تمایل و پذیرش چالش های تحصیلی کلید موفقیت معلم است


ی

تهران (پانا) – اگر امروز تصویری هوایی از اسلام عزیز ایرانی، ساختمان های بلند و بلند، کارخانه ها و استحکامات عظیم، زمین های کشاورزی وسیع، جاده های مدور صعب العبور و دانشگاه ها و مراکز علمی صاحب نام می گیرد. تنها بخشی از کار مردم این کشور است که همه این شاخص ها به عنوان معیارهای توسعه یک کشور شناخته می شوند، اما اگر به خاستگاه و ساختار همه این شاخص ها نگاه کنیم، متوجه می شویم که آنها مرد هستند. . و زنانی که این سازه عظیم را که در کلاس درس، در مدرسه با روحیه گرم معلم پرورش یافتند، ایجاد کردند یا بر آن تأثیر گذاشتند، از گفتن این که کل کشور مدیون «معلم» در همه سطوح است، ابایی ندارند.

محمدباقر فرقانی ازرودی مربی یکی از استان‌های مازندران است که با او مصاحبه کرده‌ایم و در ادامه به آن می‌پردازیم:

لطفا مرا در جریان قرار بدهید.

محمدباقر فرقانی ازرودی ۴۱ ساله از شهرستان بابل معلم دبستان میناگر و مرکز تربیت بدنی جهان پهلوان تختی این شهر بزرگ با ۱۴ سال سابقه کار هستم. با وجود اینکه خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) هستم، اما مدرس حوزه پژوهشی – پژوهشی و مدافع استانی در اقدام و منحصر به فرد جوانان خوارزمی، در ورزش، مربی بسکتبال نیز هستم. از تیم استان

چه کارهایی را در گذشته انجام داده اید؟

در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۵ به اولین سطح کشوری برای پژوهش رسیدم و در سال ۱۴۰۰ در مراسم اهدای جوایز معلمان کشوری به بالاترین سطح کشوری رسیدم. در سال ۱۳۹۳ در تولید محتوای الکترونیکی در کشور رتبه اول و در سال های ۱۳۹۳، ۱۳۷۷ و ۱۴۰۰ به عنوان پژوهشگر برتر استان مازندران قرار گرفتم.

توصیه شما به مربیان جوان چیست و راز یک معلم موفق را در چه می دانید؟

تمایل به تمامی جنبه های تدریس و پذیرش چالش های آموزشی، رمز موفقیت معلم است، اما عدم توجه به زندگی معلمان و عدم توجه به پژوهش در تمامی ابعاد آموزشی، تربیتی و مدیریتی تأثیر منفی خواهد داشت. نقش آموزش و پرورش و در نهایت بر جامعه. از مدیران نظام دانش می خواهم تمام تلاش خود را برای رفع این نقاط ضعف به کار گیرند.

چگونه می توان معلمان را به کار خارج از برنامه درسی تشویق کرد؟

برای انجام فعالیت‌های ضد دولتی علاوه بر روحیه جهادی و روحیه کارگری، نیازمند حمایت مالی از سوی حراست هستیم، اما فراموش نکنیم که فرهنگیان، فرهنگیان و جامعه‌سازان باید هزینه کنند. زکات علم

آیا سخت کوشی، سخت کوشی و فداکاری معلمان در جامعه قابل مشاهده است؟

اقدامات معلمان در شیوع بیماری کرونا با وضوح بیشتری منعکس شد، اما نیاز به رسانه های جمعی و کانال های اجتماعی برای هفته معلم کافی نیست، بلکه باید فرهنگ فداکاری معلمان را در طول سال منعکس کند. .

به نظر شما چه راه هایی برای انعکاس هر چه بیشتر تأثیر معلم در جامعه وجود دارد؟

توجه مجلس و دولت به رفاه و جایگاه معلمان، یکسان سازی هزینه ها و منافع همه دستگاه های حاکمیتی و توجه ویژه به قشر فرهنگی، حضور معلمان بدحساب در رویدادهای فرهنگی کشوری و الگوسازی این قشر. به ایجاد کمک خواهد کرد. نگرش احترام به افراد فرهنگی اگر معلمان پشتکار داشته باشند و کیفیت دانش را ارتقا دهند و اطلاعات و روش های تدریس را بر اساس الگوها به روز کنند، می توانند جایگاه اجتماعی معلمان را در اذهان و روح شاگردان را به عنوان نمونه زندگی حفظ و حفظ کنند.