فواید فیبر سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


اکثر ما روی فیبر زیاد کار نمی کنیم. این احتمالاً به این دلیل است که ما بارها شنیده ایم که ذوب فیبر فواید زیادی دارد و این یک ماده مغذی ضروری برای هر رژیم غذایی سالم است. واقعیت: دریافت فیبر کافی می تواند سطح قند خون را کنترل کند ، سطح کلسترول را کاهش دهد و متابولیسم را ادامه دهد. همچنین یکی از متخصصان تغذیه برتر برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما چه تعداد زیادی از مردم انجام ندهید آگاهی از فیبر باید نقش مهمی در فرایند سموم طبیعی بدن داشته باشد. به ویژه ، فیبر محلول ضروری است اگر می خواهید از توانایی بدن در جذب سموم حمایت کنید.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به بدن ما تبدیل می کند.

سموم از دو منبع عمده تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ما ، در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و هضم در بدن ایجاد می شود. چشم دوم؟ سموم همچنین می توانند از موادی که جذب ، جذب یا استنشاق می کنیم مانند جیوه ، آلاینده ها ، داروها و الکل ناشی شوند. ” ممکن است سمومی را تجربه کنیم که بدن تشخیص می دهد هنگام استفاده از انواع خاصی از لوازم آرایشی ، غذاهای خاص و حتی هنگام مصرف برخی داروها باید دفع شوند.

زن کرم می زند

قبل از ناراحتی ، خبر خوب این است که بدن ما در تمام طول روز تازه می شود. به گفته روون ، بدن انسان به شدت مجهز به مسیرهای سمی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به طور خاص ، کبد و کلیه کارهای زیادی را از انجام کارهای سنگین بر عهده دارند. کبد سموم را در کیسه صفرا آزاد می کند ، که در مدفوع شما دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به تصفیه سموم از ادرار کمک می کنند.

اگر می پرسید فیبر از کجا می آید؟ بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن در بیهوشی ، رژیم و شیوه زندگی است. ” “شما برای دفع سموم نیازی به غذای محدود ، پاک کننده آب میوه یا بسته بندی گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و تدریجی است که می تواند از طریق تغذیه سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، ورزش و کاهش قرار گرفتن در معرض سموم پشتیبانی شود. ”به نظر می رسد ، بخش بزرگی از یک رژیم غذایی سالم برای حمایت از فرآیندهای متابولیک بدن شما ، فیبر فیبر است.

فیبر مایع و غیر محلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر غیر محلول. تفاوت این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر محلول چیست

فیبر غیر محلول این نیست در آب حل شود روون گفت: “فیبر نامحلول با جذب آب از دستگاه گوارش ، مدفوع بزرگ و سرعت بخشیدن به زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر چیست؟

فیبر براق میکند در آب حل شود روون می نویسد: “وقتی حل می شود ، یک ماده ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فایبرگلاس یک فعالیت حرفه ای برای بسیاری از متخصصان است. باکتری های خوب روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول غذایی کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کاهش می دهد ، که به کاهش قند خون کمک می کند.

زن و شوهر در حال پختن شام

فواید فیبر حل می شود

البته چندین روش وجود دارد که فیبر فیبر می تواند سموم را حل کرده و به ما در دفع سموم کمک کند.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، فیبر محلول به دلیل تغذیه باکتری های خوب روده ، برای یک میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته Rueven ، این بر بسیاری از اندام های دیگر بدن ما از جمله وزن کبد تأثیر می گذارد: کبد و کلیه ها. روون گفت: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد سد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” این کار از کبد و کلیه در برابر باکتری ها و عفونت ها محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد سم زدایی خود را بهتر انجام دهند. “

علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین هر دو اندام به طور مستقیم بر سلامت میکروبیوم روده تأثیر می گذارد.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

Abby Vichill ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که فیبر درخشان همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی برای کاهش توانایی کلیه ها در پردازش نیتروژن کمک می کند ، یک ماده طبیعی که بدن شما باید از آن خلاص شود. این همچنین شامل تولید و جریان روده است. ” ما به صفرا برای جذب ویتامین های محلول در چربی نیاز داریم ، که همانطور که قبلاً ذکر شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمون ها کمک می کند

فیبر همچنین در بدن شما در تولید هورمون های اضافی نقش دارد. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن در بدن ما متابولیسم است. ویشیل گفت: رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث افزایش سطح استروژن شود ، زیرا فیبر به بدن کمک می کند استروژن اضافی را دفع کند. هم ماده و هم ماده می توانند استروژن مازاد داشته باشند ، که گاهی اوقات قدرت استروژن نیز نامیده می شود. در زنان ، این بیماری بیشتر در زنان میانسال و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، چرخه قاعدگی نامنظم و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح بالاتر استروژن با باروری و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان موجود در روده به پاکسازی استروژن اضافی کمک می کند. در مورد فیبر ، به ویژه ، به ما کمک می کند احساس سیری کنیم زیرا هضم غذا را کاهش می دهد. به همین دلیل ، غذاهای سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم ارتباط دارند. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند سطح استروژن شما را بیش از حد کاهش دهد.

غذاهای سرشار از فیبر محلول

اگر به دنبال افزودن غذاهای غنی از فیبر به رژیم غذایی خود هستید ، گزینه های زیادی دارید.

بالاترین رژیم های فیبر Rueven و Vichill عبارتند از:

  • بلغور جو دوسر
  • میوه لیمو
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • بروکسل در حال ظهور است
  • لوبیا خشک
  • تخم کتان و چیا
  • آووکادوها
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • غشای پسیلیوم (معمولاً در متابولیسم یافت می شود)
فرنی موز

با این وجود ، هنگامی که امیدوارید مصرف فیبر براق خود را افزایش دهید ، موارد خاصی را باید در نظر داشته باشید.

به آرامی شروع کنید.

روون گفت: “اگر شما در حال حاضر غذاهای غنی از فیبر نمی خورید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم گوارشی ناخوشایندی ایجاد کند.” به

هیدراته بمانید.

به گفته Rueven ، هر بار که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید میزان مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به سیستم گوارشی شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که کمتر به حمایت ، تورم و یبوست مبتلا می شوید.

نگران افزودن غذاهای خاص نباشید.

رووین توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، خوردن انواع غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و میوه ها را هدف قرار دهید.” این غذاها همه منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از محلول در فیبر و غیرقابل هضم هستند که هر دوی آنها برای رشد و حمایت از حذف سموم و سلامت کلی بدن نیاز دارند. ”

دیدگاهتان را بنویسید