خواص سیب بر آلزایمر، دیابت، کم خونی و سرطان


فواید سیب

تهران (پانا) – سیب یکی از محبوب ترین میوه ها در بین مردم است، میوه ای سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. یک ضرب المثل قدیمی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن به دکتر باز می دارد.

بر اساس گزارش جامعه ۲۴، یک سیب متوسط ​​حدود ۴ گرم فیبر دارد. مواد مغذی موجود در سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سیب سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که همگی فواید زیادی برای سلامتی دارند. از طرفی با داشتن مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها به از بین بردن رادیکال های آزاد در محیط کمک می کنند.

یک سیب متوسط ​​۱۸۲ گرمی ۹۵ کالری، ۲۵ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K دارد و علاوه بر آن منیزیم، مس و ویتامین های A، E، B1، B2 و B6 دارد.

یادتان باشد برای بهتر کردن این غذاها، بهتر است سیب را با پوست بخورید. زیرا پوست سیب حاوی نیمی از فیبر و پلی فنول های زیادی است.

در ادامه شما را با برخی از خواص بی شمار این محصول خوشمزه آشنا می کنیم.

خواص سیب برای هضم

سیب سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. خوردن منظم سیب به حرکات آرام روده کمک می کند و از یبوست و بیماری های معده جلوگیری می کند. فیبر بخش مهمی از رژیم غذایی است که خاصیت ارتجاعی مدفوع را افزایش می دهد و حرکت آن را آسان می کند.

خواص ضد سرطانی سیب

سیب در پیشگیری از سرطان بسیار قوی است. این خاصیت بدن را از سلول های سرطانی در امان نگه می دارد. دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا موافق هستند که خوردن سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا ۲۳ درصد کاهش دهد. همچنین ترکیبات متعددی در پوست سیب وجود دارد که نشان می دهد پوست سیب می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

این ویژگی سیب توسط محققان دانشگاه کرنل نیز شناسایی شده است. از سوی دیگر، سرطان روده بزرگ با خوردن فیبر قابل پیشگیری است، بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در سطل زباله انداختید، ارزش غذایی آن را در نظر بگیرید.

خواص سیب برای قلب

سیب حاوی فیبر، ویتامین C، آنتی اکسیدان و پتاسیم است. جالب است بدانید که یک سیب متوسط ​​می تواند ۱۳ تا ۲۰ درصد نیاز روزانه فرد به فیبر، ۹ تا ۱۱ درصد نیاز روزانه فرد به ویتامین C و چهار درصد نیاز روزانه انسان به پتاسیم را تامین کند. به نظر می رسد فیبر به کنترل فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که همراه با سایر آنتی اکسیدان ها می تواند از جنبه های خاصی از سلامت قلب محافظت کند. ویتامین C همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به محافظت از بدن در برابر بیماری ها و بیماری ها کمک کند.

منیزیم به شل شدن رگ های خونی و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند.

نقش اپل بهبود تنفس است

ترکیبات موجود در سیب می تواند عوارض جانبی غیرمنتظره ای ایجاد کند. وجود آنتی اکسیدان ها در سیب می تواند از لب ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند. یک مطالعه بزرگ روی ۶۸۰۰۰ زن نشان داد کسانی که بیشتر سیب می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به آسم هستند. خوردن ۱۵ درصد یک سیب بزرگ خطر ابتلا به این بیماری را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

از راه های دیگر، پوست سیب حاوی فلاونوئید کورستین است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تعدیل کند و التهاب را کاهش دهد که می تواند بر آسم و واکنش های آلرژیک تأثیر بگذارد.

فواید سیب در درمان کم خونی

سیب سرشار از آهن است و در درمان کم خونی موثر است. کم خونی ناشی از کمبود هموگلوبین در خون است. این مشکل با افزایش دریافت آهن از غذا حل می شود. آهن نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز دارد. با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون، نه تنها از کم خونی جلوگیری می شود، بلکه اندام ها بهتر کار می کنند و اکسیژن بیشتری دریافت می شود.

فواید سیب برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان می دهد که خوردن سیب در رژیم غذایی دوز بالای یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین را افزایش می دهد. علاوه بر این، در آلزایمر، سلول های عصبی مغز آسیب می بینند و آب سیب حاوی فلاونوئیدها به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند. با نوشیدن آب سیب می توان بیماری آلزایمر را از بین برد و از کاهش و آسیب مغزی بدن جلوگیری کرد.

خواص سیب برای دیابت

یک مطالعه مبتنی بر جمعیت نشان داد افرادی که سه وعده آب میوه در هفته را با همان مقدار میوه کامل از جمله سیب جایگزین می‌کنند، در افرادی که میوه نمی‌خورند، ۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از دیابت نوع ۲ قرار دارند. علاوه بر این، طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، افرادی که فیبر بیشتری می خورند، کمتر به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند.

یک سیب متوسط ​​حاوی ۱.۲۵ گرم کربوهیدرات، ۱۸.۹ گرم شکر است. در عوض، می تواند فیبر و سایر مواد مغذی را فراهم کند، به این معنی که یک میان وعده خوشمزه با فواید سلامتی بیشتر است.

تاثیر سیب بر سلامت استخوان ها

خوردن میوه ها باعث افزایش تراکم استخوان می شود که نتیجه آن سلامت استخوان ها است. محققان معتقدند وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در فهرست محصولات سیب به افزایش تراکم و استحکام استخوان ها کمک می کند.

برخی از مطالعات همچنین نشان دادند که زنانی که از سیب تازه در رژیم غذایی خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که از سیب، سیب و میوه های پوست کنده استفاده می کردند، کلسیم کمتری داشتند.

نقش سیب در سلامت دندان

سیب به تمیز کردن دندان ها و لب ها کمک می کند. از سوی دیگر احتمال پوسیدگی دندان را کاهش می دهد و فیبر آن دندان ها را تمیز می کند. سیب دارای خواص ضد میکروبی است و از حضور باکتری ها و ویروس ها در بدن جلوگیری می کند. سیب همچنین ترشح بزاق را افزایش می دهد که یک ترکیب قلیایی است که رشد باکتری ها را در دهان کاهش می دهد.