فواید ال تیانین برای خواب ، استرس و سلامت روان


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش اضطراب و اینکه چرا باید بخشی از برنامه کم استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر دائماً مضطرب هستید ، ممکن است تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده باشید. آیا شما آماده هستید که به احتمال زیاد تلاش نکنید؟ L-theanine یکی از محرمانه ترین اسرار تغذیه ای است. اسید آمینه به دلیل توانایی خود در کمک به مردم در احساس آرامش و امنیت محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در اینجا مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، به علاوه اطلاعاتی که باید در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، آورده شده است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی شگفت انگیز و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما احتمالاً شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در حالت تعادل نیز در اشکال بسیار قدرتمند یافت می شود. L-theanine جزء ستاره ای در تعادل استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های تنظیم کننده خلق و خو ، مانند GABA ، ممکن است م lessثرتر نباشند. L-theanine برای افزایش سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر حامل های حسی مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطوح محرک هایی را که می توانند اضطراب را تحریک کنند ، کاهش می دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از افزایش گلوتامات ، انتقال دهنده عصبی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به تمرکز و استراحت بهتر شود.

فواید ال تیانین

به نظر می رسد که تئانین توجه تأثیر احساسی را به خود جلب می کند ، با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از حس آرامش است.

بهبود خواب

مردی که آرام می خوابد

محققان معتقدند که تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا مسدود کننده فشار) برای تحریک خواب است. برای ایجاد خواب خوب ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب معمولی که تأثیر استرس زا نیز دارند ، L-theanine باعث بهبود کیفیت خواب بدون عملکرد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

یک مطالعه متفاوت تأثیر این امر بر سلامت روان را ارزیابی کرده است. از آنجا که خواب ضعیف می تواند عامل ثانویه اضطراب باشد ، همان محققان به طور همزمان اثرات ال تیانین بر کیفیت خواب را بررسی کردند. شرکت کنندگان کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تاخیر و اختلال را پس از چهار هفته دیگر مشاهده کردند.

مهارتهای شناختی تقویت شده است

زنی متمرکز بر کار

ما معمولاً کلمات “alert” و “loose” را که در یک جمله استفاده می شوند نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد احساس آرامش کنید و روی شرایط برنامه تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم از این قرص مصرف می کنند ، بهبود چشمگیری در هوشیاری ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

در مطالعه دیگری به بررسی اثرات L-theanine علاوه بر کافئین پرداخته شد. جالب است که محققان دریافتند که 97 میلی گرم تئانین به همراه 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بهتر در عملکرد شناختی استرس و افزایش دقت کمک می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش فشار

زنان بستنی

اکثر تحقیقات L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر اضطراب بررسی کرده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم تأثیرات مثبت آن را بر افراد دارای اضافه وزن نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجهی در اضطراب می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین باعث کاهش سطح استرس در افرادی می شود که شرایط استرس زا را تجربه می کنند.

علاوه بر این ، ما نمی توانیم فراموش کنیم که تئانین می تواند به ترویج خواب خوب کمک کند و البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد افسردگی ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی l-theanine را امتحان می کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که دائماً در حال اضطراب هستند مفید باشد. علاوه بر این ، تئانین می تواند در صورت داشتن مشکلات زیر کمک کند:

  • داشتن یک خواب راحت
  • خواب
  • تمرکز یا گیجی ذهنی
  • یادگیری یا حفظ اطلاعات
  • احساس هوشیاری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

بر اساس ادبیات مرتبط ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو این قرص را به عنوان بخشی از رژیم غذایی ایمن (GRAS) شناخته شده است. علاوه بر این ، چای حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه برای نوشیدن بی خطر است. علاوه بر این ، چای دارای مزایای سلامتی است ، بنابراین همیشه یک برنامه عالی برای برنامه شما است.

قبل از تهیه قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان آن حدود 20 میلی گرم ال تیانین را تامین می کند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز م effectiveثر روزانه 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تانن هستید ، مطمئن شوید که دوز سالم دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200mg l-theanine و همچنین ashtoandha-adaptogen است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine است ، برای افزایش آرامش امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف داروهای تجویزی ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیرات منفی بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای افسردگی می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر زیادی L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راه درستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید