غذای روانی؟ در اینجا 6 علت ذکر شده است


آیا تا به حال دیده اید که بدون آن غذا بخورید در واقع به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

غذا خوردن بدون فکر زمانی است که شما متعهد به رعایت رژیم غذایی و بدن خود هستید ، این امر باعث می شود که شما از خوردن غذا لذت نبرید و بدن خود را سازماندهی کنید تا بدانید چه موقع راضی و راضی هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم

ممکن است هنگام تماشای تلویزیون یا چرای غذا تمام بعد از ظهر چیزی برای خوردن داشته باشیم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هربار که غذا می خوریم 100٪ حواسمان نیست ، اما مشکل خوردن ناخودآگاه می تواند منجر به تعدادی نتایج ناخواسته شود. از غذاهای پرخور گرفته تا احساس غرق شدن ، منجر به افسردگی گوارشی و حتی پشیمانی و احساس گناه ، غذای بی فکر هرگز به ما خوب خدمت نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا ممکن است برای غلبه بر آن ها خود را بیهوده غذا بخورید.

6 شایع ترین علل اختلالات خوردن

درک بهتر آنچه باعث می شود شما عاقلانه غذا بخورید می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. رژیم غذایی راحت

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

این غذا شیرین و خوشمزه است و در نتیجه ، باید از آن لذت ببرید! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به شیوه ای راحت نگاه کنیم ، یا راهی برای کمک به مقابله با جنبه های دیگر زندگی خود باشیم که از آن لذت نمی بریم.

وقتی کسی برای لذت غذا می خورد ، به طور کلی به دنبال غذا است تا احساسات قبلی را از بین ببرد و آن را به شادی تبدیل کند.

برای مثال ، فرض کنید بعد از کار احساس افسردگی شدید می کنید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید آن احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین به دنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود می روید زیرا می دانید که کیک همیشه خوشمزه است و به شما کمک می کند تا استرسی که داشتید را فراموش کنید.

این منجر به رژیم غذایی ناسالم می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، کمی مزه کنید و واقعاً از آنچه که هست لذت ببرید! در عوض ، برای فرار به کیک لوکس نگاه می کنید. این نیز می تواند به دلیل تقریباً هرگونه احساسات بالا – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. علائم محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و میل خاصی را برانگیزد؟

یکی از مواردی که در مورد آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر به سادگی تمایل به لذت بردن از یک ماده غذایی چیزی نیست که از آن شرمنده باشید! منظور از غذا هم مقوی و هم راحت است ، این بخشی از فلسفه ما در اینجا تغذیه است.

اما وقتی ما غذا را می خواهیم ، گرچه گرسنگی وجود ندارد ، آگاهی در اینجا بازی می کند. اگر به دلیل شاخص های محیطی کاملاً سیر شده ایم و صرفاً غذا می خوریم ، نمی توانیم به دستورات گرسنگی و سیری گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به پرخوری می شود که باعث می شود احساس سیری ، تورم داشته باشیم و ممکن است بعد از خوردن بیشتر از آنچه که در نظر داشتیم ، کمی پشیمان شویم.

نمونه رایج دیگری از شاخص های محیطی را اغلب می توان در شرایط غذایی اجتماعی یافت. در بیشتر این موارد ، معمولاً غذاهایی برای چرا ارائه می شود ، مانند کاسه خرده یا تخته چوب. این می تواند به راحتی باعث شود که غذاهای خاصی را بخواهید که به طور معمول نمی گویید رضایت بخش هستند. همچنین می تواند منجر به پرخوری شود زیرا هر بار که کاری را انجام می دهید انجام می دهید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. پیشنهاد

افسردگی یکی دیگر از علل شایع اختلالات خوردن است. همه چیز از حرکت از اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا نحوه غذا خوردن ، تجربه غذا خوردن شما را منحرف می کند.

وقتی مشغول غذا خوردن هستید ، رضایت از آنچه می خورید دشوارتر است زیرا واقعاً به طعم و ساختار غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال در رختخواب با تماشای Netflix با یک کاسه بزرگ شکسته خوابیده اید؟ اگر پیش از آنکه بدانید ، اگر بیش از میز می نشستید و به آنچه می خوردید نگاه می کردید ، بیش از آنچه تصور می کردید می خوردید.

اکنون ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار بسیار خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب در Netflix و کمی میان وعده در حین تماشا است. اما اگر این بخشی از روال عادی روزانه شما است ، زمانی است که می خواهید روی تغییر این عادت کار کنید.

4. اختلالات خوردن در نتیجه فشار همسالان

همه به دوست یا اعضای خانواده شما می گویند: “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، عالی است!”

آیا شبیه یک حرفه ای هستید؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از محصول غذایی لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، عاقلانه غذا می خوریم.

ما دوباره غذا هستیم تا بتوانیم به راحتی غذا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که طعم آن چقدر شیرین است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، بلکه بخاطر اینکه کسی به ما گفته است غذا می خوریم.

5. تنبلی

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه خوردن راحت است ، اما بیشتر از هر چیز دیگر به یک عادت تبدیل شده است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز خلبان خودکار را انجام دهیم تا بتوانیم کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما آنچه آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات ما را مجبور می کند که وقتی در اطراف غذا هستیم ، عمداً یا غیر منطقی عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنیم وقتی شما بزرگتر بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید. تو خسته هستی! شما عادت دارید در انبار پرسه بزنید و همه چیز را در آنجا چنگ بزنید.

خوب ، هر زمان که حوصله تان سر رفت ، مغز شما می تواند بلافاصله مستقیماً به سراغ غذا برود. سفارشی ساخته شده است.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم محصول غذایی را آگاهانه ببینیم ، ما برای برآوردن یک نیاز متفاوت غذا می خوریم که متأسفانه ما واقعاً نمی توانیم آن را برآورده کنیم.

6. ترازو خوردن باعث اختلالات خوردن می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید بهش بچسب.

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چه چیزی می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند باید این کار را انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، آیا ما عمداً دوباره گرسنگی و دستورات سیری را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب ، بدن را مجبور می کنیم وقتی فکر می کنیم فکر می کنیم غذا بخورد. وقتی مطمئن نیستیم غذا چه احساسی به ما می دهد ، دوباره بی خردانه غذا می خوریم.

نحوه جلوگیری از سوء تغذیه

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث رژیم غذایی ناسالم می شود. بنابراین چگونه آن را متوقف کنیم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از آنچه باعث تحریک شخصیت ما می شود آگاه باشیم. آیا اغلب به غذاهای لوکس نگاه می کنید؟ تحمل فشار همسالان را دارید؟ برنامه غذایی را رعایت کنید؟ یا ممکن است تنبلی یا محیط شما را تحت تأثیر قرار دهد؟

هنگامی که از آنچه اغلب شما را وادار به خوردن عاقلانه می کند آگاه شدید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادات جدید و مثبت تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید برای شروع وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل بیشتری در انتخاب غذای امروز خود تجربه کنید ، بعلاوه گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل در زندگی.

تمرین غذا خوردن به یاد داشته باشید

همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه غذا خوردن را عمداً با ذهن خود تمرین کنید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف شخصی خود انجام دهند. حرکت از خوردن بی فکر به دنیایی از خوردن آگاهانه به شما امکان می دهد زندگی و اهداف سلامتی خود را کنترل کنید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را تقویت کنید ، اما مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب شما چیست ، در تماس رایگان Discovery از یکی از متخصصان تغذیه ثبت نام کنید! شما می توانید در مورد نمرات درد ، اهداف و اهداف خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید