تزریق کمی آهن تنها ممکن است از پوکی استخوان محافظت کند

هنگامی که جیل کلی، رئیس دو مرد و یک کامیون، ۵۰ ساله شد، یک معاینه اولیه ارتوپدی داشت. فهمیدم که کمتر از حداقل تراکم استخوان لگن/ران و بالاترین سطح برای ستون فقرات است. او در مراحل اولیه پوکی استخوان بود. گزینه‌های او داروهایی بودند که می‌خواست از آنها فقط به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کند یا مصرف کلسیم خود را افزایش دهد، که قبلاً مکمل‌های کلسیم را با نتایج ضعیف امتحان کرده بود. تصمیم گرفتم گزینه سومی را انتخاب کنم که به اندازه دو گزینه اول ارتقاء نیافته بود. تمرینات وزنه برداری.

توده استخوانی کم یکی از ویژگی های معمول پوکی استخوان است. به گفته بنیاد ملی پوکی استخوان، این بیماری باعث تخریب بافت استخوانی می شود و می تواند بیش از ۴۴ میلیون آمریکایی یا ۵۵ درصد از افراد ۵۰ ساله یا بالاتر را تحت تاثیر قرار دهد. تخمین زده می شود که در ایالات متحده، ۱۰ میلیون نفر در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند، در حالی که تخمین زده می شود که ۳۴ میلیون نفر دیگر تراکم استخوان پایینی دارند، که شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. این بیماری در صورت عفونت منجر به افزایش پوکی استخوان و افزایش حساسیت به شکستگی می شود. هشتاد درصد قربانیان زن هستند.

متخصصان پزشکی موافقند که پوکی استخوان قابل پیشگیری است، اما در دوران نوجوانی شروع می شود. این سال‌هایی است که توده استخوانی خود را رشد می‌دهید، بنابراین واداشتن کودکان به خوردن وعده‌های غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D ضروری است. کارشناسان می گویند عوامل دیگری که می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند عبارتند از: o انجام ورزش های تحمل وزن و مقاومتی.

کلی تصمیم گرفت از خدمات آدام کسلر، رئیس متخصص تهویه هوای ورزشی استفاده کند تا او را در مسیر درست قرار دهد. کسلر او را در یک برنامه تمرینی با وزنه قرار داد، که به قدرتی اضافه کرد که او عادت نداشت به تنهایی انجام دهد. مطالعات نشان داده اند که انجام ورزش های تحمل وزن به افزایش تراکم و استحکام استخوان کمک می کند. ورزش کردن با دمبل، وزنه‌های آزاد و/یا ماشین‌های ورزشی قوی باید تراکم استخوان شما را به اندازه کافی افزایش دهد تا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری شود.

کلی می‌گوید: «از تفاوت روشی که فکر می‌کنم هنگام کار برای آنچه این افراد می‌توانند از من دریافت کنند، به خودم پول داده‌ام شگفت‌زده هستم. آنها فقط به من اجازه نمی دهند که سست شوم. آنها هدف من را درک می کنند و وقتی تردید می کنم، تمرکزم را روی آن هدف بازمی گذارند.

کسلر همچنین ترکیب ورزش با رژیم غذایی غنی از کلسیم را توصیه کرد. این شامل خوردن بیشتر محصولات لبنی مانند ماست، ماست، شیر یا پنیر بود. اما برخی افراد به لاکتوز حساسیت ندارند. اگر چنین است، می‌توان کلسیم را از منابعی مانند لوبیا، پرتقال، ملاس، بادام یا ماهی آزاد به دست آورد.

نتیجه چه بود؟ یک سال بعد، کلی برگشت و برای معاینه ارتوپدی دیگر به دکترش پیوست. اسکن دوم بهبود قابل توجهی را در هر دو ناحیه بحرانی نشان داد و آنها را به حالت عادی بازگرداند.

دکتر من گفت که سناریوی معمول این است که وقتی کاهش تراکم استخوان شروع شد، متوقف نمی‌شود، چه برسد به اینکه بهبود یابد!

کلی خوشحال بود زیرا مجبور نبود به دارو روی بیاورد و تصمیم گرفت که رژیم غذایی و ورزش ترکیبی تبدیل به یک عادت سبک زندگی برای او شود تا از پوکی استخوان جلوگیری کند.

کلی گفت: “ذهنیت من این است که به طور نامحدود به تمرینات با آدام و گروهش ادامه خواهم داد.”

توصیه می شود اگر برخی از عوامل خطر زیر را دارید، ممکن است بخواهید از پزشک خود برای اسکن استخوان بخواهید:

o زنان بالای ۵۰ سال و شروع یائسگی

o قفقازی یا آسیایی، اما همه نژادها می توانند تحت تأثیر قرار گیرند

o سبک زندگی غیر فعال

مصرف کم کلسیم در طول زندگی

o سابقه خانوادگی پوکی استخوان

پوکی استخوان اغلب “بیماری خاموش” نامیده می شود، زیرا تا زمانی که خیلی دیر نشده است، هیچ علامت واقعی وجود ندارد. قبل از اینکه بفهمی استخوان هایت ضعیف شده و شکسته ای. بنابراین اگر عوامل خطر خاصی دارید، بهتر است که در امان باشید تا متاسف باشید. اما، بهترین کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که شروع به پمپاژ آهن کنید و درست غذا بخورید و احتمالاً لازم نیست نگران “استخوان های دموکراتیک” باشید.

حق چاپ ۲۰۰۶ آدام کسلر

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر