رژیم لاغری سریع

روغن ماهی و درمان جایگزینی مفصل

شفا دهندگان طبیعی مدتهاست بر این باور بوده اند که رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب ضروری به بیمارانی که از بیماری های استخوانی و مفصلی رنج می برند کمک می کند. به نظر می رسد که این بیماری ها باعث ایجاد سطوح بالایی از التهاب در بدن می شوند که باعث درد و تحلیل استخوان می شود. افزودن ماهی، روغن ماهی و سایر منابع اسیدهای چرب امگا ۳ به رژیم غذایی شما می تواند با کاهش اثر طولانی مدتی که التهاب طولانی مدت بر استخوان ها و مفاصل می گذارد، از روند افزایشی جراحی های تعویض مفصل جلوگیری کند.

داروهای معمولی مورد استفاده برای درمان درد و التهاب مفاصل در دسته ای از داروها قرار می گیرند که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نامیده می شوند. این داروها شامل داروهایی مانند آسپرین، رلافن، ایبوپروفن و ناپروکس است. آنها با مسدود کردن آنزیم هایی در بدن که پروستگلاندین تولید می کنند و در نتیجه درد و تورم را کاهش می دهند، کار می کنند. نشان داده شده است که اسیدهای چرب ضروری موجود در ماهی های آب سرد حاوی EPA و DHA هستند که دفاع طبیعی ضد التهابی بدن را نیز تحریک می کنند. با این حال، اکثر مردم با خوردن یک رژیم غذایی معمولی آمریکایی یا اروپایی، به اندازه کافی از این اسیدهای چرب ضروری (EFAs) در رژیم غذایی خود برای کمک به جلوگیری از شروع مشکلات مفصلی استفاده نمی کنند.

EFA نمی تواند توسط بدن ساخته شود. ما باید این مواد مغذی را در غذاهایی که می خوریم بگنجانیم. اسیدهای چرب امگا ۳ علاوه بر کمک به حرکت مفاصل، جذب مواد معدنی و کاهش درد، به محافظت از قلب و مغز در برابر فهرست کامل مشکلات کمک می کند. اسیدهای چرب امگا ۶، یکی دیگر از مواد مغذی مهم، در رژیم غذایی کنونی ما بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است. این تعادل ظریف بین این دو نوع اسید چرب ضروری است که در واقع محافظتی را که ما به شدت به آن نیاز داریم را فراهم می کند.

تعدادی از مطالعات اخیر انجام شده توسط انجمن طب مکمل کاهش قابل توجهی را در شروع مشکلات مفصلی با افزودن ۲ تا ۳ گرم EPA و DHA به رژیم غذایی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید زودرس نشان داده است. شدت درد مفاصل، سفتی و حساسیت کلی نیاز به NSAID های سنتی را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد. به این بیماران مکمل خالص داده شد و رژیم غذایی آنها تغییر نکرد. بسیاری از شرکت کنندگان پس از حدود ۳ هفته درمان با روغن ماهی توانستند داروهای تجویزی خود را قطع کنند. در حالی که این آزمایش‌ها جامع نیستند، نویدبخش هستند.

همانطور که رژیم غذایی مورد بحث قرار گرفت، مشخص شد که مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا ۶ عامل مهمی در پیشگیری از بیماری مفصلی است. فرض بر این است که فرآوری بیش از حد مواد غذایی تعادل روغن ها را به طور منفی تغییر می دهد. در واقع تصور می شود که این تعادل حداقل ۱۰ برابر نامتناسب باشد. برخی به دلیل انتخاب های غذایی بر این باورند که عدم تعادل بین ۲۰ به ۱ است. بازگرداندن این تعادل به رژیم غذایی ما می تواند تفاوت زیادی در کنترل تعداد فزاینده جراحی های تعویض استخوان و مفصلی که امروزه انجام می شود ایجاد کند.

افزودن ماهی آزاد، ماهی تن، گردو، روغن زیتون و اسپند به یک رژیم غذایی معمولی می تواند به جبران عدم تعادل اسیدهای چرب امگا ۶ به اسیدهای چرب امگا ۳ کمک کند. با این حال، بسیاری از ماهی‌های شکارچی بزرگ که سرشار از EFA هستند، به دلیل آب‌های ماهیگیری آلوده، دارای سموم فلزات سنگین نیز هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از مکمل‌های روغن ماهی با کیفیت بالا و تصفیه شده است. اگرچه مکمل می تواند خوب باشد، اما باید از سطوح واقعی EPA و DHA در این مکمل ها آگاه باشید. بسیاری از درجه های پایین تر، خلوص یا سطح مواد مغذی را تضمین نمی کنند.

درمان جایگزینی مفصل امروزه به یک صنعت غول پیکر در جهان تبدیل شده است. اغلب به عنوان اولین راه حل دیده می شود و نه آخرین. فعال بودن در سلامتی خود با رژیم غذایی و مکمل ممکن است نیاز به جراحی را برطرف نکند، اما ممکن است به ما کمک کند تا برای مدت زمان طولانی تری از آن اجتناب کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر