فواید شگفت انگیز بادام هندی برای سلامتی – آیا آنها را می خورید؟

گیاه بادام هندی بومی برزیل است و در نیمه دوم قرن شانزدهم به عنوان یک محصول کنترل فرسایش خاک به هند معرفی شد. امروزه این یک محصول نقدی ارزشمند است که در دامنه های مناطق کوهستانی سواحل شرقی و غربی هند رشد می کند.

تمام آن تصاویر بادام هندی بالای میوه های اصلی خود باید به شما بگوید که بادام هندی دانه هایی از گیاه بادام هندی است – اما با یک تفاوت. خارج از هسته یا هسته میوه رشد کنید!

استفاده از بادام هندی

یک مشت بادام هندی یا بادام هندی خوشمزه ترین میان وعده است. بادام هندی برای تزئین کاری و دسر استفاده می شود، به صورت خمیر در می آید و برای غنی سازی آبگوشت استفاده می شود. کسی که نشنیده باشد یا هوس کرده باشد کاجو برفی یا یک قاشق کاجوس برش خورده روی دسر!

ارزش غذایی

۱۰۰ گرم بادام هندی ۵۵۳ کالری دارد. آجیل سرشار از چربی، پروتئین و فیبر غذایی است. آنها منابع غنی مواد معدنی از جمله آهن، پتاسیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، فسفر و منیزیم هستند. بادام هندی همچنین حاوی تیامین، ویتامین B6 و ویتامین K است.

۱۰۰ گرم بادام هندی خام حاوی ۱۱۳ میلی گرم بتا سیتوسترول است که ارزش دارویی زیادی دارد.

بادام هندی دارای مواد مغذی متراکم است. خوردن یک مشت بادام هندی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سرشار از ویتامین

مشخصات تغذیه ای بادام هندی به ما نشان می دهد که سرشار از ویتامین هایی است که برای عملکرد بدن ما ضروری است.

ویتامین B6 کلید بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی را در بدن ما دارد و برای متابولیسم پروتئین ها در سطح سلولی ضروری است.

تیامین یا ویتامین B1 برای پیشگیری از بیماری های ناشی از کمبود مانند بری بری، نوریت، التهاب عصبی مرتبط با پلاگر یا کمبود در دوران بارداری ضروری است. تیامین همچنین برای سلامت کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است و از از دست دادن حافظه از جمله بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. تیامین برای بدن انسان برای استفاده مناسب از کربوهیدرات ها ضروری است.

ویتامین K برای لخته شدن خون برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد ضروری است. مطالعات اخیر نشان داده اند که برای سلامت استخوان، به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان و از دست دادن استخوان ناشی از استروئید مفید است.

یک مشت بادام هندی واقعاً یک مکمل ویتامین است – و در عین حال خوشمزه!

ثروت معدنی یک موهبت برای سلامتی است

بادام هندی مکمل خوبی برای آهن است: یک ماده معدنی ضروری برای پیشگیری از کم خونی است.

سلنیوم یک ریزمغذی مهم است که برای تشکیل آنتی اکسیدان هایی که سلامت قلب را تضمین می کنند ضروری است.

مواد معدنی مانند مس، منگنز و روی برای سلامت استخوان، هضم، سنتز DNA، عملکردهای جنسی، بینایی و غیره ضروری هستند. در واقع، هر عملکردی در بدن ما توسط تمام این مواد معدنی ضروری تامین و کنترل می شود.

فواید بتا سیتوسترول

استر گیاهی موجود در بادام هندی یک موهبت از سوی طبیعت محسوب می شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند و با جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا برای کیسه صفرا مفید است. همچنین برای درمان میگرن، ریزش مو، برونشیت و سندرم خستگی مزمن مفید است.

همچنین استفاده از بادام هندی برای یک شب آرام به خصوص در دوران یائسگی توصیه می شود.

برخی از باورهای غلط رایج

بادام هندی سرشار از چربی است. اما بیشتر آن چربی غیراشباع است. شما می توانید ۶۷ درصد چربی روزانه خود را از ۱۰۰ گرم بادام هندی دریافت کنید. بادام هندی همچنین حاوی ۱۷ درصد چربی اشباع شده است. این بیشتر از ۶ درصدی است که در گردو و بادام یافت می شود، اما تفاوت چندانی برای قرار دادن آنها در فهرست غذاهای ممنوعه وجود ندارد! اگر مجبورید بین مقدار معادل چیپس یا هر نوع دیگر فست فود و بادام هندی یکی را انتخاب کنید، سراغ دومی بروید! بادام هندی از نظر تغذیه ای مفیدتر است: این یک نوع میان وعده “کالری خالی” نیست.

تعداد کمی هستند که به گردو و بادام زمینی حساسیت دارند. افراد مبتلا به آلرژی شناخته شده باید احتیاط کنند.

از آنجایی که بادام هندی از نظر تغذیه ای بسیار متراکم است، بهتر است به جای اضافه کردن کالری معمول خود، آن را با جایگزین کردن کالری های خالی مانند تنقلات سرخ شده مصرف کنید.

بهتر است بادام هندی را به صورت خام مصرف کنید، اما نباید لذت انواع بو داده و چاشنی شده را به یکباره دریغ کرد.

نحوه ذخیره سازی

بادام هندی معمولا تا یک ماه تازه می ماند. آن را در یک بطری یا ظرف با درب محکم نگه دارید.

اگر بیشتر از مقداری که می توانید استفاده کنید، می توانید آنها را تا ۴ تا ۶ ماه در یخچال نگهداری کنید.

اگر مقدار زیادی غذای دیوالی دارید، بهتر است آنها را در فریزر نگهداری کنید.

Kajus را می توان در همه جا از خواربار فروشی محلی شما گرفته تا فروشگاه های منحصر به فرد میوه خشک خریداری کرد. یک مارک خوب تضمین می کند که بادام هندی که می خرید به خوبی ذخیره شده و عاری از آفات باشد.

کاجو نیز در درجات مختلف می آید. هرچه مهره بزرگتر باشد، قیمت آن بیشتر است. این آجیل همچنین وقتی کامل باشد ارزشمندتر و گرانتر است. مشکل خرید آجیل کامل این است که نمی دانید چه چیزی را در داخل آن پنهان کنید. به همین دلیل است که باید از یک برند یا فروشگاه معتبر خرید کنید تا بهترین ارزش را در قبال پول خود داشته باشید.

بادام هندی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مکمل دریافتی غذایی خود باشد. آنها را به غلات صبحگاهی خود اضافه کنید. از خمیر بادام هندی به جای خامه استفاده کنید تا آب گوشت بافت غلیظ تری داشته باشد و طعم خامه ای پیدا کند. یا فقط یک مشت بگیرید و از روز خود در حالی که غذا می خورید لذت ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر