برنامه ریزی برای آینده کشاورزی و گردشگری در مدارس


علاوه بر صنعت ساختمان در حضور حداد قدی

تهران (پانا) – این روزها که بحث امنیت غذایی در سرلوحه جهان قرار گرفته است، یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه ای شود، کشاورزی است و از سوی دیگر فضایی که به طور گسترده برای گردشگری استفاده می شود. وقایع استعماری که منافع اقتصادی قابل توجهی برای جهان دارد، با وجود پتانسیل خوب ایران در این زمینه که برای استفاده با توجه به توانش قوی نبوده است، همراه است.

آموزش اقتصاد در مدارسی که نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها دارند، در صورت انجام به موقع و برنامه‌ریزی شده، در انتخاب فضاهای آموزشی دانش‌آموزان و در نتیجه آینده اقتصاد ایران بسیار مفید خواهد بود.

فرصتی برای آموزش اقتصادی برای دانش آموزان

یعقوب محمودیان، مربی آموزش و پرورش، با بیان اینکه اطلاعات آموزش اقتصادی به کودکان باید در کتب درسی گنجانده شود، گفت: تصور نمی شد وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان یا ارگان هایی از این دست آموزش هایی در زمینه فرهنگ و رهبری و سکوت ارائه دهد. یا باید با سایر وزرا همراهی شود و در این راستا ارتباطات متعددی داشته باشد.

این کارشناس آگاه در گفت و گو با پانا وی گفت: در طول دوره های آموزشی، طراحی کد و مهارت های عملی به دانش آموزان داده شد که بعداً به صورت فنی و حرفه ای کار کردند.

وی با قرائت نویسنده کتاب اقتصاد کودک و دانش آموز افزود: اکنون این سوال مطرح می شود که مثلا چه مهارت های اقتصادی برای دانش آموز و وضعیت اقتصادی دانش آموزان لازم است یا خیر؟ بحثی که به این موضوع می پردازد که آیا یک کودک و یک جوان باید از سنین پایین یاد بگیرند که پول پس انداز کنند یا مدیریت کنند.

نحوه تصمیم گیری در مورد هزینه ها را به کودک آموزش دهیم

محمودیان درباره لزوم آموزش دوره‌ها و مهارت‌های عملی در آموزش گفت: به عنوان مثال در مطالعه‌ای در یک دبیرستان دخترانه مشخص شد که برای برخی از مهمانان مهارت پرستاری وجود ندارد. این حجم از نمونه‌ها، اما آموزش مهارت‌های مناسب به نمونه‌ها باید جدا شود و به دنبال بهبود در سیستم دانش بود.”

وی گفت: «در حال حاضر هیچ رویکردی برای جنبه اقتصادی کودکان و نوجوانان وجود ندارد. کودکان چگونه مسائل اقتصادی را نیز مدیریت می کنند؟»

مجلس در حال میانجی گری برای احیای پناهگاه های کشاورزی است

احد آزادی خواه، دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، توسعه حوزه های مرتبط با امنیت غذایی را مهم دانست و گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی آماده میانجی گری برای بیان دانش و خواسته و شفا است. خانه مزرعه

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع بومی در گفت و گو با پانا وی درباره توسعه شیوه های کشاورزی در مدارس گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش در رابطه با رهبری آموزش و پرورش باید انجام دهد، توانایی هدایت مهارت ها و نیازهای ملت است. فعالیت های مفید در زمینه مدیریت و استراتژی نوآورانه. دادن. “

آزادیخواه گفت: یکی از حوزه هایی که در سال های اخیر به فراموشی سپرده شده، آموزشگاه های کشاورزی است. وی افزود: اخیراً در مجلس شورای اسلامی با معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش جلسه ای در خصوص توسعه سوله های کشاورزی داشتیم که این خانه کاملاً به اهمیت این مهم واقف است.

شکاف بین مسائل امنیتی-سیاسی و حوزه غذایی

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مسائل مربوط به امنیت غذایی برای کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این طرح دو نکته مهم وجود دارد. یکی، مناطق کشاورزی زیادی وجود دارد که ما از آنها لذت می بریم اما فراموش کرده ایم، این نیاز اصلی کشور ماست. این‌ها رشته‌های کشاورزی، دام‌داری، طیور، اصلاح نباتات و گیاه‌شناسی و مانند آن‌ها هستند که ما فراموش کرده‌ایم و استعدادهای خود را از این کار به پزشکی و متخصص تبدیل کرده‌ایم.»

وی گفت: در شرایط کنونی نیازهای ما در این فضا فراموش شده است، اما هنوز حوزه های جدید دیگری در صنایع غذایی وجود دارد که باید به آن توجه شود. این بدان معناست که پیوند امنیت و سیاست و حوزه غذایی را می توان ابتکارات جدید و آموزشی دانست. در این مورد، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نیاز به همکاری و تصمیم گیری در مورد قوانین جدید دارند».

وی افزود: دلیل دوم ترویج این نوع مطالعات و افزودن مهارت های جدید به این برنامه های درسی است تا الگوهای پزشکی بتوانند برنامه های آموزشی در زمینه ایمنی مواد غذایی و کشاورزی را هدایت کنند. از این حیث به جای درمان، بر پیشگیری تمرکز کرده ایم. این بدان معناست که اگر رژیم های غذایی بهداشتی ما تایید شود، درمان کمتری به خصوص برای سرطان که در حال رشد است، وجود خواهد داشت.

ما باید به دانش کشاورزان برای آینده توجه زیادی داشته باشیم

مجتبی خیام نکویی، سرپرست تحقیقات، آموزش و توسعه وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه برنامه آموزشی برای اثربخشی در حوزه کشاورزی باید به کشاورزان آینده توجه جدی داشته باشد، گفت: در این برنامه آموزشی باید توجه ویژه ای به کشاورزان آینده شود.

امروزه بحث امنیت غذایی در سرلوحه دنیا قرار دارد و برخی از اقتصاددانان گفته اند که آموزش در مورد صنایع غذایی یکی از مفیدترین فعالیت ها در آینده خواهد بود. این در حالی است که در ایران هنوز دانش آموزان برای رشته های علوم تجربی، ریاضی، فیزیک دست و پنجه نرم می کنند و رشته های مرتبط با کشاورزی را نمی شناسند.

۷۰ درصد کسانی که در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند، خواندن بلد نیستند یا نمی خوانند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پژوهش، آموزش و توسعه در گفت و گو با پانا او گفت: «تات می‌تواند برای کمک به آموزش کشاورزان آینده تلاش زیادی برای دانش انجام دهد. متاسفانه ۷۰ درصد کشاورزان ما ناآگاه یا ناآگاه هستند. بنابراین اگر نتوانیم آموزش های لازم را برای کشاورزان آینده ارائه کنیم، نتایج مورد انتظار محقق نخواهد شد. آموزش و پرورش مهمترین حلقه کمک به این پروژه است که ایجاد تأسیسات حفاظتی کشاورزی است.»

آماده ساختن مدارس شبانه روزی برای کشاورزان هستیم

خیام نکویی گفت: وزارت تحقیقات، آموزش و توسعه جهاد کشاورزی آماده کمک به وزارت آموزش و پرورش در زمینه هدایت تحصیلی است. این است. ما باید مدارس شبانه روزی دخترانه و پسرانه را در نقاط مختلف کشور راه اندازی کنیم و با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش نسل آینده کشاورزان همکاری کنیم.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: در صورتی که دانشجویان مقطع کارشناسی نهالستان‌های کشاورزی در دوره‌های علمی شرکت کنند و در رشته‌ها اقدام کنند و دستاوردهای قابل فروش داشته باشند، می‌توانند از پتانسیل مراکز گیاهی و علوم و فناوری بهره ببرند.

تمایل به ارزیابی فضاهای یادگیری دانش آموزان

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع محیطی شورای اسلامی کشور معتقد است: از یک جهت اولین مسئله جهانی امنیت غذایی است که برای بررسی نتایج یادگیری دانش آموزان ضروری است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی کنفرانس اسلامی در گفت و گو با پانا در دنیا از جمله ایران، کشوری خشک و با جمعیت کم، موضوع ناامنی غذایی مطرح است، اما این بیماری در مدارس ما همچنان دانش‌آموزان را به سمت پزشکی و ماشین‌آلات سوق می‌دهد، زیرا این نشان دهنده نیاز به تفکر مجدد است. دانش دانش آموزان، “او گفت. »

فرصت تمرکز بر فعالیت های کشاورزی در مدارس

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اهمیت توسعه حوزه های مرتبط با کشاورزی گفت: توجه. ما باید با موضوعات مرتبط با اصول روز جهانی پیش برویم.»

تغییر عادات غذایی ملی باید مدرسه را تغییر دهد

وی درباره اهمیت بهره وری در کشاورزی گفت: فرهنگ در ایران در زمینه غذا و افزایش بهره وری در این بخش و کاهش ضایعات در فعالیت های کشاورزی اعم از آب یا محصولات کشاورزی در زمان برداشت و یا داخلی است. استفاده از همه چیز “بسته به یک سری تغییرات اساسی، پایه و اساس مدرسه.”

وی افزود: همه این موضوعات لزوم توجه جدی به بازنگری در حوزه های آموزشی و رشد را نشان می دهد، ما در کشوری هستیم که باید با محدودیت های اقلیمی سازگار شویم و مردم را برای مبارزه با محدودیت های زیست محیطی آماده کنیم. راه حل اساسی برای مدیریت عادلانه دارایی ها، افزایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف منابع، فرهنگ سازی است که بخش مهمی از آموزش است.

برای پرورش فرهنگ گردشگری، آموزش باید از مدرسه شروع شود

یکی دیگر از حوزه های مهم گردشگری است. صنعت گردشگری جهانی یکی از منابع اصلی ارزآوری و اشتغال زایی است که می تواند سرمایه گذاری مشترک بین دو وزارتخانه گردشگری، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش باشد.

محمد صالح جوکار دبیر وزارت گردشگری کنفرانس اسلامی در گفت و گو با پانا وی درباره اهمیت آموزش گردشگری در مدارس ایران گفت: گردشگری یک تجارت بزرگ است. این مهم از دو منظر قابل بررسی است. از یک سو باید فرهنگ سازی مناسبی در فضای گردشگری ایجاد کنیم که شامل دوران کودکی و زمان صرف شده برای تحصیل در مدرسه می شود.»

او گفت: «خب، از آن زمان، مدارس جوانان باید بدانند گردشگری چیست، چه مشاغل و مشاغلی می توانند در این زمینه انجام دهند. همه این مسائل بخشی از فرهنگ گردشگری است که می توان در مدارس آموزش داد.»

گردشگری یک فعالیت خاص است

دبیر گروه گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر موضوع گردشگری باید به عنوان یک حرفه و حرفه مورد توجه قرار گیرد که تمامی مهارت ها و مهارت های تخصصی لازم برای این حوزه در حوزه های مختلف بود. از هتلداری و راهنمای تور گرفته تا موضوع آژانس های مسافرتی و همچنین کسانی که فعالیت ها و جغرافیای منطقه را ارائه و بحث می کنند نیاز به آموزش در یک منطقه خاص، یعنی در دانشگاه دارند. از منظر، همچنین می توان شغل و تحصیلات را برای دانش آموزان تعیین کرد که در درازمدت مولد باشند.”

هر دو بخش وزارتخانه باید برای رسیدگی به فعالیت‌های گردشگری، نامه‌ای را امضا کنند

جوکار درباره دو وزارتخانه بزرگ درگیر گفت: “بین سند تفاهم بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش فاصله وجود دارد.” سرعت بخشیدن به این روند خوب است زیرا ویژگی های بین دو شرکت به قدری مشابه است که می توانند مکمل یکدیگر باشند. در صورت استفاده از پتانسیل این دو شرکت، قطعاً در آینده شاهد موفقیت و توسعه صنعت گردشگری در ایران خواهیم بود».