خطرات تنهایی غذا خوردن

اگر والدین سالخورده‌ای دارید که به تنهایی زندگی می‌کنند یا احتمالاً از عزیزان سالمند دیگری مراقبت می‌کنند، ممکن است نگران باشید که رژیم غذایی آنها از نظر تغذیه مناسب نیست و دلیل خوبی دارد.

دلایل زیادی برای دریافت نادرست رژیم غذایی وجود دارد:

* کاهش دستور العمل ها فقط برای یک یا دو نفر دشوار است

بینایی ضعیف می تواند خواندن دستور العمل ها را خسته کننده کند

* آشپزی برای یک نفر نه سرگرم کننده است و نه ثواب

*بسیاری از مردها از ابتدا آشپزی را یاد نگرفتند

*هیچ کس را نمی توان در طول وعده های غذایی با او معاشرت کرد

* ممکن است قدرت یا لرزش کم باشد

* ممکن است کاهش اشتها وجود داشته باشد

– افسردگی

– مقداری دارو

– کاهش حس چشایی

زوال عقل که باعث می شود ندانید چه زمانی گرسنه یا تشنه هستید

*خرید ممکن است دشوار باشد

* کمبود حمل و نقل ممکن است منجر به کاهش منابع غذایی شود

* ممکن است کمبود پول برای خرید غذا وجود داشته باشد

* پوسیدگی دندان یا سایر مشکلات دندانی ممکن است غذا خوردن را دشوار کند

به دلیل یک یا چند مورد از این موقعیت ها، افراد مسن ممکن است اقلام از پیش ساخته یا سریع و آسان را انتخاب کنند. بسیاری از این اقلام انتخاب های خوبی برای حفظ سلامتی نیستند.

سوءتغذیه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی، کاهش وزن، از دست دادن عضلات و استخوان می شود (که به خطر افتادن کمک می کند) و می تواند منجر به افسردگی شود … که منجر به سوء تغذیه می شود و در نهایت به یک چرخه معیوب ختم می شود.

چطور میتوانیم کمک کنیم؟ راه های مختلفی وجود دارد که می توانیم کمک کنیم.

* اول از همه، آشپزخانه آنها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی کم است، چه چیزی تاریخ مصرف گذشته است و چه غذاهایی مصرف می شوند که باید با گزینه های مغذی تری جایگزین شوند.

* از سالمندان بپرسید که آیا با دندان های خود مشکلی دارند یا خیر

* پیشنهاد کنید هنگام خرید مواد غذایی آنها را با خود ببرید – بدانید که این سفر معمولی شما برای خرید “بخورید و بروید” نخواهد بود، بنابراین برای زمان اضافی آماده باشید.

* در حین خرید، به آنها نشان دهید که اکنون موارد زیادی برای تنظیم فردی موجود است (برای مشاهده لیست به زیر مراجعه کنید)

* مواد غذایی را برای آنها کار کنید (برای کمک به این امر، فهرستی از چیزهایی که در انبار و یخچال است نگه دارید و از عزیزانتان بخواهید هنگام استفاده آنها را خط بزنند)

* کمک کنید یا کسی را استخدام کنید تا مواد غذایی را به خانه بیاورد و آنها را کنار بگذارد (این ممکن است برای سالمندان بسیار خسته کننده باشد)

(آپارتمان مادرم درهای سنگینی دارد و پارکینگ نزدیک ساختمان او نیست، بنابراین او برای تهیه خواربار به خانه مشکل زیادی دارد.)

* قسمت‌های کوچکی از کاسرول، سوپ و حتی آب‌میوه‌های از قبل پخته شده را همراه داشته باشید (به دلیل کاهش حس چشایی، ممکن است نیاز به اضافه کردن چاشنی اضافی داشته باشید – روغن زیتون، سرکه، سیر، زردچوبه و سایر مخلوط‌های ادویه مانند خانم داش را می‌توان استفاده کرد. ، (اما نمک اضافی اضافه نکنید)

* خدمات اجتماعی مانند Meals On Wheels را که با هزینه نسبتاً کمی برای سالمندان سرو می کند، بررسی کنید

* بررسی کنید که آیا مرکز شهروند ارشد محلی شما وعده های غذایی روزانه ارائه می دهد یا خیر

* سازماندهی گروهی از افراد مسن که ممکن است بتوانند به نوبت آشپزی کنند و با هم شام بخورند

* مطمئن شوید که پول کافی برای خرید مقدار مناسب غذا دارید

(۳ هفته پیش در خواربارفروشی مقابل پیرمردی بودم که دو جعبه سوپ، یک قرص نان و یک جعبه توت فرنگی تازه داشت. تازه پرداخت پول وسایلم را تمام کرده بودم و شنیدم که خانم از کارمند می پرسد که آیا او پول کافی برای خرید توت فرنگی داشت. نداشت.) من می خواستم توت ها را بخرم اما او به من اجازه نداد. وقتی رفتم عصبانی شدم و مصمم هستم که اگر دوباره اتفاق بیفتد راهی برای اصلاح این وضعیت پیدا کنم. .)

در اینجا برخی از مواردی که اکنون در دسترس است برای تهیه جداگانه وجود دارد:

Costco تکه های جداگانه ماهی قزل آلا منجمد، ماهی تیلاپیا و سینه مرغ را پیچیده کرد. آنها همچنین دارای کیسه های قابل درزگیری از کوفته های آماده و سوپ آماده در ظروف قابل درزگیری هستند. اگر پزشک رژیم غذایی کم سدیم را توصیه کرد، حتما میزان سدیم موجود در کوفته و سوپ را بررسی کنید.

Pillsbury بیسکویت‌ها و رول‌های یخ‌زده را می‌سازد که می‌توان آن‌ها را در وعده‌های جداگانه پخت، در حالی که بقیه در یک کیسه منجمد باقی می‌مانند.

در حال حاضر بسته های قابل مهر و موم مجدد سبزیجات و میوه های منجمد مانند زغال اخته، هلو و توت فرنگی وجود دارد که می توان به سرعت و به راحتی از آنها استفاده کرد. میوه های یخ زده برای تهیه اسموتی عالی هستند…نیازی به افزودن یخ نیست.

ماست یک گزینه خوب و ارزان برای آن دسته از افراد مسن است که از آن لذت می برند. برچسب ها را برای بهترین ارزش غذایی بررسی کنید.

آجیل ها مانند بادام و گردو را می توان منجمد کرد و هر چند وقت یکبار آنها را جدا کرد. آنها از نظر تغذیه سالم هستند.

بسته های بسته بندی شده کوچک پنیر چدار منبع خوبی از پروتئین است.

بسیاری از فروشگاه‌ها بسته‌های کوچک سیب از پیش برش داده شده را می‌فروشند که برای افراد مسن‌تر که می‌توانند آن‌ها را بخورند، عالی است.

برخی از شام های یخ زده از نظر تغذیه ای سالم هستند، اما تصور نکنید که چون روی برچسب چیزی شبیه گزینه سالم تر می گوید، واقعاً چنین است. مواد موجود در پشت کیس را بررسی کنید.

با کمی برنامه ریزی قبلی و خلاقیت، خوردن به تنهایی همچنان می تواند یک تجربه مغذی باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر