بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


مهم است که تشخیص دهیم که پوست ، طبیعتاً ، “کامل” نیست. منظور از پوست ساختاری مانند منافذ ، خطوط ریز ، موش ها ، یخ و لکه ها است. هدف این نیست که چهره “بی عیب” را ترویج دهیم ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. اشک از یک فرد بسیار زیبا کم نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر درد یا ناراحتی ، در واقع می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و چگونه می توانید در صورت مواجهه با آکنه از سفر سلامت پوست خود حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه شرایطی است که فولیکول های مو ، فولیکول های مو و غدد چربی را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به ضایعات غیر التهابی و تورم و درجات مختلف کبودی می شود. الگوی کراتینه شدن اصلاح شده در فولیکول های مو می تواند منجر به انسداد چربی (ماده ای که باعث تولید روغن در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که بیشتر در دوران بلوغ شایع است

آکنه می تواند منجر به آسیب به خود ، اضطراب ، ناامنی و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند توسط عوامل متعددی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، عادات بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. رعایت رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که شاخص قند خون و شاخص قند خون به طور کلی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. غذاهای مبتنی بر رژیم غذایی با شاخص گلیسمی بالا می توانند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شوند ، که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن ها و موادی شود که باعث می شود پوست ما چرب و چرب به نظر برسد ، که در ایجاد آکنه نقش دارد.

اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 از مواد غذایی از عوامل اصلی التهاب هستند. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از تولید واکنش های التهابی که بر آکنه تاثیر می گذارد ، جلوگیری کند. منابع اصلی امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و عدس ، تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و آجیل است.

راه هایی که می توانید این غذاها را اضافه کنید:

– ماهی قزل آلا پخته با سالاد آووکادو که با روغن زیتون پاشیده شده است

– تخم مرغ با آووکادو روی نان سبوس دار

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان که با بلغور جو دوسر / شیرین / ماست پاشیده شده است

  • آنتی اکسیدان ها را معرفی کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند هستند. تا زمانی که رنگ آنتی اکسیدان بیشتری به نظر برسد ، از رژیم های رنگی بیشتری استفاده کنید.

راهنمای شیوه زندگی برای آکنه

حتماً پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد عطر ، الکل و باربن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله ای جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری ها استفاده کنید و دستمال ها و بالش های ظرف را حداقل هفته ای یکبار بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های رفاه شما از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که تکنیک های روزانه مدیریت استرس مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان خود یا حضور در طبیعت همه راه های فوق العاده ای برای کاهش وزن اضافی در زندگی شما هستند.

تحت راهنمایی یک متخصص بهداشت ، ممکن است بتوانید گیاهان و مواد مغذی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 2017 دسامبر 23.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از پوست عمیق. تعویق Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان آکنه Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. ژوئیه 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید