در میانسالی چه کنیم؟


ورزش

تهران (پانا) – در میانسالی افراد میانسال از مصرف چربی های اشباع مانند چربی اشباع شده، کره، خامه و چربی حیوانی خودداری کنند.

سبک زندگی مجموعه ای از انتخاب های سالم است که افراد بر اساس سبک زندگی خود انجام می دهند. این انتخاب ها بر سلامت فرد تأثیر می گذارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد.

میانسالی به دلیل ماهیت مولد و فعال این گروه سنی و با توجه به اینکه این گروه سنی اکثریت والدین جامعه را تشکیل می دهند، مدت زندگی هر فرد است، رفتار آنها در زمینه های مرتبط با سلامت است. برای جنبه های مختلف سلامت خانواده مهم است.

مولفه های سبک زندگی سالم چیست؟

تغذیه سالم، ورزش، دوری از عادات بد و استفاده از عادات صحیح، روابط خوب، مدیریت استرس و اضطراب روانی و یادگیری مهارت های زندگی، مصرف دارو و رعایت دستورات پزشک، توجه به سلامت روان و سلامت معنوی بخشی از سبک زندگی سالم است. . داده می شود.

تغذیه سالم و درست

رژیم غذایی در میانسالی بسیار مهم است و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل با مواد غذایی فراوان و متنوع از همه گروه های غذایی و روی شلوار رژیمی نقش زیادی در حفظ و ارتقای سلامتی خواهد داشت.

گام هایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

کاهش مصرف نمک هنگام پخت و پز و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها: کاهش مصرف نمک به ۵ گرم در روز معادل یک قاشق غذاخوری.

افراد معتدل باید از خوردن چربی های اشباع شده مانند خوک، کره، خامه و روغن حیوانی خودداری کنند و از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، آفتابگردان یا روغن کلزا استفاده کنند.

همه واسطه ها باید یک دوز خوراکی ویتامین D (قرص ژله ای ۵۰۰۰۰ IU) مصرف کنند تا از کمبود ویتامین D جلوگیری شود.

به طور منظم تمرین کن

انتخاب نوع ورزش به نیازها، علایق، سن، جنسیت، سطح آمادگی جسمانی و استقامت بدن و همچنین اهداف فرد از ورزش بستگی دارد. بهترین حالت زمانی است که فرد روی ورزشی تمرکز کند که متناسب با تیپ بدنی او باشد و امکان پذیر باشد. اما به طور کلی به هر بزرگسال توصیه می شود پنج روز در هفته هر بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش و استراحت کند.

معاینات سلامتی منظم داشته باشید

یکی از مهم ترین آزمایشات میانسالی که برای همه افراد ضروری و مهم است، بررسی فشار خون است. غربالگری سرطان روده بزرگ؛ آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و سایر پارامترهای سلامت فیزیکی؛ معاینه چشم و اندازه گیری تراکم استخوان توصیه می شود. زیرا این آزمایشات واقعا زندگی سالمندان را نشان می دهد.