روح الله سهرابی; بسیاری از بازسازی ها بر اساس اسکریپت های تایید شده نیستند


پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ – ۱۵:۰۳

روح الله سهرابی

تهران (پانا) – مدیرکل نظارت بر توزیع و نمایشگاه مدیریت فیلم به یادداشت یکی از کارگردانان سینمای ایران که به تغییر فیلم برخی آثار اعتراض کرده بود، پاسخ داد.

به گزارش اداره کل سینمای کشور، روح‌الله سهرابی، مدیرکل بازرسی و پخش فیلم در واکنش به پیام یکی از مدیران سینمای ایران در مخالفت با اصلاح برخی آثار سینمایی، نقد و بررسی را خواند. برخی فیلم ها به عنوان یک قانون، از چارچوب متن پذیرفته شده خارج شده است، گفت: سوال اصلی این است که آیا شما به قانون اعتقاد دارید یا خیر؟ اگر این کار را نکنید، انجام آن آسان است، اما اگر به قانون اعتقاد دارید، باید بدانید که صنعت سینما تعامل گسترده و عمیقی با قانون و قوانین فیلم ها و فیلمسازان دارد.
وی در ادامه به تشریح تشریفات قانونی بازبینی فیلم ها و تعامل موثر کارگردانان و کارگردانان و صاحبان فیلم در دولت فعلی پرداخت و گفت: برای روشن شدن دلیل آن را به چند نمونه اکتفا می کنم که در دولت فعلی برای ما اتفاق افتاده است. ماه های گذشته وقتی گفته می شود معامله ای حلال است، به کدام قوانین اشاره می شود؟ وقتی از حقوق صحبت می کنیم، از چه چیزی صحبت می کنیم؟ قاعده ای وجود دارد که تهیه کننده نمی تواند کارت تهیه کنندگی خود را به فردی که در زمینه فیلمسازی تخصص ندارد اجاره دهد. قاعده ای وجود دارد که از تولید ده ها و گاه صدها فیلم غیراستاندارد جلوگیری می کند تا فیلم شما در نمایشگاه نسوزد، زیرا توانایی بررسی همه و بهترین ها بین هفتاد تا صد فیلم است. قاعده ای وجود دارد که هیچکس نمی تواند فرش های میدانی بسازد و بفروشد یا فرش های نزدیک العینی را در رأس صنعت سینما معامله کند تا به جایگاه هنرمندان سینما که سال ها کار حرفه ای و منصفانه بوده اند لطمه بزند. و فضای فیلم را در طرفین وارد کنید. قانونی وجود دارد که به سینما کمک می کند تا به دورافتاده ترین نقاط کشور برود و از استعدادهای گوشه و کنار کشور حمایت کند تا آینده این منطقه را بسازند و این منطقه این پایتخت و سینمای تهرانی را برای خود بسازد. ایرانی
مدیرکل اداره پخش و نمایشگاه فیلم: صحبت از قانون است. یک قاعده ای وجود دارد که نمی گوید این افتخار فیلمساز نیست که از تغییر فیلم امتناع کند، بلکه می گوید فیلمساز باید به فیلمنامه پایبند باشد و در چارچوب قوانین تعریف شده و قابل بحث و استدلال کار کند. باورها را به خطر نیندازید و اعتقادات مردم هر چند در همه جای دنیا نیست این قابل قبول نیست. قاعده ای وجود دارد که به کارگردان یا تهیه کننده اجازه نمی دهد همزمان سه پروانه ساخت داشته باشد، اما کارگردان ده سال پشت لیست منتظر می ماند تا فقط یک پروانه ساخت داشته باشد و از لوکیشن فیلم حذف می شود. قانونی است که فیلم را وسیله ای برای هتک حرمت و هتک حرمت و یا محلی برای دعوت به خشونت و تحقیر نیست، بلکه راهی برای ترویج و ترویج فرهنگ، هنر، اندیشه ها و راه های اصلاح جامعه و فرهنگ می داند. دلایل
وی در ادامه به برخی از مشکلاتی که تجربه کرده است پرداخت و گفت: در واقع اگر بخواهم یکی یکی مشکلات و مسائل مختلفی را که در این چند ماه با آن مواجه بوده ام بیان کنم، این گفته غیرممکن است. اما صرفاً برای یادآوری می خواهم بگویم که قوانین و مقررات جاری از جمله قانون شرکت فیلم ها در رویدادها مربوط به امسال و این زمان نیست بلکه اتفاقاً مربوط به چند سال پیش است. ، در حال حاضر در حال بازسازی و تعمیر است.
سهرابی درباره تغییرات برخی فیلم ها نیز گفت: اساساً طرح داستان متفاوت است و واقعیت داستان تغییر کرده است. تغییراتی در برخی از فیلم ها ایجاد می شود زیرا فیلمساز فیلم خود را متفاوت از فیلمنامه تایید شده ساخته است. چگونه این مسئله را می توان حل کرد؟! مشکل مدیریت فیلم، گفته کارگردان در مورد عدم تغییر فیلمش نیست، بلکه مشکل این است که مضامین و شخصیت های فیلم در فیلمنامه وجود ندارد! اگرچه ممکن است در میان فیلم‌های متعددی که برای دریافت پروانه نمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، با وجود وفاداری به متون مصوب، به دلیل شرایط خاص کشور، یکی دو مورد استثناء وجود داشته باشد و در برخی مواقع، چنین نباشد. بررسی شد.
سهرابی در خاتمه گفت: امیدوارم حق با شما باشد زیرا اگر دقت کنید می توانید گزارش نمایشگاه چهار ماه اخیر مدیریت فیلم برای مجوز تماشای فیلم را ببینید و هر بار به طور همزمان با هم مقایسه کنید. سالهای قبل.