رژیم غذایی خود را مغذی نگه دارید

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. میوه ها و سبزیجات کم چرب و کالری هستند، اما سرشار از مواد مغذی هستند. میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان و فیبر مفید هستند که ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان کمک کند. برخی از مواد مغذی برای یک بدن سالم ضروری هستند. مواد مغذی ضروری عبارتند از کلسیم، ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، آهن و اسید فولیک.

اسید فولیک یک ماده مغذی مهم است، به ویژه برای زنان باردار یا مایل به باردار شدن. در ماه اول رشد جنین، اسید فولیک در برابر اسپینا بیفیدا و سایر نقایص مادرزادی لوله عصبی محافظت می کند. همچنین ممکن است در برابر شکاف کام و شکاف لب محافظت کند. عدس، کلم بروکلی، اسفناج و آب پرتقال غذاهایی هستند که می توانند به تامین نیاز بدن به اسید فولیک کمک کنند.

آهن عامل قرمزی خون است. آهن موجود در خون وظیفه انتقال اکسیژن به تمام سلول های بدن را بر عهده دارد. اگر فرد آهن کافی در خون خود نداشته باشد، ممکن است به بیماری به نام کم خونی مبتلا شود. غذاهای غنی از آهن شامل گوشت گاو، مرغ و بوقلمون است. جو و لوبیا نیز مقدار زیادی آهن مورد نیاز آنها را تامین می کنند.

نقش پتاسیم در بدن تسهیل انقباضات عضلانی، حفظ تعادل مایعات در سلول ها و کمک به حفظ فشار خون طبیعی و انتقال تکانه ها در طول اعصاب است. علاوه بر این، بدن شما نمی تواند بدون پتاسیم انرژی تولید کند. لوبیا، سیب زمینی شیرین، ماست، آب پرتقال و کلم بروکلی همگی سرشار از پتاسیم هستند. طالبی همچنین منبع مهمی از پتاسیم است.

ویتامین A برای سیستم ایمنی سالم، بازسازی سلولی، رشد بافت و بینایی سالم ضروری است. بدن می تواند از ویتامین A به دو شکل استفاده کند: رتینول و کاروتنوئید. سبزیجات رنگارنگ مانند هویج، کدو حلوایی، طالبی، اسفناج و کلم بروکلی سرشار از کاروتنوئید هستند.

بیشتر مردم با اهمیت ویتامین C برای داشتن سیستم ایمنی سالم آشنا هستند که به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی کمک می کند. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان حیاتی است که برای سلامت عضلات، پوست و کلاژن ضروری است. میوه های شیرین مانند کیوی، پرتقال و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند و کلم بروکلی، فلفل قرمز خام و طالبی نیز منابع خوبی از ویتامین C هستند.

وقتی مردم به کلسیم فکر می کنند، معمولاً به استخوان فکر می کنند. کلسیم برای رشد استخوان‌های قوی حیاتی است و برای حفظ سلامت استخوان‌ها در طول زندگی ضروری است، اما برای سلامت قلب و عضلات نیز مهم است. کلسیم به بدن کمک می کند ضربان قلب طبیعی را حفظ کند و فشار خون را کاهش دهد. با افزایش سن، به کلسیم بیشتری نیاز داریم تا استخوان هایمان قوی و سالم بماند. لبنیات منبع غنی کلسیم هستند. شیر، ماست و پنیر برای مغذی نگه داشتن رژیم غذایی شما مهم هستند. دانه های سویا و شیر سویا نیز منبع خوبی از کلسیم هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر