بهترین زمان برای خوردن قهوه برای دوچرخه سواران آموزش دیده در مقیاس کوچک


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود فعالیت بدنی و شناخت در ورزشکاران شایع است (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم در کیلوگرم - 1 بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای اثرات ارگونژیک است بدون اینکه عوارض جانبی اغلب در دوزهای بالا گزارش شود (Spriet، 2014، Medicine Sports، 44، S175 –S184) به با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان برای خوردن کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر زمان کافئین بر کافئین تجاری موجود (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) ، عملکرد ورزش و درک تلاش بود. با تأیید نهاد ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار بازدید تجربی را پس از انجام روزه شب ، by ​​1 هفته جدا شده است. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در REST به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه ورزش منظم (SS) بر روی ارگونومتر دایره ای حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و متعاقب آن یک برنامه 15 دقیقه ای (TT) ، با تلاش درک شده (RPE ) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگونومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه 473 میلی لیتر در هر نوشیدنی) نوشیدند. این نوشیدنی ها شامل 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا بدون کافئین ، دارای طعم ، رنگ و کالری مناسب بودند و به صورت دوسوکور و بدون قید و شرط مانند زمان آزمایش هر ویزیت مصرف می شد. کافئین به شرح زیر: CAFF قبل از استراحت ، دارونما قبل از SS و TT (ویزیت CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت عملکرد TT و RPE به ترتیب با اندازه گیری های مکرر تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. کل کار انجام شده در طول CAFF-REST TT بیشتر از PLA بود (0.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 کیلوگرم در کیلوگرم- 1 وزن بدن ؛ P = 0.005) ، و نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 کیلوگرم در کیلوگرم- 1- یا CAFF -SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg – 1 ؛ P = 0.231) ، مشابه PLA. علاوه بر این ، یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE در طول SS وجود داشت ، با کمترین مقادیر مشاهده شده در CAFF - وضعیت REST در مقایسه با PLA و CAFF-SS ترکیبی (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگام انجام کارهای بیشتر مشاهده نشد. عملکرد TT ، در حالی که خوردن بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری ندارد. این نشان می دهد که کافئین با دوز پایین باید min60 دقیقه قبل از خستگی عملکرد مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

درباره محصول Beachbody Activity و وب سایت Science Beachbody بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید