علل گرسنگی مزمن و راه های قابل پیشگیری لوگا


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، ممکن است معده ما سر و صدا کند و احساس کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، تحریک پذیری ، بی حالی و بی توجهی همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی فاصله بیندازند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما همیشه احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

احساس گرسنگی

علل گرسنگی مزمن و ضعف:

1. خوردن پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون هایی که باعث سیری می شوند به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و محصولات لبنی یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های جدی و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و تا زمانی که عامل اشتها را سرکوب کند ، زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کم خوابی باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات می خوریم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها را از دست می دهند. محبوب ترین این مواد آرد سفید است که برای پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها پرکننده ندارند و بدن آنها را سریع هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. بنابراین ، می توان آن را کمی اصلاح کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، لوبیا و غلات حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی نقش مهمی در بازسازی بدن دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش مدت زیادی طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی رژیم غذایی خود را کاهش دهند میل به قند و کربوهیدرات را افزایش می دهند. منابع غذایی چرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت روان و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آبی که می خوریم دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود در این حالت سعی کنید ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، منظور ما این است

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و در حین غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، تأثیرات متفاوتی بر بدن و سلامتی خود در همان زمان خواهید داشت. این رژیم در نهایت میزان دریافت کالری و افزایش وزن را افزایش می دهد. سم زدایی آگاهی از میزان خوردن غذا را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعداً سیگنال سیری را تولید می کند.

7. ما تحت فشار و اضطراب زیادی هستیم

برای برخی افراد ، افسردگی اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد افسردگی و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برخی از داروها با توصیه پزشک جایگزین شوند ، اما گاهی اوقات فقط باید از داروهای قدیمی پیروی کنید تا اثرات این افسردگی کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت جسمانی عمومی و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت جسمانی عمومی باید تضمین شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی می کنید و افزایش اشتها ممکن است نشانه یک مشکل جسمانی باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن بدتر می کند. به همین دلیل ، گاهی اوقات ، برای جلوگیری از مشکلات بدن ، معاینه فیزیکی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید