ریزوتو قارچ گیاهی – به سادگی کینوا


۱۴ ژانویه ۲۰۲۲

توسط آلیسا

این کرمی است ریزوتو قارچ گیاهی با شراب سفید، برنج آربوریو، شیر بادام و مخمر مغذی برای یک غذای جانبی یا خوراکی سالم و بدون لبنیات، روی آن را اضافه کنید.

ریزوتو قارچ با گیاهان تازه

وقتی هوا سرد است. یا حتی فقط کمی سرد، من عاشق یک کاسه گرم و آرامش بخش ریزوتو خامه ای هستم. و در حالی که اکثر دستور العمل های سنتی ریزوتو پر از لبنیات از کره و پنیر خامه ای هستند، تهیه یک نسخه سالم و کاملاً بدون لبنیات ساده تر و خوشمزه تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

این ریزوتو قارچ طعم بی نظیر اومامی خود را از ترکیب قارچ سرخ شده، مخمر مغذی و شراب سفید می گیرد. نتیجه یک ظرف جانبی فوق‌العاده خامه‌ای و صاف یا یک خوراکی در تمام طول سال است.

مواد لازم برای تهیه ریزوتو با قارچ، آب گوشت و آبلیمو

مواد تشکیل دهنده ریزوتو گیاهی

مواد تشکیل دهنده این دستور غذای بدون لبنیات برای یک ریزوتو خامه ای استاندارد است، با برخی از رویه های مخصوص بدون لبنیات، بنابراین نیازی به کره، خامه یا پنیر ندارید.

  • سبزیجات ابگوشت. از آبگوشت خانگی یا فروشگاهی استفاده کنید. اگر از محصولی استفاده می کنید که در فروشگاه خریداری شده است و نمی خواهید ظرف دیگری را برای یک فنجان بیشتر باز کنید، می توانید از یک لیوان آب استفاده کنید.
  • زیتون روغن. برای جایگزینی کره در یک ریزوتو سنتی!
  • قارچ. می توانید از هر نوع قارچی که می خواهید استفاده کنید. برای افزودن طعم و بافت، مخلوط ها را آزمایش کنید.
  • تره فرنگی و سیر برای یک پایه طعم خوشمزه و لذیذ.
  • برنج ارباریو. این بهترین نوع برنج برای تهیه ریزوتو است. معمولاً می توانید آن را در خواربار فروشی های مجهز پیدا کنید
  • شراب سفید؛ چیزی خشک و خوشمزه انتخاب کنید. لازم نیست شراب باشد، فقط چیزی که دوست دارید! این گران نیست
  • شیر بادام. مطمئن شوید که شیرین نشده است! شما می توانید از هر نوع شیر غیر لبنی استفاده کنید، اما جو دوسر یا سویا به طور طبیعی شیرین هستند، بنابراین من از چیزی که بر پایه آجیل است استفاده می کنم.
  • مخمر مواد غذایی برای دادن طعم پنیر غنی به ریزوتو بدون لبنیات.
  • لیمو. این کار در پایان ریزوتو را روشن می کند.
  • گیاهان تازه. آویشن، آویشن، ترخون، رزماری یا ریحان را امتحان کنید.

ریزوتو قارچ خامه ای با قاشق

نکاتی برای درست کردن بهترین ریزوتو

در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که باید هنگام تهیه ریزوتو قارچ گیاهی به خاطر داشته باشید:

  • تفت دادن مغز برنج در کمی روغن زیتون به طعم عمیق‌تری به غذای شما کمک می‌کند و کمی طعم‌دار می‌شود.
  • اضافه کردن شراب قبل از آبگوشت به هیدراته شدن دانه های نشاسته برنج کمک می کند تا بسیار خوشمزه و آماده نرم شوند.
  • آبگوشت را به آرامی اضافه کنید، مطمئن شوید که دانه های برنج کاملا جذب شده است قبل از اینکه یک قاشق کامل دیگر اضافه کنید.
  • آبگوشت را هنگام اضافه کردن باید گرم (نه در حال جوش) روی اجاق نگه دارید. در غیر این صورت هر بار که آبگوشت را اضافه می کنید دمای قابلمه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. پختن این کار بیشتر طول می کشد.
  • ریزوتو زمانی انجام می شود که حبوبات کاملا نرم و خامه ای شوند.

ریزوتو قارچ

چه چیزی را با ریزوتو قارچ سرو کنیم

این ریزوتو خامه ای به راحتی می تواند به تنهایی یک وعده غذایی باشد. در یک شب سرد سرگرم کننده، آرامش بخش و بسیار رضایت بخش است. اگر می خواهید مقداری پروتئین اضافه کنید، ریزوتو را با ماهی قزل آلا برشته شده با مرکبات و رازیانه یا توفوی پخته شده با گیاهان سرو کنید.

برای تکمیل وعده غذایی خود با چیزی سبز، سالاد گلابی و شاهی یا سالاد سزار گیاهی را امتحان کنید.

یک لقمه ریزوتو قارچ وگان روی یک کاسه

غذاهای برنج وگان بیشتر

اگر دستور تهیه ریزوتو با قارچ گیاهی درست می کنید، حتما نظر خود را با نظر دادن در زیر به من بگویید!

ریزوتو قارچ گیاهی با شراب سفید

این برنج قارچ وگان خامه ای با قارچ های خشک، تازه، شراب سفید و برنج آربوریو برای یک غذای جانبی سالم و بدون لبنیات درست می شود.

  • ۵ فنجان ها آب سبزیجات (یا ۴ فنجان + ۱ لیوان آب)
  • ۶ قاشق های بزرگ روغن زیتون ، تقسیم شده
  • ۱ پوند قارچ ، مکعبها
  • ۲ تره فرنگی ، مکعبها
  • ۲-۳ حبه های سیر چرخ کرده
  • ۱ ۱/۲ فنجان ها برنج ارباریو
  • ۱ فنجان شراب سفید خشک
  • ۱ فنجان شیر بادام شیرین نشده
  • ۱/۳ فنجان مخمر مواد غذایی
  • آب نصف لیمو
  • گیاهان تازه برای سرو

سرویس: ۱فنجان | کالری: ۳۸۷کالری | کربوهیدرات ها: ۴۹g | پروتئین: ۷g | چربی: ۱۵g | چربی های اشباع شده: ۲g | چربی اشباع نشده: ۲g | چربی های تک غیر اشباع: ۱۱g | سدیم: ۸۴۵میلی گرم | پتاسیم: ۳۹۴میلی گرم | اساسی: ۳g | قند: ۴g | ویتامین A: ۴۱۸IU | ویتامین سی: ۳میلی گرم | کلسیم: ۶۵میلی گرم | اهن: ۳میلی گرم

آنچه می سازید را به اشتراک بگذارید

#simplyquinoa را با خلاقیت های خود در اینستاگرام تگ کنید! ما دوست داریم آنچه را که می سازید با جامعه به اشتراک بگذاریم. ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم!

درباره آلیسا

سلام، من آلیسا ریمر هستم، متخصص تغذیه جامع، عاشق یوگا، مادر سگ ها و بنیانگذار Simply Quinoa. از ملاقات شما خوشبختم! من SQ را به‌عنوان راهی برای ارائه راه‌حل‌هایی به زنانی مانند خودم، که در تلاش برای یافتن اطلاعات مفید در مورد چگونگی زندگی سالم و رضایت‌بخش هستند، ایجاد کردم. امیدوارم اینجا در SQ الهام بگیرید – در داستان من، در دستور العمل های من، در صدها مقاله مرتبط با سلامتی، و در جامعه شگفت انگیز ما. سلام!



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/