بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان درمان کاهش وزن برای نوجوانان – من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان فرآیندی شگفت انگیز و قابل تحسین است و افراد در هر مرحله از زندگی نیاز به مراقبت ویژه دارند تا بتوانند زندگی شاد و سالمی داشته باشند. دوران نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های دنیا باشد، زیرا در این دوران بدن یک جوان دستخوش تغییرات زیادی می شود، این تغییرات باید با غذا مراقبت شود زیرا ریشه درخت سالم او در آینده تقویت خواهد شد. . متعادل

پس معطل نکنید و اگر نوزاد تازه واردی در خانه دارید، یک رژیم غذایی متعادل برای او در نظر بگیرید تا انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتار و غذا دریافت کند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا بتوانید رشد او را در جوانی ببینید، حتما مقاله زیر را بخوانید.

امروزه با توجه به دنیای مدرن و صنعتی، این بیماری در بین کودکان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است و بسیاری از خانواده ها نگران وزن نوجوانان خود هستند، به ویژه در این زمان، به دلیل رشد و بلوغ، حساسیت خاصی وجود دارد و تنها نکته این است که تنها کلید سلامتی و لاغری جوانان فقط می توانند غذای سالم و خوب بخورند. اگر می خواهید فرزندانی قوی و سالم تربیت کنید با ما همراه باشید درمان کاهش وزن برای نوجوانان و راه های تناسب اندام. .تنهایت می گذارم

بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

بد نیست بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای شیرینی نیست که جوانان آنقدر دوست دارند. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاها و نوشیدنی های پرچرب و قند مانند نوشیدنی های گازدار شیرین، کیک و شکلات را محدود کند. به یاد داشته باشید که این غذاها را نباید برای خردسالان حذف کرد، بلکه باید به اندازه مصرف شوند و از روش جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنند. برخی از مواد مغذی مهم برای رشد جوان عبارتند از آهن، ویتامین D و کلسیم. باید در غذاهایی یافت شود که در برنامه غذایی نوجوان شما قرار دارند.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید، رژیم لاغری سالم و متعادل تنها راه حل است. در اینجا چند نکته برای کمک به نوجوان شما در تغذیه سالم و لاغری در دوران بلوغ آورده شده است:

غذا برای نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی کشیدن نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمکی نمی کند، این برای رشد شما در دوران نوجوانی و بزرگسالی مضر است، زیرا مواد مغذی مهمی را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی، بیشتر از نور روز هستید. خوردن صبحانه به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه ۵ وعده میوه و سبزی بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما در سال های نوجوانی به آنها نیاز دارد. همچنین با خوردن حداقل ۵ وعده میوه و سبزی در روز، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین، بهترین غذاها برای کاهش وزن، نوجوانان هستند.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های پرچرب، شکر و نمک مانند شیرینی جات، شکلات، کیک، بیسکویت و نوشیدنی های گازدار شیرین که کالری بالایی دارند را محدود کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را بشویید

به یاد داشته باشید که وقتی جوان هستید، بدن شما نیاز به نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز دارد. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالمی هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی مراقب نوشیدن آب باشید زیرا با وجود طبیعی بودن، حاوی قند است. تمام نوشیدنی های مخلوط آب میوه، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید بیش از ۱۵۰ میلی لیتر در روز باشد که به اندازه یک لیوان کوچک است.

سیگار کشیدن نوجوان

همانند مدیریت افزایش وزن در دوران جوانی، باید راه حل مناسبی برای درمان لاغری و ضعف بدن نوجوانان پیدا کنیم. همانطور که در زیر بحث شده است.

آیا نوجوان شما خسته است؟

یکی از دلایل اصلی لاغر و ضعیف بودن بدن در جوانان به خصوص در بزرگسالی کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنهاست. اگر نوجوان شما به‌ویژه دختران نوجوان زود خسته می‌شود، دچار کمبود آهن است. دختران نوجوان به دلیل از دست دادن آهن در دوران یائسگی در معرض خطر کمبود آهن هستند. بنابراین باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن تامین کنند. برخی از این منابع خوب شامل گوشت قرمز غنی شده با آهن، غلات کامل و غلات صبحانه است. منیزیم و ویتامین D از مواد مغذی ضروری برای درمان چاقی نوجوانان هستند و در شیر و سایر محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین منابع غنی ویتامین D را فراموش نکنید، علاوه بر نور خورشید، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در جوانان است: (تصویر اینفوگرافی)

  • کمبود آهن در دختران نوجوان
  • ویتامین D بسیار کم است
  • کمبود منیزیم

از غذاهای ناسالم پرهیز کنید!

رژیم هایی که ادعا می کنند به سرعت وزن کم می کنند، امروزه به دلیل تبلیغات منفی در دنیای مد، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا غذا اغلب خوب نیست. این بدان معناست که ممکن است تحت تأثیر این غذاها ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست بدهید. رژیم های غذایی مد روز بیشتر روی نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند، بنابراین در نهایت وزن شما برمی گردد. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان تغذیه کمک بگیرید، غذاهای استاندارد و سالم بر اساس قد، وزن، جنسیت و سال در اختیار شما قرار می گیرد.