با خوردن رنگین کمان سالم شوید – سبز شروع کنید

سبز بودن آسان نیست – اگر گیاهخوار هستید، درست است. مردم از شما می ترسند. آنها نمی دانند با شما چه کنند و بنابراین از شما دوری می کنند. آنها در کنار شما در راهروی محصولات در حال گشت و گذار هستند و به سمت هویج کیسه ای و سیب زمینی سفید می روند. خوب، من اینجا هستم تا در مورد سبزها صحبت کنم و شما را تشویق کنم که آنها را بشناسید، زیرا آنها چیزهای زیادی برای ارائه دارند!

وقتی نوبت به خوردن غذاهای سالم از نظر تغذیه ای می رسد، سبز بهترین مکان است. در هر فصلی از سال، سبزیجات سبز فراوان هستند و در صدر فهرست گزینه‌ها برای حداکثر تغذیه و حداقل کالری قرار دارند. به عنوان یک گروه، سبزیجات سبز – و مهمتر از همه سبزیجات برگدار – منابع عالی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های A، C و K، فولات، آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند. آنها همچنین سرشار از کلروفیل هستند که رنگدانه سبز رنگ آنها را سبز می کند! کلروفیل از نظر شیمیایی تقریباً مشابه خون ما است و یک اثر پاک کنندگی و خوشبو کننده فوق العاده در بدن ما ایجاد می کند. سبزیجات سبز همچنین سرشار از فیبر هستند، که نوع خوبی از کربوهیدرات است، نوعی که متأسفانه رژیم غذایی آمریکایی ما را آزار می دهد. یبوست گرفتی؟ آلودگی را از بین ببرید! افزایش جیره سبزی روزانه سریعترین راه برای داشتن حرکات منظم روده و داشتن پوستی عالی است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که با افزایش مصرف سبزیجات سبز غنی از فیبر، شانس بیشتری برای جلوگیری از بیماری قلبی، سرطان، چاقی و دیابت داریم.

آیا می دانستید که اجداد دور ما روزانه حدود ۶ پوند برگ می خوردند؟ می توانید مطمئن باشید که آنها حاوی مقدار زیادی فیتوکمیکال و مواد مغذی گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، سیستم ایمنی را تقویت می کنند، سلول های آسیب دیده را ترمیم می کنند، عفونت ها را مدیریت می کنند و ویروس ها و باکتری ها را خنثی می کنند. کلمه فیتو به معنای گیاه است و این مواد مغذی در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود. سبزیجات با برگ سبز تیره به عنوان منبع نیروگاه های تغذیه ای در دنیای گیاهان، مقادیر قابل توجهی ویتامین K را نیز فراهم می کنند. ویتامین K که معمولا به عنوان “ویتامین انعقادی” در نظر گرفته می شود، برای بدن ارزشمندتر از آن است! آیا می دانستید که دریافت سطوح کافی ویتامین K نه تنها لخته شدن خون شما را به درستی تضمین می کند، بلکه از سلامت استخوان شما نیز محافظت می کند، پلاک شریان های مسئول تصلب شرایین را کاهش می دهد، التهاب را تنظیم می کند و می تواند از آرتروز جلوگیری کند، و همچنین نقش مهمی در پیشگیری دارد. دیابت؟ و اینها سبزیجاتی هستند که در تمام این سالها از آنها اجتناب کرده اید!

کسی به پروتئین اشاره کرد؟ سبزیجات سبز حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند، به همین دلیل زرافه ها، گوریل ها و اسب ها می توانند بزرگ و قوی شوند و فقط از سبزیجات تغذیه کنند! سبزیجات تیره و سبز رنگ مانند کلم، کلم بروکلی و کاهو حاوی پروتئین بیشتری نسبت به فیله هستند! و به هر حال، استیک فاقد فیبر است، هیچ ماده مغذی گیاهی (به یاد داشته باشید، فقط در گیاهان یافت می شود!)، بدون ویتامین C، بدون اسید فولیک …

برای دستیابی به سلامتی، مقاومت در برابر بیماری و حفظ وزن سالم، سبزیجات سبز باید در رژیم غذایی شما جایگاهی داشته باشند. به طور مطلوب، آنها باید یک مکان بزرگ داشته باشند. انجام این کار دشوار نیست، اما نیاز به تفکر، مهارت و برنامه ریزی دارد. سبزیجات سبز بسیار متنوع هستند – می توانید آنها را به صورت خام، کمی پژمرده، سرخ شده، بخارپز و خورشتی استفاده کنید. آیا آماده هستید آنها را امتحان کنید؟ رنگین کمان رنگی جدیدی از غذاهای سالم در انتظار شما برای کشف وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سبزی های زیادی که در بازارهای محلی یافت می شود و همچنین نحوه انتخاب و تهیه آنها با ما همراه باشید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر