رژیم لاغری سریع

زنان، پوکی استخوان، کلسیم

پوکی استخوان یک نگرانی عمده برای سلامتی به خصوص برای زنان بوده است. این بیماری یکی از مشکلات زنان سالمند محسوب می شود. با این حال، زنان جوان، به ویژه آنهایی که وقفه در عملکرد قاعدگی را تجربه کرده اند، ممکن است در معرض خطر کاهش توده استخوانی باشند.

وضعیت هورمونی به ویژه کمبود استروژن، مصرف کلسیم و فعالیت بدنی سه عامل خطر اصلی پوکی استخوان هستند.

توده استخوانی تا سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی رشد می کند. با این حال، حداکثر توده استخوانی بین ۱۴ تا ۲۴ سالگی به دست می آید. میزان توده استخوانی یک زن در ۳۵ سالگی به شدت بر قرار گرفتن او در معرض شکستگی در سال های بعد تأثیر می گذارد. بنابراین برای یک زن جوان مهم است که کلسیم را در طول زندگی اولیه خود، در سالهای اوج توده استخوانی و تا اوایل بزرگسالی مصرف کند.

کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

لبنیات کم چرب و بدون چربی مانند شیر، ماست، پنیر و پنیر منابع عالی کلسیم هستند.

  • سوپ را به جای آب با شیر بدون چربی تهیه کنید.
  • شیر بدون چربی خشک را به سوپ ها و کراکرها اضافه کنید.
  • پنیر کم چرب رنده شده را به سالاد و غذاهای پاستا اضافه کنید.
  • ماست را به عنوان میان وعده بخورید.
  • دسرهای غنی از کلسیم مانند پنیر و میوه کم چرب، ماست یخ زده بدون چربی یا کم چرب و دسرهای تهیه شده با شیر بدون چربی را انتخاب کنید.
  • شکلات داغ تهیه شده با شیر بدون چربی بنوشید.

ترکیب یک رژیم غذایی مناسب حاوی مقدار توصیه شده کلسیم و تمرینات قدرتی که به افزایش توده استخوانی و تقویت استخوان ها معروف است، از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

از آنجایی که پوکی استخوان یک نگرانی عمده برای سلامتی زنان است، از همه کسانی که این مقاله را می خوانند خواهش می کنم این اطلاعات را به مادر، خواهر، همسر، دختر، دوست و همه زنانی که می شناسید منتقل کنند و آنها را آگاه کنند. پوکی استخوان و راه های مقابله با این مشکل خوب، من وظیفه خودم را انجام می دادم، امیدوارم شما انجام دهید.

لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله به من بگویید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر