فلزات برای کودکان شما: ساده اما مهم

به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری، مواد معدنی بر رشد و نمو فرزندان شما و همچنین سلامتی آنها تأثیر دارد.

اگرچه بدن فقط به مقدار کمی از مواد معدنی نیاز دارد، اما در مقایسه با کربوهیدرات‌ها، نقش مهمی در بدن ما دارند. بدون مواد معدنی، کربوهیدرات ها، پروتئین ها و سایر مواد مغذی به سختی می توانند وظایف خود را انجام دهند. بیایید دریابیم که مواد معدنی از کجا می آیند.

درست مانند ویتامین ها، مواد معدنی مورد نیاز بدن برای تقویت رشد و تکامل کودکان است. آنها همچنین برای مراقبت های بهداشتی از جمله تشکیل استخوان های قوی، تولید هورمون ها و حفظ ضربان قلب ضروری هستند.

برخی از انواع مواد معدنی مورد نیاز بیش از ۱۰۰ میلی گرم در روز مانند کلسیم وجود دارد. برای مثال، بدن فقط به مقدار کمی روی (کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در روز) نیاز دارد.

بدن هر روز به مواد معدنی نیاز دارد. در میان بسیاری از مواد معدنی که برای کودکان مهم هستند، اجازه دهید برخی از آنها را ببینیم و چگونه برای فرزندانمان فوایدی به همراه دارد.

۱. کلسیم (Ca)

فواید:

برای رشد دندان ها و استخوان ها مفید است

کودکان در آینده از پوکی استخوان اجتناب می کنند

لخته شدن خون و انقباض عضلانی را کنترل می کند

منابع: شیر و محصولات فرآوری شده آن مانند پنیر، کره، ماست و بستنی. کلسیم همچنین در سویا و ماهی قزل آلا یافت می شود.

۲. آهن (آهن)

فواید:

به تشکیل هموگلوبین (ماده قرمز رنگ در خون که برای انتقال اکسیژن از ریه به کل بدن عمل می کند) کمک می کند.

برای ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است

منابع: گوشت گاو، زرده تخم مرغ، میوه ها، نان

۳. منیزیم (میلی گرم)

فواید:

نقش مهمی در متابولیسم انرژی دارد

– کنترل عملکرد حیاتی بدن مانند ضربان قلب، آرامش عضلات و جلوگیری از لخته شدن خون

تشکیل استخوان و دندان با کلسیم

منابع: آجیل، آووکادو، گوشت، شیر، شکلات

۴ – پتاسیم / کلسیم (K)

فواید:

– انرژی تولید می کند

– ضربان قلب را کنترل می کند

منابع: موز، آووکادو، سبزیجات، غلات

۵. فسفر (P)

فواید:

با داشتن کلسیم و فسفر از کلسیفیک شدن استخوان ها و دندان ها جلوگیری می کند

انتقال انرژی در فرآیند متابولیسم را کنترل می کند

منابع: گوشت گاو، ماهی، مرغ، تخم مرغ، پنیر، شیر، آجیل

بدن ما، درست مانند کودکانمان، هر روز به مقدار کافی مواد معدنی نیاز دارد. برای هر فلز مقدار متفاوتی نیاز دارد.

به عنوان مثال، کودک نوپا شما باید حداقل ۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کند، در حالی که او فقط به ۷۵ تا ۱۰۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد.

شما واقعاً نیازی به حفظ کردن و شمارش هر ماده معدنی هر زمان که به فرزندان خود غذا می دهید، ندارید. چگونه بررسی می کنید که آیا کودکان پس از آن مواد معدنی کافی دریافت می کنند؟

نیازی به گیج شدن نیست. کلید در الگوی تغذیه است. منوی غذای کودکان خود را به گونه ای تنظیم کنید که با دادن نوبت به آنها انواع غذاهای غنی از بسیاری از مواد مغذی مهم را دریافت کنند.

هیچ غذایی حاوی مواد مغذی کامل نیست. با این حال، یک نوع غذا می تواند حاوی بیش از یک ماده اساسی باشد. به عنوان مثال، پنیر منبع عالی کلسیم و فسفر همراه با پروتئین و چربی است. اگرچه حاوی پتاسیم / کلسیم نیست.

بنابراین، تا زمانی که فرزندان شما تنوع زیادی از غذاهای مغذی را در مقادیر متعادل دریافت می کنند، فقط فکر کنید که مواد معدنی مورد نیاز بدن تکمیل شده است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر