درمان کاهش وزن چیست؟


تغذیه درمانی استفاده از اصول علم تغذیه برای بهبود سلامت و تندرستی انسان است. اصولاً در فرآیند درمان، فرد دستورالعمل ها را برای بهبود بیماری یا پیشگیری از بیماری دنبال می کند. امروزه استفاده از دارو و اصول علم تغذیه برای درمان و حفظ سلامتی، تناسب اندام، پیشگیری از بیماری ها و … گسترش یافته است. نگهداری مواد غذایی ساده، غیر سمی و ارگانیک است، به همین دلیل است که بسیار محبوب است.

نگاهی به عناوین مقالات

چه غذاهایی در غذای شفابخش مناسب وجود دارد؟

غذای دارویی لازم، غذایی است که در طول رژیم دارویی، نیازهای اولیه بدن را تامین کند و حذف نمی تواند نتیجه مطلوب را از غذای دارویی به دست آورد. در بسیاری از مواقع مصرف برخی از غذاها باعث تشدید بیماری ها شده و بر وضعیت جسمانی و سلامتی تأثیر می گذارد.

همچنین با توجه به نیاز بدن به خوردن این مواد، پیشگیری از آن ها می تواند به بدن آسیب برساند، بنابراین غذاهای سالمی که حاوی مواد پروتئینی هستند ضروری و موثر هستند، باید به عنوان جایگزین برای کنترل بیماری و همچنین تامین آن استفاده شود. نیازهای روزانه بدن

غذای ریکاوری صحیح، غذاهایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، غذاهای حاوی فیبر، چربی های مورد نیاز بدن و مقدار زیادی آب برای آن است، زیرا باعث افزایش و یا کاهش و اختلال در عملکرد بدن می شود.

یک رژیم درمانی مناسب شامل چه مواردی می شود؟

تغذیه مناسب و اصل دریافت مواد معدنی و ویتامین های کافی. به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای متنوع از گروه های مختلف هرم غذایی به شما کمک می کند تا مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را به وفور دریافت کنید. البته آن را به عنوان کالری دریافتی بدن خود یادداشت کنید رژیم لاغری اگر کمتر از ۱۲۰۰ کالری است باید برای سلامت بدن خود از قرص ها و مکمل های غذایی استفاده کنید.

آب آشامیدنی

از آنجایی که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد، ۸ تا ۱۰ لیوان آب را در برنامه درمانی روزانه خود قرار دهید. همچنین اگر ورزش می کنید یا کارهای سنگین انجام می دهید، به آب بیشتری نیاز دارید.

خوردن پروتئین

میزان پروتئین مصرفی و نیاز بدن به این ماده از فردی به فرد دیگر متفاوت است، به عنوان مثال زنان بالای ۲۵ سال باید روزانه ۲۵ گرم پروتئین دریافت کنند، اما حداکثر مصرف پروتئین در مردان بالای ۲۵ سال حدودا ۶۳ گرم خوردن پروتئین در رژیم غذایی بسیار مهم و توصیه می شود زیرا این ماده معدنی از از بین رفتن بافت ماهیچه ای جلوگیری می کند و به ترمیم بافت هایی مانند پوست و دندان کمک می کند. منابع عالی پروتئین عبارتند از: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا خشک، تخم مرغ و آجیل.

مصرف کربوهیدرات

از آنجایی که میزان کربوهیدرات از خستگی جلوگیری می کند و تعادل مایعات بدن را به هم می زند، مصرف این مواد غذایی که سرشار از این ماده هستند بسیار توصیه می شود. به عنوان مثال، می توانید روزانه ۶ تا ۱۱ وعده نان، غلات صبحانه، برنج و ماکارونی مصرف کنید تا کربوهیدرات کافی دریافت کنید.

خوردن فیبر

همه افرادی که غذا می خورند باید ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر در روز بخورند زیرا عملکرد روده ها را بهبود می بخشد. بنابراین، اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و اصولی هستید، یک فنجان کره در وعده صبحانه، یک هویج متوسط، نصف فنجان لوبیا، یک گلابی و یک سیب متوسط ​​برای میان وعده بخورید تا نیاز خود را برآورده کنید. فیبر . .

تجمع چربی

توجه به این نکته ضروری است که مصرف چربی تعیین شده توسط متخصص تغذیه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و وزن فرد را کاهش دهد.

چه نوع فردی واجد شرایط درمان است؟

غذا برای همه افراد در گروه های سنی مختلف خوب و مناسب است.

آخرین کلمه

رژیم غذایی سالم علاوه بر کاهش وزن به سلامت جسمانی نیز کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کاهش وزن و بهبود سلامت خود می توانید به کلینیک لادن مراجعه کنید.

منبع: https://clinicladan.com/diet-therapy