شنا و چربی سوزی – سایت اندیشه موصل


معمولا وقتی افراد تصمیم به کاهش وزن می گیرند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد این است که خیلی سخت غذا بخورند و به باشگاه بپیوندند. اگرچه پیروی از یک رژیم غذایی اولیه و تمرینات شدید می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد، اما در این مقاله سعی داریم شما را با روش های دیگری برای کاهش وزن مانند شنا آشنا کنیم تا روند کاهش وزن شما سریعتر، راحت تر و بهتر شود. در واقع، ممکن است با انجام ورزش هایی که از آن لذت می برید، نتایج بهتری بگیرید.

به گفته فرانکلین آنتوان، مربی شخصی و بنیانگذار وب سایت آموزش شخصی آنلاین iBodyFit.com، شنا نه تنها یک راه عالی برای خنک شدن در یک روز گرم تابستان است، بلکه یکی از بهترین راه ها برای خنک شدن است.

او می گوید: «شما می توانید وزنی را که در حین دویدن از دست داده اید، با شنا کم کنید و علاوه بر کاهش وزن، از مفاصل خود نیز محافظت کنید.
کریس گاگان، مربی معتبر شنا از ASCA در آمریکا می گوید: «اگرچه شنا می تواند سخت و گاهی ترسناک به نظر برسد، اما یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی است که هر فردی در هر سنی می تواند انجام دهد. این ورزش هوازی است که عضله قلب را می سازد و برای مفاصل شما مفید است، زیرا آب ۹۰ درصد وزن بدن شما را پشتیبانی می کند و استرس کمتری به مفاصل شما وارد می کند.

شنا را می توان هم به عنوان تمرین هوازی و هم به عنوان تمرین قدرتی استفاده کرد. شنا باعث افزایش ضربان قلب و سوزاندن کالری می شود و مقاومت در برابر آب به تقویت عضلات کمک می کند.
البته شروع یک برنامه ورزشی جدید می تواند دشوار باشد. از این رو در اطلاعات زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه ورزش های شنا را شروع کنید و کاهش وزن را هدف بگیرید.

حمام کردن چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

شنا کردن

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد:
برای افرادی که ۵۶ کیلوگرم وزن دارند، ۳۰ دقیقه شنا می تواند ۳۳۰ کالری، شنا ۳۳۰ کالری و کرال پشت ۲۴۰ کالری بسوزانند، سینه ها ۳۰۰ کالری می سوزانند.
برای یک فرد ۸۳ کیلوگرمی، این فعالیت ها به ترتیب ۴۸۸، ۴۸۸، ۳۵۵ و ۴۴۰ کالری می سوزانند.
مقایسه بر اساس این مطالعات نشان می دهد که دویدن به مدت ۳۰ دقیقه می تواند برای یک فرد با وزن ۵۴ کیلوگرم ۳۴۲ کالری و برای یک فرد با وزن ۸۱ کیلوگرم ۵۱۰ کالری بسوزاند.
دوچرخه سواری با سرعت ۱۰ مایل در ساعت به مدت ۳۰ دقیقه برای یک فرد ۵۴ کیلوگرمی ۱۶۵ کالری و برای یک فرد ۸۱ کیلوگرمی ۲۴۶ کالری می سوزاند.

آیا این ورزش می تواند چربی شکم و پهلو را کاهش دهد؟

شنا کردن

از آنجایی که شنا یک تمرین کل بدن است و تمام ماهیچه های بدن را درگیر می کند. این واقعا به کاهش چربی زیر پوست شما کمک می کند. مربیان همیشه نسبت به تمرین نقطه ای هشدار داده اند و بر تمرین بخشی خاص از بدن تمرکز می کنند. شما نمی توانید با ورزش یک قسمت از بدن چربی کم کنید، اما ورزش می تواند به کاهش وزن به طور کلی با کاهش چربی بدن کمک کند، شکی در آن نیست وزن کاهش می یابد.

برای کاهش وزن چقدر باید شنا کرد؟

شنا کردن

برای شروع ورزش با هدف کاهش وزن، نیازی به انجام تمرینات طولانی مدت ندارید. اگر مبتدی هستید: «در ابتدا با سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه شروع کنید.
با این حال، مهم است بدانید که بیشتر کاهش وزن ناشی از کمبود کالری است، بنابراین باید کمتر از کالری مورد نیاز در روز مصرف کنید. بهترین راه برای محاسبه کالری سوزانده شده توسط شنا، استفاده از کالری شمار آنلاین از وب سایت های ورزشی است.
توضیح دادیم که اگر مبتدی هستید، بهتر است سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید، سپس سرعت یا زمان حضور در استخر را افزایش دهید.
بعد از ۴ هفته، شما عادت خواهید کرد هر بار ۳۰ دقیقه شنا کنید و می توانید این تمرینات را انجام دهید:
• به آرامی طول استخر را چهار بار راه بروید تا گرم شود (تا ۲۵ تنفس بین هر طول).
• پنج برابر طول استخر بدون توقف با شدت متوسط ​​شنا کنید.
• تا می توانید پنج دور دیگر بدون توقف شنا کنید.
• دو برابر بیشتر در استخر شنا کنید تا خنک شوید.
با یادگیری تکنیک های مختلف شنا عضله خود را بسازید. هرچه عضلات بیشتری درگیر شوند، سریعتر وزن کم می کنید.
راه های زیادی برای سوزاندن کالری در هنگام شنا وجود دارد. وقتی می خواهید تمرین چالش برانگیزی داشته باشید، سعی کنید با یک مربی تمرین کنید.
مربی شنا می‌تواند تکنیک‌های تنفسی را به شما آموزش دهد تا در عرض چند ماه به تدریج زمان و سرعت خود را افزایش دهید و کالری بیشتری در استخر داشته باشید.
شروع کردن می تواند سخت ترین قسمت باشد، به خصوص اگر شناگر با تجربه ای نباشید. اما یک مربی می تواند به شما کمک کند تا بر هر ترس یا تردیدی غلبه کنید تا شنا به یک فعالیت سرگرم کننده و مفید برای شما تبدیل شود.