بهبود سلامت ستون فقرات

پرش روی ترامپولین یا مینی ترامپولین از جاذبه، شتاب و کاهش سرعت برای تقویت عضلات و مفاصل از جمله ستون فقرات استفاده می کند. برخلاف دویدن و آهسته دویدن، هر بار که پایتان روی ترامپولین می افتد، شوک مفصلی را تجربه نمی کنید. بدن شما تا ۱/۲ برابر گرانش طبیعی را تجربه می کند، اما ضربه کم است زیرا سطح جهشی ضربه را جذب می کند. ریباند تمام استخوان های شما از جمله ستون فقرات را تقویت می کند و به حرکت مایع مغزی نخاعی و حذف ضایعات سلولی برای سلامتی بهتر کمک می کند.

کاهش استرس

پشت سفت می تواند حرکات شما را مختل کند و باعث شود احساس خستگی کنید. جهش آرام روی مینی ترامپولین می تواند به شل شدن مفاصل ستون فقرات و شل شدن عضلات سفت کمر کمک کند. پرش بر روی اکستندر همچنین به بهبود تعادل و تراز ستون فقرات شما کمک می کند در حالی که عضلات پشت شما دائماً برای حفظ تعادل خود را تطبیق می دهند. تقویت عضلات پشت با جهش به تثبیت ستون فقرات نیز کمک می کند.

سلامت استخوان

ورزش های کم ضربه، مانند پریدن بر روی یک ترامپولین کوچک، به تقویت استخوان ها و بهبود و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. افراد مبتلا به پوکی استخوان ممکن است به دلیل نرم شدن استخوان های ستون فقرات، کمر گرد را تجربه کنند. ریباند همچنین می تواند به پیشگیری و معکوس کردن اثرات پوکی استخوان کمک کند. برای ترمیم استخوان و جلوگیری از تحلیل استخوان در اثر دویدن یا دویدن، ایمن تر و موثرتر است. اگر پوکی استخوان در شما تشخیص داده شد، به پزشک خود مراجعه کنید و توصیه های او را در مورد ورزش و ریباندینگ دنبال کنید.

حرکت مایع نخاعی

هر ورزش به حرکت CSF کمک می کند، اما رفلکسولوژی روشی کم تاثیر برای حرکت CSF است و در عین حال خطر آسیب را کاهش می دهد. واکنش بدن به بالا و پایین پریدن و افزایش نیروی گرانش، حرکت مایع نخاعی را در ستون فقرات تحریک می کند و مایع لنفاوی را در اطراف بدن به حرکت در می آورد. حرکت مایع مغزی نخاعی در اطراف مغز و در ستون فقرات به انتقال مواد مغذی به ستون فقرات و مغز کمک می کند و دفع مواد زائد سلولی را تسهیل می کند.

ایمنی

مینی ترامپولین اسباب بازی نیست و کودکان نباید از آن استفاده کنند. مال خود را از کودکان دور نگه دارید. سعی نکنید ترفندها یا پرش های بالا را در عکسبرداری مجدد انجام دهید. افتادن از یک ترامپولین کوچک می تواند منجر به آسیب جدی شود. همیشه بازوی خود را از نظر پارگی، ساییدگی یا فنرهای آسیب دیده بررسی کنید. درزگیر را فقط روی سطح صاف و دور از وسایل کم نور و پنکه های سقفی استفاده کنید. قبل از پرش مطمئن شوید که هیچ جسمی در زیر یا اطراف قطره چکان وجود ندارد. هنگام پریدن از کفش یا جوراب ضد لغزش برای جلوگیری از سقوط استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کافی برای استفاده از ترامپولین کوچک برای ورزش به پزشک خود مراجعه کنید. هرگز از ابزار بازسازی با شخص دیگری استفاده نکنید. اگر احساس سرگیجه یا سرگیجه دارید، زانوهای خود را خم کنید تا از پریدن خودداری کنید و قبل از ادامه ورزش صبر کنید تا سرگیجه فروکش کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر