبود این ویتامین شوند زیرا ممکن است تیامین را از رژیم غذایی خود جذب نکنند.

بیماری ورنیک کورساکف بیماری است که افراد مبتلا به الکل مزمن را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال با کمبود تیامین همراه است و در صورت عدم درمان می تواند بمیرد. افراد مبتلا به سندرم ورنیک-کورساکوف و کسانی که نوشیدن الکل را متوقف می کنند ممکن است تزریق تیامین را برای کمک به بهبودی انجام دهند. بیماریهای دیگر مانند اچآیوی جذب مواد مغذی را کاهش دهید و این می تواند منجر به کمبود ویتامین شود B1 بودن

کار ویتامین های تیم ب

همه ویتامین های گروه ب آنها در آب حل می شوند. آنها به تبدیل کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها به انرژی یا گلوکز کمک می کنند. ویتامین ها ب برای سلامت کبد ، پوست ، مو و چشم ضروری است. آنها همچنین در سیستم عصبی نقش دارند و نیاز به عملکرد خوب مغز دارند. ویتامین های گروهی ب گاهی به آنها ویتامین های ضد افسردگی می گویند زیرا در هنگام استرس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

عوارض جانبی ویتامین ب

شواهدی مبنی بر عدم وجود عوارض جانبی ناشی از ویتامین ها B1 مجاز نیست ، اما سازمان غذا و داروی ایالات متحدهFDA) در مورد استفاده از زیرساخت هشدار می دهد. افراد قبل از استفاده از مکمل ها یا مکمل های غذایی باید با پزشک خود مشورت کرده و از عموم مردم سوال کنند. پزشک عمومی یا تغذیه در مورد چگونگی بهبود سلامت خود مشاوره بگیرید.

تداخل دارویی با تیامین

ویتامین B1 و فواید آن دکتر

چای و قهوه حاوی تانن هستند ، مواد شیمیایی که ممکن است با تیامین تداخل داشته باشند و جذب آن را سخت تر کند. برخی از مواد شیمیایی موجود در موش صحرایی و ماهی خام می توانند تیامین را از بین ببرند ، که در صورت مصرف زیاد می تواند منجر به کمبود ویتامین شود. گاهی اوقات برای درمان کودکان مبتلا به بیماریهای نادر شربت افرا و اسیدوز لاکتیک استفاده می شود. کارشناسان بهداشت مناسب تجویز می شود.

شما می توانید تیامین را با نسخه دریافت کنید. این محصول به صورت قرص با نوع استاندارد و سرعت کند ارائه می شود. کمبود شدید ، ویتامین ها ب به صورت تزریق نوشته شده است. شما می توانید تیامین را در داروخانه ها خریداری کنید. اینها شامل قرصهای مقاوم به ویتامین و قرصهای مولتی ویتامین است.

اگر ویتامین کم است B1 شما داروی لاغری دارید و معمولاً یک بار در روز تیامین مصرف می کنید. می توانید با غذا یا بدون غذا از آن استفاده کنید. برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف تیامین احساس درد یا معده کنند ، اما این اثر معمولاً خفیف است.

چه کسی باید تیامین مصرف کند؟

اکثر بزرگسالان و کودکان 12 سال به بالا می توانند تیامین مصرف کنند. در صورت توصیه متخصص می توان تیامین را به کودک زیر 12 سال داد. تیامین ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. برای اطمینان از بی خطر بودن آن ، قبل از شروع به پزشک خود بگویید اگر:

  • شما قبلاً به تیامین یا هر دارویی حساسیت داشته اید
  • اگر می خواهید آزمایش خون بدهید. زیرا می تواند بر نتایج برخی آزمایش ها تأثیر بگذارد.

نحوه و زمان مصرف تیامین

اگر تیامین توسط پزشک تجویز شده است ، هنگام مصرف دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. اگر تیامین را در داروخانه یا فروشگاه خریداری کرده اید ، دستورالعمل های همراه بسته را دنبال کنید. بسته به نیاز شما به تیامین و تجویز پزشک متفاوت است. در موارد کمبود تیامین ، دوز معمول برای بزرگسالان بین 25 تا 100 میلی گرم است که یک بار در روز مصرف می شود. اما در صورت کمبود تیامین ، دوز معمول برای افراد 100 میلی گرم است که 2 یا 3 بار در روز مصرف می شود.

در صورت تجویز تیامین به نوزاد ، پزشک از وزن نوزاد برای تعیین دوز مناسب استفاده می کند.

چگونه ویتامین دریافت کنیم B1دادن؟

ویتامین B1 و فواید آن دکتر

تیامین را می توان به عنوان رژیم غذایی یا مکمل مصرف کرد. همه قرص ها را ببلعید و آب بنوشید. اگر در مصرف قرص مشکل دارید ، با استفاده از خط مرکزی قرص را به نصف تقسیم کنید. از هر دو قسمت جداگانه استفاده کنید. برای درمان کمبود ویتامین B1دوز معمولاً به طور منظم کنترل می شود تا زمانی که سطح به حالت عادی برگردد و علائم بهبود یابد. هنگامی که سطح ویتامین شما به حالت عادی برمی گردد ، احتمال اینکه پزشک دوز دارو را کاهش دهد تا مطمئن شود که دیگر نمی میرد.

عدم وجود 1 یا 2 دوز به اشتباه ممکن است لازم نباشد. اما اگر کمبود ویتامین دارید و مرتباً مصرف تیامین خود را فراموش می کنید ، از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

اگر مصرف تیامین خود را فراموش کردید ، به محض به یاد آوردن دوز فراموش شده را مصرف کنید تا دوز بعدی نزدیک شود. در این حالت ، دوز فراموش شده را کنار گذاشته و دوز بعدی را به طور معمول مصرف کنید. برای جبران دوز فراموش شده 2 دوز مصرف نکنید.

اگر اغلب دوزها را فراموش می کنید ، بهتر است زنگ هشدار را به عنوان یادآوری تنظیم کنید. همچنین می توانید از داروساز خود در مورد راه های دیگر که به شما در یادآوری مصرف دارو کمک می کند ، راهنمایی بخواهید. در صورت تجویز تیامین با پزشک خود مشورت کنید و بخواهید به هر دلیلی مصرف آن را متوقف کنید.

عوارض مصرف زیاد ویتامین B1

تیامین به طور کلی یک داروی بسیار بی خطر است. بعید است که استفاده بیش از حد باعث آسیب شود. اگر نگران هستید ، یکی داروساز یا با پزشک مشورت کنید. مانند سایر داروها ، تیامین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، اگرچه همه نمی توانند آن را تجربه کنند. اما اکثر افراد عوارض جانبی ندارند یا فقط عوارض جانبی جزئی دارند. اگر این عوارض جانبی شما را آزار می دهد یا از بین نمی رود ، با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید:

  • اسهال
  • معده درد
  • احساس بیماری (حالت تهوع)

منابع:

https://www.nhs.uk/medicines/thiamine-vitamin-b1/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/219545

دیدگاهتان را بنویسید