برای کاهش وزن چه بخوریم؟ دارای ۱۵ ماده مفید


برای کاهش وزن چه بخوریم؟ بسیاری از افراد در مورد چگونگی خلاص شدن از شر چربی های انباشته شده در اطراف معده سوال دارند. برای اکثر افراد، از دست دادن چربی دور شکم بسیار دشوار است.
قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشید که اضافه وزن و اضافه وزن در ناحیه اطراف شکم می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود. اما نباید از تهیه یک داروی خوب برای از بین بردن چربی این ناحیه دلسرد شوید. خوشبختانه راه حل های خوبی برای خلاص شدن از شر این چربی ها وجود دارد تا بتوانید با کمک آنها کاهش سایز صحیح را مشاهده کنید. در ادامه این مقاله، یک داروی رژیمی برای کاهش چربی دور شکم را در نظر خواهیم گرفت. با ما بمان.

مهمترین اجزای رژیم های لاغری شکم

برای اینکه بفهمیم رژیم غذایی برای کاهش شکم چیست، ابتدا باید ویژگی های مشترک بین آنها را درک کنیم. اکثر غذاهایی که در زیر معرفی می کنیم دارای ویژگی های زیر هستند:

  • فیبر بالا
  • پروتئین بالا
  • این یک چربی اشباع شده است

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای یافتن مواد غذایی برای کاهش چربی شکم در حال انجام است. اما فعلا در مورد انتخاب غذا در میان منوهای وسوسه انگیز باید انتخاب کنیم.

برای کاهش وزن چه بخوریم

برای از بین بردن چربی شکم و داشتن کمر کوچکتر، راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. برای سوزاندن کالری، تقویت قلب و تقویت عضلات شکم به یک سبک زندگی سالم و برنامه ورزشی مناسب نیاز دارید. اما نیاز به یک رژیم غذایی خوب دارد که تقریباً در همه راه حل ها مهم است.

یک رژیم غذایی سالم شامل انواع غذاها و میان وعده های سالم است. همچنین نیاز به اجتناب از برخی مواد غذایی برای معده بهتر را در نظر بگیرید. پس به طور کلی باید بر اساس نیاز بدن پیش رفت و از غذاهای سالم و متنوع به صورت متعادل استفاده کرد.
اما در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی موادی بپردازیم که کاهش اندازه تومور کمک زیادی می کنند. با ما بمان.

۱. کوچک کردن شکم با ماست یونانی

البته ماست یونانی به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن کمک کند. اما انتخاب نوع طبیعی، بدون شیرین کننده و افزودنی، تاثیر بسزایی خواهد داشت. ماست یونانی به بهبود هضم غذا کمک می کند زیرا حاوی پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها علاوه بر بهبود هضم، به رفع نفخ نیز کمک می کنند.
ماست یونانی سرشار از پروتئین است و تاثیر بسزایی در تثبیت سطح قند خون دارد. همچنین به شما انرژی می دهد و شما را سیر نگه می دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید ماست یونانی برای کاهش وزن، حتما مقاله لاغری با ماست یونانی را مطالعه کنید.

۲. برای کاهش وزن کینوا بخورید

برای اینکه بدانیم چه غذاهایی را لاغر کنیم، گزینه های زیادی داریم. دانه ها یکی از مفیدترین مواد غذایی برای بدن هستند. کینوا یکی از این دانه هاست. این دانه بدون گلوتن و سرشار از پروتئین و فیبر است. غلات کامل جایگزین بهتری برای آرد تصفیه شده، ماکارونی و برنج سفید هستند.

۳. درخت بادام برای کاهش معده

برای کاهش وزن چه بخوریم

مغزها انتخاب خوبی برای کاهش وزن هستند. اما بادام یکی از بهترین آجیل ها برای لاغری شکم است. بادام سرشار از پروتئین، فیبر و چربی تک غیراشباع است. این یک انتخاب عالی برای کنترل قند خون و کاهش کلسترول بد است. اصولا سعی کنید از بادام شور و شیرین استفاده نکنید و نوع آن را بدون افزودنی تهیه کنید.

۴. لوبیا قرمز پخته شده

لوبیا قرمز یکی از بهترین حبوبات است که بسیاری از نیازهای بدن را برآورده می کند. شما می توانید لوبیا را به عنوان یک میان وعده خوب میل کنید تا مقداری کالری برای بدن تامین کنید، اما در عین حال فیبر، پروتئین و آهن را برای بدن تامین کنید.

۵. مصرف میوه ها را کاهش دهید

یکی از بهترین منابع پروتئین تخم مرغ است. خوردن یک صبحانه پخته با تخم مرغ باعث می شود در طول روز احساس بهتری داشته باشید. تخم مرغ برای تامین اسیدهای آمینه بدن مفید است. افرادی که می خواهند شکم و شکم ۶ تکه داشته باشند، حتما باید میوه ها را در برنامه غذایی خود مصرف کنند.

برای دانستن راه حل های شکم شش تکه مقاله رژیم غذایی مناسب شش تکه را مطالعه کنید.

۶. ماهی قزل آلا

برای اینکه بفهمیم چه غذایی برای از بین بردن چربی شکم باید داشته باشیم، باید انواع مختلف آن را در نظر بگیریم.
ماهی های چرب برای رفع بسیاری از نیازهای بدن بسیار عالی هستند. سالمون یکی از بهترین ماهی های چرب و منبع خوبی از پروتئین است. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. ماهی های چرب راحت تر هضم می شوند، به کنترل قند خون و کاهش هوس کمک می کنند. تو می توانی بیایی کنسرو ماهی قزل آلا وحشی برای این منظور از آن استفاده کنید.

۷. استفاده از روغن زیتون برای کاهش چربی شکم

یکی از انتخاب ها در رژیم مدیترانه ای روغن زیتون است. روغن زیتون فواید زیادی در افزایش کلسترول خوب دارد. همچنین به چربی سوزی کمک می کند. برای سرخ کردن بهتر است غذای سرخ شده را با روغن زیتون بسیار کم تهیه کنید.
همچنین جای خوبی برای تهیه سس سالاد وجود دارد، اما نه زیاد.

۸. محصولات مختلف برای کاهش تومور

انواع مختلفی از محصولات وجود دارد. میوه ها سرشار از فیبر هستند. زغال اخته، تمشک، زیتون، گیلاس و غیره به رنگ قرمز، آبی یا سفید هستند. فیبر بالایی دارد و مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می کند. می توانید از آن به عنوان یک میان وعده برای سیر نگه داشتن و داشتن فیبر استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که میوه های شکر نیز در آن وجود دارد و زیاد مصرف نکنید.

۹. سبزیجات پهن برگ

سبزیجات با برگ پهن برای کاهش وزن و کاهش چربی شکم مفید هستند. اسفناج یکی از سبزیجات برگ سبز است که کالری بسیار کمی دارد. اما دارای فیبر، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. سعی کنید این سبزی را به صورت خام یا پخته بین وعده های غذایی مصرف کنید.

۱۰. آووکادو برای کاهش اندازه معده

آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده و پتاسیم است. این محصول می تواند ساعت ها از گرسنگی و پرخوری جلوگیری کند. می توانید از آن برای غذاهای مختلف استفاده کنید.

۱۱. شیک پروتئین بخورید

نوشیدنی های پروتئینی راهی عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن هستند.
مقدار پروتئین موجود در رژیم غذایی به بهبود عملکرد بدن کمک می کند. همچنین باعث کاهش اشتها و کاهش چربی دور شکم می شود.

۱۲. سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

سرکه سیب حاوی اسید استیک است.
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اسید استیک باعث کاهش چربی بدن می شود. برای این منظور معمولا توصیه می شود هر روز یک قاشق سرکه سیب به سالاد اضافه کنید.

۱۳. آب بنوشید

برای کاهش وزن چه بخوریم

نوشیدن آب سه اثر دارد که می تواند معده را صاف کند:

یا نه به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند که منجر به کاهش وزن برای بدن می شود.

در تمام زمان ها نوشیدن آب و مایعات قبل از غذا به شما کمک می کند احساس سیری کنید. در نتیجه کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

سوما نوشیدن آب می تواند به درمان یبوست و کاهش نفخ کمک کند. چاقی یکی از موثرترین علل چاقی شکمی است.

سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان بزرگ آب بنوشید. در بیشتر موارد توصیه می شود که دمای آب با محیط یکسان باشد. این راه حل می تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

۱۴. دانه کتان برای کاهش چربی شکم

برای اینکه بدانید چه غذاهایی برای کاهش وزن وجود دارد، گزینه های زیادی وجود دارد. دانه کتان برای چربی سوزی و کاهش وزن عالی است. این دانه سرشار از فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. آنها کم کالری هستند و فواید زیادی برای بدن دارند.
دانه کتان به تنظیم قند خون و کاهش وزن کمک می کند. همچنین سوخت چربی ها را تامین می کند که می تواند از چاقی جلوگیری کند. خوردن بذر کتان هیچ عارضه ای ندارد اما بهتر است از آن در حد اعتدال استفاده شود.

۱۵. استفاده از دارچین

ادویه ها گزینه دیگری هستند که می توانند چربی های اطراف شکم را بسوزانند. دارچین یکی از بهترین ادویه هایی است که می توانید برای کوچک کردن شکم از آن استفاده کنید. دارچین حاوی کورکومین و خواص ضد التهابی است. به همین دلیل به از بین بردن توده های چربی کمک می کند. می توانید از این ادویه برای تهیه غذاهای زیادی استفاده کنید.

آیا می دانید برای کاهش وزن چه بخورید؟

برای کاهش وزن، چندین استراتژی باید با هم کار کنند. به یاد داشته باشید که یک یا دو غذای خاص نمی توانند باعث کاهش وزن شوند. برای دستیابی به کاهش وزن، باید یک برنامه غذایی اساسی را دنبال کنید که شامل انواع غذاهای سالم است. اما مقدار کالری و مقدار مصرفی شما باید برای نیازهای بدن شما مناسب باشد.

منبع: better.org & healthline

این مقاله توسط تیم تحریریه از منابع مختلف گردآوری شده و برای درک شما از موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما ادعای تایید یا تایید این محتوا را نداریم.