خواص درمانی بامیه


بامیه

تهران (پانا) – بامیه گیاهی سبز و خوراکی با مواد مغذی فراوان است. بامیه در جنوب آسیا و آمریکا و آفریقا استفاده می شود.

به گزارش نمناک، این گیاه یکی از مهم ترین سبزیجاتی است که مردم هند در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنند. این یک طعم خوب برای تهیه سوپ و سایر غذاها است. این گیاه را نیز خرد کرده و برای سرخ کردن یا بخار پز و پخته می کنند. حتی ژاپنی ها از بامیه به عنوان بخشی از سوشی و تمپورا استفاده می کنند. هر قسمت بامیه را می توان با برگ های آن به عنوان سالاد میل کرد.

فواید و خواص بامیه برای سلامت جسمانی

فیبر پر شده با بامیه:

این گیاه دارای منابع فیبر زیادی است که می تواند به شما در تثبیت هضم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای فیبر گیاهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

بامیه برای دفع سموم:

این سبزی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به دفع مواد زائد و سموم موجود در دستگاه گوارش کمک می کند.

تحریک مغز:

یک مطالعه کامل مصرف بامیه را با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی مرتبط دانست. زمانی که این گیاه را به طور منظم مصرف کنید، آسیب های مغزی را برطرف می کند.

بامیه برای درمان چاقی:

یکی دیگر از عملکردهای شگفت انگیز پلی ساکاریدهای این گیاه کمک به کنترل بیماری قلبی و ذخیره چربی از طریق رژیم غذایی چربی است. این غذاهای بامیه با کمک به کنترل قند خون، وزن بدن و افزایش تحمل قند و به طور کلی با کاهش کلسترول بد می توانند این کار را انجام دهند.

بامیه برای سلامت قلب:

در حالی که این تحقیقات در حال انجام است، مطالعات فوق نشان می دهد که اسیدیته این گیاه می تواند بر بیماری های قلبی تأثیر منفی بگذارد. فولات موجود در بامیه می تواند با افزایش اکسید نیتریک و جلوگیری از استرس اکسیداتیو از قلب شما محافظت کند.

ویتامین ها:

دانه های بامیه دارای بیشترین خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، بنابراین آنها را جدا نکنید. شواهد علمی نشان می‌دهد که این مواد مغذی با کاهش سطوح مضر اسید لاکتیک خون و نیتروژن ادرار، معجزه می‌کنند.

فواید بامیه برای رفع خستگی:

بامیه پلی ساکاریدهای زیادی دارد که به آنها قندهای سالم می گویند. پلی ساکاریدها همچنین میزان گلیکوژن را در کبد افزایش می دهند که به ذخیره انرژی کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که خوردن بیش از حد بامیه می تواند بر فرد تأثیر بگذارد.

وایکاوا فولیک:

هر نصف فنجان بامیه پخته شده حاوی ۳۷ میکروگرم فولات است که به جذب کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها کمک می کند. اسید فولیک یا ویتامین B9 برای همه غذاها ضروری است. زیرا این ویتامین بدن را قادر به تولید سلول های جدید می کند و از آسیب DNA سلولی جلوگیری می کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که اسید فولیک به کاهش نقایص مادرزادی کمک می کند.

بامیه برای مراقبت از کبد:

عصاره بامیه با کاهش آسیب های ناشی از مواد شیمیایی، اثر محافظتی بر روی کبد دارد. افزایش مصرف بامیه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، التهاب را کاهش می دهد و نکروز کبد را کاهش می دهد.

بامیه سرشار از پروتئین است:

فقط نصف فنجان از این گیاه شیرین؛ حاوی ۱/۵ گرم پروتئین است. روش های زیادی برای تهیه این سبزی خوشمزه وجود دارد.

بامیه برای از بین بردن کلسترول:

بامیه حاوی موسیلاژ است که کلسترول و چربی را ترکیب می کند و سموم را به روده اضافه می کند و به کبد آزاد می شود. کلسترول یک ماده شیمیایی بد است که باعث ایجاد مشکلات متعددی می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، بامیه در صورت مصرف منظم کلسترول را کاهش می دهد.

فیبر موجود در بامیه به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. این گیاه کاملاً غیر سمی، غیر سمی و بدون عوارض است.

بامیه برای بهبود عملکرد مویرگی:

بامیه با کاهش کلسترول فیبر، برای رگ های خونی مفید است. فیبر کلسترول را از بدن خارج می کند، از چسبیدن دیواره های مویرگ ها جلوگیری می کند و ماهیچه ها را سفت می کند.

بامیه برای جلوگیری از سفیدک پودری:

بامیه خواص زیادی دارد که روده بزرگ و شن را نرم می کند. فیبر بامیه می تواند آب را جذب کند و روده بزرگ را آسان کند. این به از بین بردن سرطان کمک می کند. بر خلاف الیاف دیگر، مانند فیبر موجود در گندم؛ موسیلاژ بامیه مجرای روده را بهبود می بخشد، تحریک می کند یا تحریک می کند. بامیه همچنین با صاف کردن روده بزرگ التهاب را تسکین می دهد.

خواص بامیه برای تقویت سلامت دستگاه گوارش:

بامیه سرشار از فیبر است که می تواند تغذیه خوبی برای باکتری های روده ای فراهم کند. بر اساس برخی مطالعات، اثر پروبیوتیک سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. مقدار زیادی باکتری در یک لانه بزرگ می تواند از رشد باکتری های مضر جلوگیری کند.

بامیه برای جلوگیری از بیماری روده تحریک پذیر:

بیماری روده تحریک پذیر بیماری است که روده بزرگ را درگیر می کند. این بیماری می تواند باعث یبوست، نفخ، اسهال و درد شکم شود. فیبر و موسیلاژ موجود در بامیه می تواند مخاط روده را تقویت کرده و از بیماری التهابی روده جلوگیری کند.

بامیه برای مبارزه با تاریکی:

اگر کبود، تیره یا ضعیف هستید، می توانید بامیه بخورید. منیزیم موجود در بامیه می تواند عضلات را التیام بخشد و بدن و ذهن شما را بهبود بخشد. در یک وعده ۱۰۰ گرمی بامیه، ۵۷ میلی گرم منیزیم مصرف کردید. این مقدار بامیه باعث شد این گیاه سرشار از منیزیم باشد.