طرز تهیه گرانولای خانه سالم


طعم شیرین گرانولای سالم را نمی توان انکار کرد-این یک میان وعده شیرین ، خارش دار و کودک پسند است که خوردن آن آسان است.

اما کالری و شکر گرانولای خریداری شده می تواند به سرعت مخلوط شود.

اشلی نادر ، RD توضیح می دهد: “گرانولا یکی از آن محصولات تقلبی در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی دوست دارند وقتی قند ، روغن و مواد نگهدارنده را به آن اضافه می کنند” سالم “تلقی شوند.

این بدان معنا نیست که مواد مغذی گرانولا – یا طعم شیرین آن را از دست می دهید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید و قادر خواهید بود از این غذای ساده ، آسان و مغذی لذت ببرید.

1. با مواد خشک شروع کنید

مواد گرانولای سالم در کاسه های کوچک

جو دوسر پایه گرانولای خانگی سالم است.

فراتر از آن ، می توانید آجیل های مختلف ، گرانول -گاگا را با انتخاب یکی ، یک دانه ، یک میوه و خشک شده برای ترکیب ترکیب کنید.

Mackenzie Burgess ، RDN ، متخصص تغذیه و تغذیه ثبت شده در Good Choice می گوید: بادام زمینی “مقدار سالم پروتئین گیاهی و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E و پتاسیم را تأمین می کند.

ممکن است بخواهید یک نوع آجیل خرد شده (مانند آجیل) و یک نوع آجیل کامل (مانند بادام) به آن اضافه کنید تا مزایای بیشتری به دست آورید.

فقط حتما آجیل خام و بدون نمک بخرید.

اگر گرانول را به عنوان بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن تهیه می کنید ، بدانید که اگرچه میوه ها سالم هستند ، اما بسیار کالری هستند.

کدو تنبل ، شاهدانه و تخمه آفتابگردان گزینه های مناسبی هستند ، اما برگس دانه های چیا را به گرانولا ترجیح می دهد زیرا این دانه های بسیار کوچک اما بسیار قوی اسیدهای چرب امگا 3 سالم را تأمین می کنند.

فکر کنید میوه های خشک شده و تقلبی بیشتر از ترکیب اصلی گرانول شما خوشبو هستند.

کالری را می توان به سرعت اضافه کرد ، اما کمی پاشیدن منجر به جوانه های طعم بهتر و طعم شیرین تر می شود.

استفاده از میوه های خشک را در نظر بگیرید – بافت تردتری نسبت به میوه های خشک سنتی دارد و شکر اضافه نمی کند.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب رایج است ، اما شما آزاد هستید که با خلقت خود آزمایش کنید.

چوب دارچین را با آجیل ، آجیل ، زنجبیل و فلفل دلمه ای اضافه کنید تا گرانولای تند به دست آید.

یا اگر احساس اعتماد به نفس می کنید ، از پنج ادویه جات چینی استفاده کنید تا گرانولا شما گرمایی و شیرینی مطلوبی را که به دارچین ترجیح می دهید ، با طعم و مزه داشته باشد.

3. مواد مرطوب خود را عاقلانه انتخاب کنید

این مرحله جایی است که گرانولای خانه شما با گرانولای تهیه شده در کانال های مواد غذایی تفاوت قابل توجهی خواهد داشت.

در حالی که مارک های فروشگاهی از روغن کانولا یا سویا استفاده می کنند ، شما می توانید روغن نارگیل بکر و فیلتر نشده را انتخاب کنید و می توانید مقدار آن را کنترل کنید.

شما همچنین باید یک شیرین کننده را انتخاب کنید-کمتر از فرآوری شربت ذرت با فروکتوز بالا که در بسیاری از انواع گرانولای خریداری شده موجود است.

شربت افرا و عسل هر دو انتخاب دشواری هستند و شما می توانید به اندازه کافی از آن استفاده کنید تا طعم خود را بدون افراط و تفریط بچشید. استویا و میوه کشیش گزینه های بدون قند هستند.

ایالت نادر نیازی به استفاده از کوکی ها ندارد -گاگا گرانولای سالم- می توانید کمی شیرینی با میوه های خشک یا ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی ، وانیل و محصولات خالص اضافه کنید.

گرانولای خانگی در میان وعده بطری شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید

آجیل ، آجیل ، میوه های خشک (در صورت استفاده از آن) و ادویه جات ترشی جات کنید.

اگر از چیپس نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول خود استفاده می کنید ، آن را کنار بگذارید – آخرین مرحله را اضافه خواهید کرد.

آن مخلوط را با هم مخلوط کرده و روغن و مربا را در یک کاسه دیگر ترکیب کنید. اگر عصاره وانیل را در رژیم غذایی خود گنجانده اید ، حاوی مواد مرطوب کننده است.

5. مواد مرطوب را داخل مواد خشک بریزید

مخلوط کنید تا جایی که ممکن است مواد خشک خود را بپوشانید. (هیچ کس زبان خارجی میوه خشک نمی خواهد.)

این مخلوط را به یک ورقه پخت با کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلپات منتقل کنید.

اگر گرانولا را با قسمت های بزرگ دوست دارید ، آن را در مخلوط بسیار نازک پخش نکنید. فرنی ، آجیل و دانه ها باید با هم جمع شوند تا خرده های خیلی سفت پخته شوند.

6. تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید

گرانول خانگی در ظرف و تابه.

مخلوط گرانول را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه هم بزنید یا تا زمانی که گرانول قهوه ای روشن شود.

ورق پخت خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید لبه های خشن روی لبه ها وجود ندارد.

اگر گرانول به طور ناهموار قهوه ای شد ، می توانید با استفاده از اسفنج آن را به آرامی به مرکز زمان پخت خود منتقل کنید.

7. آخرین نارگیل و شکلات را ذخیره کنید

اگر مراقب نارگیل تراشیده یا چیپس شکلات مانند ترکیبات گرانولا هستید ، اقدامات خاصی را باید انجام دهید.

هنگامی که گرانول شما از فر خارج می شود و تا دمای اتاق سرد می شود ، باید چیپس شکلات را در انتها اضافه کنید – در غیر این صورت ، با یک یخ زدگی براق به پایان خواهید رسید.

نارگیل تراشیده سریعتر از سایر مواد ذکر شده در بالا عمل می کند.

اگر به استفاده از آن علاقه دارید ، نیمی از زمان پخت را اضافه کنید تا طلایی شود اما از کف سوزان عبور نکند.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم

صبحانه شامل چیا ، گرانولا ، توت و ماست است.

اکنون قسمت جالب آن فرا می رسد: به راههای مختلف شیرین فکر کنید تا از گرانولای سالم خود لذت ببرید.

با این حال ، یک وعده غذایی سالم خانگی هنوز هم می تواند اضافه شود ، بنابراین Burgess توصیه می کند که بر اساس نیاز کالری خود به یک چهارم یا نیم وعده غذایی پایبند باشید.

“غلات طبیعی” درست کنید

این دستور ویژه نادر است: گرانولا سالم را در یک کاسه قرار می دهد و میوه های تازه خرد شده مانند موز و توت فرنگی را اضافه می کند.

سپس روی شیر بادام شیرین نشده قرار می گیرد.

با استفاده از شیر معمولی به جای شیر بادام یا اضافه کردن شیر بادام و پودر پروتئین قبل از ریختن مخلوط میوه و گرانول ، پروتئین را اضافه کنید.

(برای یک صبحانه متعادل ، از منبع دیگری از پروتئین مانند دو تخم مرغ آب پز استفاده کنید.)

روی آن ماست یونانی بگذارید یا پارافیت درست کنید

نان گرانولای خانگی یک کاسه ماست یونانی را بسیار خوشمزه و شکل می دهد.

اگر چیزی شبیه به قرعه کشی می خواهید ، میوه اضافه کنید یا محتویات آن را در یک لیوان بچسبانید تا تجربه واقعی پارافیت را بدست آورید.

آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید

گرانولا زمانی که در کیسه انداخته می شود یک میان وعده است ، مخصوصاً اگر مطمئن شوید غذای شما دارای قسمت هایی از فرنی است.

با چیزی مانند پروتئین تکان دهید یا ماست بنوشید.

با سالاد بپاشید

ممکن است شما به خوبی با کروتون های خوشمزه آشنایی داشته باشید ، اما گرانولای خانگی علاوه بر خوش آمد گویی به یک کاسه سبز ، خوش آمدید.

گرانولا بالای سالاد بز پنیری و توت فرنگی است!

شیرینی های یخ زده را اضافه کنید

طوفان بسیار عالی است ، اما از نظر طعم و مزه زیاد نیستند. نادر پیشنهاد می کند بستنی یا ماست یخ زده خود را به جای گرانول مصنوعی بپاشید.

آیا نکات و توصیه های تغذیه ای متخصص می خواهید؟ به BODNutrition.com بروید تا دریابید برنامه ها و محصولات تغذیه Beachbody چگونه می توانند به شما در داشتن زندگی سالم کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید