رابطه بین تغذیه و خلق و خو


تغذیه و خلق و خوی مشترک چیست؟

رابطه بین تغذیه و خلق و خو یکی از جالب ترین و پیچیده ترین موضوعات در علم تغذیه است که هنوز مورد بحث قرار نگرفته است. رابطه بین تغذیه و رژیم غذایی با خلق و خو و عملکرد مغز همیشه مورد توجه قرار می گیرد ، اما بیشتر نتایج در این زمینه از تحقیقات تجربی بر روی حیوانات آزمایشگاهی است و اطلاعات انسانی بسیار کمی در کوتاه مدت در دسترس است.

ما طبق معمول یک شخصیت اضافه کرده ایم. و حال و هوای مردم را ایجاد می کند. که ، مانند برخی موارد روانشناختی ، فاقد تعریف روشنی است. مانند عقل و دانش بدون تعریف روشن .. روحیه بیان رابطه است. اینکه همه بتوانند خود را بیان کنند ؛ به عنوان مثال ، افراد مضطرب پرخاشگر هستند. گرایش به پرخاشگری در برخی از کودکان و بزرگسالان نشان دهنده تغییرات عمده ای است که می تواند در ذهن افراد ایجاد شود همانطور که توضیح داده شد.

یکی از موضوعات مورد بحث ، چه جذاب و چه پیچیده ، رابطه بین تغذیه و خلق و خو است که اگرچه پیچیده است ، اما هنوز هم کم هزینه ترین است. و کمی بحث و ارزیابی اساس نظریه این رابطه از آنجا گرفته شده است. انتقال دهنده های عصبی در مغز یا حامل های شیمیایی در سیستم عصبی ، مواد مغذی تولید می کنند. و تغییر در میزان مواد مغذی داده شده به غذا. این می تواند سطح مغز حامل های شیمیایی ، از جمله سروتونین و استیل کولین را تغییر دهد.

نقش برخی مواد مغذی در عملکرد مغز

از سوی دیگر ، نقش برخی مواد مغذی در عملکرد مغز مانند توجه و حافظه کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفته است. اینها شامل متیل گزانتین ها شامل کافئین ، تئوفیلین و تئوبرومین هستند که به ترتیب در قهوه ، چای و کاکائو یافت می شوند و می توانند هوشیاری و تمرکز را افزایش دهند. به
تحقیقات زیادی در مورد حیوانات در این سایت انجام شده است ، و به دلایل اخلاقی و تعاملات انسانی ، موارد کمی در تحقیقات انسانی یافت شده است. به همین دلیل ، برخی از استدلال های احتمالی خلاصه کردن نتایج مطالعات روی حیوانات روی انسان است. و نمی توان آن را مشخص کرد. در عین حال ، سیستم عصبی انسان بسیار توسعه یافته و پیچیده است. و مراکز مختلفی در این زمینه دخیل هستند.

رابطه تغذیه و خلق و خو |  تغذیه را درک کنید

تاثیر کربوهیدرات ها بر رفتار انسان

کربوهیدرات ها سروتونین عصبی را در مغز تولید می کنند. عملکرد آن بهبود خواب ، افزایش روحیه و کاهش افسردگی است و با خوردن کربوهیدرات یا به اصطلاح شیرینی ، افراد احساس آرامش و رضایت را ایجاد می کنند. که این احساسات گاهی بیشتر است ؛ مخصوصاً وقتی غذاهای شیرین دارای چربی زیادی باشند.
ثابت شده است که خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات باعث آزاد شدن ماده شیمیایی سروتونین در مغز می شود. سپس فرد احساس راحتی می کند. از طرف دیگر ، کیفیت و عمق خواب نیز با سروتونین بهبود می یابد.

چرا علیرغم تاثیرات مثبت شیرینی بر افراد ، بسیاری از افراد از خوردن شیرینی اجتناب می کنند و شور و ترش به نظر می رسند؟

بسیاری از مردم به تنهایی غذا می خورند و شیرینی مصرف می کنند. زیرا آنها تصور می کنند خوردن شیرینی باعث چاقی می شود ، در حالی که تاریخ پیشرفت انسان نشان می دهد. مردم عاشق شیرینی هستند و وقتی شیرینی می خورند. احساس کنید و مریض نشوید ؛ در عوض ، وقتی با یک گیاه ناشناخته که تلخ یا تلخ بود برخورد کردند ، احساس ناراحتی و ناراحتی کردند.

در نیمه دوم چرخه قاعدگی زنان ، افراد مبتلا به پرخوری عصبی و افسردگی فصلی نیز تمایل به خوردن شیرینی دارند. چربی ها علاوه بر شیرینی ، در بهبود خلق و خو نیز نقش دارند. اما روش عمل آنها با شیرینی متفاوت است. و حامل های شیمیایی که پس از خوردن چربی در مغز پنهان می شوند متعلق به خانواده مواد افیونی هستند. عملکرد این مواد شیمیایی در مغز مشابه تریاک است و همچنین در کاهش درد نقش دارند. اما در مورد شکلات ، نتایج نشان می دهد که پس از خوردن شکلات ، مغزی به نام فنیل اتیل آمین تولید می شود. که باعث ایجاد احساس لذت می شود و این پدیده به دلیل تغییرات طبیعی در ترشح هورمون های جنسی (به ویژه پروژسترون) در نیمه دوم چرخه قاعدگی در زنان بیشتر مشاهده می شود.

تأثیر خوردن سبزیجات و خوردن گوشت بر فرهنگ مردم

گوشت اندروژن تجمع می دهد و گوشت حاوی استروژن و برخی از ترکیبات شیمیایی آن است که وارد خوراک دام می شود. این غذاها حاوی هورمون هایی هستند که در بدن باقی می مانند ، مطالعات نشان می دهد افرادی که غذاهای گیاهی می خورند لاغرتر هستند و این ممکن است یکی از دلایل مواد افزودنی و مواد شیمیایی موجود در خوراک دام و بسته های غذایی بر روحیه افراد باشد.
تحقیقات نشان داده است که جمع آوری سرم روی در افراد افسرده مشابه افراد سالم است. در همین حال ، مطالعه ای روی دانشجویان دختر در دانشگاه اهواز نشان داد که مصرف روی در افراد افسرده تقریباً نصف افراد سالم است.

متأسفانه امروزه جوانان و بزرگسالان تمایل زیادی به خوردن فست فود دارند. ممکن است نتوانید سیاه و سفید را ببینید. و با مسئله ای کاملاً رد یا تأیید می شود. بعید است که آموزش در این زمینه نیز م workثر باشد. زیرا این غذاها بسیار جذاب هستند. کسب و کار از آن پشتیبانی می کند. اما این توصیه علمی و دوستانه است. استفاده متوسط ​​از این فست فودها ؛ به عنوان مثال ، ماهانه یا هفتگی ، نه به طور منظم و هر روز ، و جوانان به میوه ها و سبزیجات طبیعی می روند و همچنین مایعات زیادی می نوشند. ما به عنوان ایرانیان سنت های خوبی داشتیم و از مهمانان ما با لیمو ترش پذیرایی می کردیم. متأسفانه ، در حال حاضر جایگزین نوشیدنی ها و آب میوه های تجاری مضر شده است.


بیشتر بدانید: آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها


تعادل ، تعادل و تنوع غذایی. البته ، دستگاه بدن ، یکی از شگفت انگیزترین و پیچیده ترین دستاوردهای خدا ، به خوبی کار می کند.
وی به تحولات صنعت غذا اشاره کرد که سنت های ما را از ما ایرانیان گرفت. توسعه صنعت غذا ، گسترش روابط بین کشورها و ملت ها و رشد روابط فرامرزی منجر به تغییر عادات غذایی افراد جامعه شده است. متأسفانه ما ایرانی ها فرهنگ های زیادی را می بینیم. همچنین ، هیچ سوغاتی و خاطره ای از گذشته وجود ندارد. و تمایل به فست فودها و چیپس و پنیر پر از چربی اشباع بدون مواد مغذی داشته باشید. و فقط معده را پر می کند و طعم بهتری دارد ، افزایش یافته است.

کمبود ویتامین B که برخی از آنها به بدن ، ذهن و اعصاب تغذیه می کنند. در صورت عدم درمان ، تحریک عصبی به طور طبیعی رخ می دهد. به عنوان مثال ، اگر ویتامین B به بدن نرسد. در نتیجه ، سنتز پروتئین مختل می شود و پروتئین کافی به بدن نمی رسد. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن به خوبی در برابر عوامل بیماری زا واکنش نشان نمی دهد و طبیعتاً سیستمی است که باید از مزایای سلامتی افراد محافظت کند. او گیج شده و به جای حمله به دشمن ، خود بدن را مورد حمله قرار می دهد.

عدم استفاده از مکمل های آهن و کم خونی می تواند منجر به رخوت ، پرخاشگری و عدم تحمل شود.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


موارد پیشنهادی

استفاده از هندوانه و چاقی

استفاده بیش از حد از گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها



دیدگاهتان را بنویسید