‌تمرین ۲ دقیقه‌ای برای درمان درد گردن


علت گردن درد

تهران (پانا) – نشستن در مقابل کامپیوتر در محل کار، تماشای تلویزیون در منزل و استفاده از تلفن در رفت و آمد، همه اقداماتی است که به‌شدت بر سلامت گردن تاثیر می‌گذارد. در واقع، حدود ۴۵ درصد کارگران حداقل یک‌بار در طول زندگی خود از گردن درد رنج می‌برند.

خوشبختانه، بعضی از تمرین‌های ساده وجود دارد که می‌توانید برای خلاص شدن از درد به سرعت و بدون هیچ گونه درمان اضافی ای انجام دهید.

ما در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می خواهیم خوانندگانمان همیشه سالم بمانند، بنابراین یک برنامه تمرینی را با شما به اشتراک می گذاریم که در ۵ دقیقه به کاهش و رفع گردن درد کمک می کند.

مرحله ۱:عضلات گردن را آرام کنید

موقعیت اولیه:راحت در یک صندلی در حالی که ستون فقراتتان راست است ، بنشینید.

سپس کاری که باید انجام شود:

هر دو دست خود را در کف سرِ تان قرار دهید، اجازه دهید چانه به سمت سینه تان برود، به آرامی با دستتان روی سرِتان فشار وارد کنید تا زمانی که در پشت گردن خود احساس کشش کنید.

مدت زمان:۳۰ ثانیه

مرحله ۲:ارتقاء تحرک شانه تان

موقعیت اولیه:به راحتی در صندلی یا روی زمین بنشینید در حالی که ستون فقراتتان راست است.

سپس کاری که باید انجام شود:

بازوی چپ خود را به گوش چپ تان برسانید و آرنج خود را خم کنید در حالیکه کف دستتان با صورتتان برخورد میکند.

آرنج دست راست خود را خم کنید تا دستتان به پشتتان برسد، پشت سر خود را نگه دارید، قفسه سینه خود را بسط دهید و دستها را پشت سر بگذارید، مطمئن شوید که در بازو و قفسه سینه خود احساس کشش می کنید.

مدت زمان:۳۰ ثانیه

مرحله ۳:عضلات بازو را شل و آزاد کنید

موقعیت اولیه:صاف بایستید در حالیکه سمت چپ بدنتان رو به دیوار است، پای سمت چپتان را مقابل پای راست خود قرار دهید.

سپس کاری که باید انجام شود:

سر خود را روی شانه چپ تان قرار دهید، شانه خود را به آرامی بالا ببرید، بالا تنه ی خود را چرخانده و کف دست را روی دیوار پشت سرتان قرار دهید، بازوی سمت چپتان را صاف نگه دارید و سر خود را به اطراف بچرخانید و مقابلتان را نگاه کنید، سینه خود را به آرامی بگشایید تا کشش را در شانه سمت چپ و سینه تان احساس کنید.

مدت زمان: ۳۰ ثانیه در هر طرف