بهترین پیتزای بدون گلوتن | سالم و بدون لبنیات


۲۲ دسامبر ۲۰۲۱

توسط آلیسا

کوکی‌های پیتزای ترد و بدون گلوتن یک غذای کلاسیک کریسمس ایتالیایی است که با آرد کینوا، شربت افرا و روغن نارگیل درست می‌شود.

پیتزا بدون گلوتن

کوکی های پیزلی نوع مورد علاقه من از کلوچه های کریسمس هستند. تا حدودی به این دلیل که خوشمزه است. تا حدودی به این دلیل که این یک سنت خانوادگی است. مانند سنت وافل صبح یکشنبه (که توسط پدرم شروع شد)، او سال هاست که هر کریسمس پیتزا درست می کند.

از آنجایی که سعی کردم به خوردن بدون گلوتن پایبند باشم، مجبور شدم کوکی های مورد علاقه خانواده ام را به یک نسخه بدون گلوتن تبدیل کنم. اینها کوکی های پیزلی بدون گلوتن حتی رقابت با آنهایی که پدر و مادرم در خانه درست می کنند. درست مثل آنها، پیتزای بدون گلوتن من سبک و خوشمزه است، فقط بدون گلوتن و کره!

دستور پخت پیتزا آسان

کوکی های پیزلی چیست؟

پیزل یک کلوچه سنتی ایتالیایی است که در اصل از منطقه آبروزو در جنوب ایتالیا می آید. آنها شبیه وافل های کوچک، نازک و ترد هستند. شما با اتو پیتزا درست می کنید، مثل اتو وافل. پیتزاها معمولاً نازک و ترد هستند، اما می‌توان آن‌ها را در صورت گرم بودن به اشکال مختلفی از جمله شکل کانولیس درآورد.

همچنین اعتقاد بر این است که پیزل ها یکی از قدیمی ترین کوکی های جهان هستند! اعتقاد بر این است که از رومیان باستان ساخته شده است بیسکویت (کلمه لاتین برای کیک یا شیرینی/بیسکویت کوچک)!

برای من، پیتزا من را به یاد مخروط های وافل می اندازد، اما به شکل یک کلوچه پای. نازک و ترد است و فکر می‌کردم این امکان وجود دارد که بنشینم و یک دسته کامل بخورم. یکی از آن شیرینی هایی که تا زمانی که همه آنها تمام نشوند، متوجه نمی شوید چقدر خورده اید. آنها خوب هستند!

طرز کار بیسکویت پیتزا

مواد تشکیل دهنده پیتزا بدون گلوتن

مانند بسیاری دیگر از دستور العمل های ایتالیایی، لیست مواد تشکیل دهنده پیتزا بسیار ساده است. معمولا با آرد، شکر، تخم مرغ، کره و طعم دهنده درست می شود.

از آنجایی که می‌خواستم پیتزای بدون گلوتن را سالم‌تر کنم، بیشتر مواد سنتی را با مواد مورد علاقه‌ام جایگزین کردم. این چیزی است که من برای پایه پیتزا استفاده کردم:

  • آرد ذرت. شما می توانید آنها را در Whole Foods و سایر فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید.
  • آرد کینوا که طعم آجیلی خوب و طعم گرمی به کوکی ها می دهد.
  • نشاسته تاپیوکا غلیظ کننده بدون گلوتن برای سفت شدن شکل کوکی ها.
  • تخم مرغ برای دادن طعمی غنی و بافت قوی به کوکی ها.
  • شربت افرا: این یک جایگزین خوشمزه (و تصفیه نشده) برای نیشکر است.
  • روغن نارگیل برای جایگزینی کره با کلوچه های بدون لبنیات.

بعد از نظر طعم، واقعاً می توانید از هر چیزی که می خواهید استفاده کنید! من با وانیل، عصاره بادام و انیسون رفتم، اما با پرتقال یا لیمو هم عالی میشه!

بیزل وگان

من هنوز یک نسخه گیاهی از این کوکی ها را آزمایش نکرده ام، اما ممکن است با جایگزین تخم مرغ قرمز باب کار کنند! به غیر از این، مواد کاملاً بدون لبنیات، بدون گلوتن و آجیل هستند.

پخت پیتزا در پیتزا آهنی

پیتزا ساز چیست؟

قطعه بعدی از پازل پیتزا ما انتخاب اتوی شماست. مانند پای، برای تهیه پیتزا به اتو نیاز دارید و باید یک پیتزاساز استاندارد باشد.

شما نمی توانید از اتو وافل استفاده کنید، اما می توانید شاید توانایی استفاده از مخروط ساز وافل (اما من تست نکرده ام بنابراین نمی توانم مطمئن باشم). اساساً، هدف شما این است که به چیزی نیاز دارید که خمیر را خیلی نازک فشار دهد، اما طرحی آنقدر عمیق نباشد که کوکی در کنار هم بماند.

دو نوع دستگاه پیتزا سازی وجود دارد:

  • کلاسیک: این یک “آهن” فلزی استاندارد است که روی اجاق گاز قرار می دهید و بر می گردانید. شبیه به یک وافل ساز سنتی! این چیزی است که به نظر می رسد!
  • برق: من شخصاً فکر می کنم اینها بهتر هستند زیرا استفاده از آنها سریعتر و راحت تر است. این همان چیزی است که ما استفاده می کنیم!

بهترین دستور پخت پیتزای سالم

طرز تهیه پیتزا بدون گلوتن

نکته جالب در مورد پیتزا این است که می توانید همه آن را در یک کاسه درست کنید! من معمولا با مواد خیس شروع می کنم، آنها را با هم می زنم و سپس خشک می کنم. بسیار ساده.

بهترین روش برای تهیه پیتزا استفاده از همزن برقی یا همزن دستی است. از آنجایی که به نظر می رسد این خمیر به جای ۰ به عنوان یک خمیر سنتی به نظر می رسد، استفاده از یکی از این خمیرها برای قوام فوق العاده صاف مفید است. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا کمی کتک بخورید.

وقتی مخلوط با هم مخلوط شد، می‌توانید به سادگی مقدار کمی از مخلوط را در مرکز هر دایره روی اتو بیندازید، درب آن را ببندید و اجازه دهید ۷۰ تا ۹۰ ثانیه بپزد. زمان بندی به سازنده شما بستگی دارد، بنابراین ممکن است چند دور طول بکشد تا زمان دقیق روی سه راهی به دست آید. پس از اتمام، سریع آنها را بردارید و روی توری خنک کننده بگذارید تا بپزند. سپس آنقدر تکرار کنید تا از تمام مخلوط استفاده کنید!

پیتزا کوکی چای

بهترین روش برای نگهداری پیتزا

پیزل ها بسیار ظریف هستند، بنابراین باید در نگهداری آن ها دقت کنید. ما دوست داریم آن ها را در یک ظرف پلاستیکی درب دار نگهداری کنیم تا هوا در آن و تازه بماند. ما عاشق این گرد بزرگ و همچنین این مستطیل کم عمق هستیم.

دو روش عالی برای نگهداری پیتزا عبارتند از:

  1. ظرف بدون هوا: مشابه روشی که توضیح دادم. می توانید حداقل ۳-۴ روز آن را روی پیشخوان بگذارید.
  2. فریزر: در همان ظرف نگه می داریم و فریز می کنیم. به سادگی اجازه دهید آنها در دمای اتاق ذوب شوند و شما باید آماده باشید!

حالا، اگر تا به حال درست کردن پیتزا را امتحان نکرده اید، امیدوارم این پست الهام بخش شما باشد. واقعاً آسان است، کاملاً خوشمزه است و می دانم که شما و خانواده تان آن را دوست خواهید داشت. پخت و پز و تعطیلات مبارک!!

کوکی پیتزای خانگی

دستور العمل های بیشتر کوکی های کریسمس بدون گلوتن

اگر کوکی‌های پیزلی بدون لبنیات و گلوتن درست می‌کنید، حتما نظر خود را با نظر دادن در زیر به من بگویید.

پیتزا بدون گلوتن

کوکی پیتزای سالم بدون گلوتن با کمی پیچیدگی! این کیک تولد نهایی است و طعم آن دقیقاً شبیه “چیز واقعی” است!

  • یک اتو کوکی را از قبل گرم کنید و آن را با اسپری نچسب آشپزی اسپری کنید.

  • مواد خشک را با هم در یک کاسه متوسط ​​الک کنید و کنار بگذارید.

  • تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ شود. روغن و طعم دهنده ها را کم کم اضافه کنید. شربت را به آرامی اضافه کنید در حالی که به هم زدن ادامه می دهید تا همه چیز ترکیب شود.

  • مواد خشک را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

  • ۱ قاشق غذاخوری از خمیر را روی اتوی داغ پیتزا بریزید و درب آن را ببندید و طبق دستور بپزید. مال من برای هر کوکی حدود یک دقیقه بود. به یادآوری پاسخ دهید.

  • بگذارید کوکی ها روی توری سیمی کاملا خنک شوند. در جای خشک و خنک نگه دارید.

بدون گلوتن | لبنیات رایگان | بدون شکر تصفیه شده

کالری: ۹۵کالری | کربوهیدرات ها: ۱۳g | پروتئین: ۱g | چربی: ۳g | چربی های اشباع شده: ۲g | کلسترول: ۲۰میلی گرم | سدیم: ۱۱میلی گرم | پتاسیم: ۱۱۶میلی گرم | قند: ۴g | ویتامین A: ۳۰IU | ویتامین سی: ۰.۲میلی گرم | کلسیم: ۲۸میلی گرم | اهن: ۰.۴میلی گرم



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/