اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


پایین آوردن یک فنجان قهوه دشوار است. خواه از نظر طعم غنی ، مغذی ، انرژی زا یا عادات نوشیدن باشد ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات ، قطع ارتباط با چیزهای مورد علاقه خود – و قهوه – ممنوع است. ممکن است متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد و احساس اضطراب شدید می کنید ، یا شرایط پزشکی دارید که شما را مجبور می کند قهوه خود را محدود کنید. اگر در حال تجدید نظر در فنجان روزانه خود (یا دو) هستید ، یافتن جایگزین قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای یافتن چند جایگزین سالم که هنوز هم انرژی ، طعم یا عادت مورد علاقه شما را تأمین می کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

مزایا و معایب قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، انرژی فوری آن است. این به لطف محرکی به نام کافئین است.

بر اساس بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح و افزایش خلق و خو و هوشیاری به میزان 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز کمک کند. یک فنجان قهوه سیاه بو داده حدود 96 میلی گرم کافئین در هر دوز از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تأمین می کند.

بر اساس یک بررسی تحقیقی ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگ قهوه ای) و فنیل آلانین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا جمع آوری کند.

اما از بین همه قهوه های خوبی که او می تواند درست کند ، نوشیدن بیشتر نوشیدنی های منفی دارد.

مشکلات قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص ثبت شده در شهر نیویورک گفت: “کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند ، باعث افسردگی شود و کیفیت و میزان خواب را کاهش دهد.” او گفت که بسیاری از مردم همچنین متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات متابولیکی مانند GI تحریک شده ، حالت تهوع و اختلال در عملکرد می شود. قهوه حتی می تواند باعث نفخ در برخی افراد شود.

فواید ترک قهوه

زنی که قهوه سرد می نوشد

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید به قهوه وابسته باشید. اگر برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است در صورت عدم رفع مشکل عوارض جانبی را تجربه کنید. سیمون می گوید: این را به عنوان نشانه ای از زمان قطع روابط (یا حداقل ، در وابستگی خود تجدید نظر کنید) در نظر بگیرید.

مراقب سایر عوارض قهوه باشید:

  • اختلالات خواب
  • جیرتو
  • رفت و آمد مرتب توالت
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه
  • مسائل مربوط به GI
  • عصبانیت

اگر از هر یک از این عوارض جانبی رنج می برید ، عادات قهوه خود را مرور کنید.

اگر باردار هستید ، ممکن است بخواهید کافه تریا را ترک کنید یا جایگزین قهوه بخرید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است.

چگونه کافئین را کنار بگذاریم یا از قهوه لذت ببریم

اگر آمادگی شروع قهوه خود را دارید ، شروع به شمارش معکوس مصرف روزانه قهوه کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً صبح یک فنجان قهوه می نوشید ، سعی کنید آن را به یک فنجان کوچکتر تغییر دهید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را سفارش دهید تا بعد از ظهر در کافی شاپ آماده شوید. اگر به طور معمول سوپ سرد و کافئین بیشتری نسبت به قهوه دم کرده می نوشید ، سعی کنید برای شروع یخ بیشتری استفاده کنید. سرعت را کم کنید تا بدن شما بیاموزد که کافئین را بدون تجربه عوارض جانبی زیاد بیاموزد ، کلینیک مایو توصیه می کند.

با این وجود ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “جلوگیری [the side effects] با نوشیدن آب کافی به منظور شارژ مجدد انرژی طبیعی مانند ورزش و زمان آفتاب. “

افزودن قهوه جایگزین (مانند قهوه های زیر) به برنامه شما یکی دیگر از راه های عالی برای شروع قاعدگی است.

7 جایگزین سالم برای خوردن قهوه

1. شااه ماتچا

ماتچا لاته

اگر عادت دارید اول صبح نوشیدنی های گرم بنوشید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون گفت: این نوعی پودر چای سبز است که سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. می توانید برای طعم چای ، پودر را به آب داغ اضافه کنید یا شیر یا جایگزین شیر را برای ایجاد یک لاته سبز فعال اضافه کنید.

علاوه بر این ، سر و صدایی که از ماتچا دریافت خواهید کرد باعث می شود نسبت به ناراحتی هایی که معمولاً با قهوه تجربه می کنید هوشیاری کمتری داشته باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی اسید آمینه L-theanine است که به شما ثبات قوی بدون تصادف می دهد.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

توجه داشته باشید که ماچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. میوه ها و سبزیجات تازه و آبدار

ترکیب یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا ادبیات راهی عالی برای دریافت مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، MS ، RDN ، می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و لیمو ، و سبزیجات برگ دار ، مانند اسفناج ، سرشار از ویتامین است که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” او می گوید: “میوه ها حاوی گلوکز هستند که منبع سوخت مغز شما است.”

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیبی از طعم های مختلف بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (من اسموتی ویتامین C یا اسموتی اسموتی نارگیل را دوست دارم.)

3. قهوه سبز

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی که از ریشه سفت تهیه شده است ظاهر ، مزه و بوی قهوه می دهد ، اما بدون کافئین و اسیدیته دانه های قهوه حجم آن را افزایش می دهد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که ممکن است به ارتقاء سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی اینولین به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از 2 تا 8 هفته کمک می کند. سیمون گفت ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در برخی از کافی شاپ ها قهوه کاسنی ارائه می دهید ، یا می توانید یک بسته آرد ذرت بخرید تا در خانه تهیه کنید. قهوه کاسنی را اغلب می توان با قهوه معمولی 50/50 مخلوط کرد ، و این راهی عالی برای تجزیه مصرف کافئین است. اما اگر ترجیح می دهید قهوه معمولی را ذخیره کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنان باردار یا شیرده باید از کل بدن خودداری کنند.

4. سیب

سرکه سیب در یک قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص ثبت شده در Fit Healthy Momma گفت: “این یک چیز کوچک است ، اما با من صبور باشید.” سرکه سیب (ACV) با خیساندن آن در شکر سیب ساخته می شود ، که بر اساس بررسی 2014 ، مخلوطی از اسید استیک ایجاد می کند.

اسید استیک به عنوان مزایای زیادی در ارتباط با ACV شناخته شده است. D’Angelo گفت: “این کار به شما کمک می کند تا در طول روز با افزایش سطح قند خون ، افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری به شما بدهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین مستقیماً آن را نخورید. در عوض ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان تیره آب مخلوط کنید ، کلینیک کلیولند توصیه می کند.

5. چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند در اصل از هند است. با ترکیبی از چای سیاه و گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، دارچین و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون می نویسد: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است ، بسیاری از انواع چای صبح نسبت به یک فنجان قهوه دم کرده کافئین کمتری دارد.” فنجان چای معمولی شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند از 75 میلی گرم بیشتر شود. این باعث می شود که چای به عنوان یک گزینه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما در عین حال که برخی از مزایای افزایش انرژی را نیز به دست می آورد ، ایجاد کند.

با آب گرم و یک اسپری شیرین (اختیاری) آماده کنید ، یا یک لاته چای بد را امتحان کنید.

6. آب گرم با آب لیمو

زنی که آب لیمو درست می کند

سیمون گفت: “در حالی که این قهوه کافئین دار را در صبح به شما نمی دهد ، آب لیمو داغ به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل شده است.”

به سادگی دور ریختن یک لیمو کوچک ، طعم تازه ای به یک فنجان آب داغ می بخشد و به تغذیه مجدد خواب طولانی شب کمک می کند. سیمون می نویسد: علاوه بر این ، لیموترش منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است.

شما همچنین می توانید سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او می گوید: “این جایگزینی خوب برای یک فنجان قهوه در صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی چای بسیار محبوب است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه مورد علاقه مامان می گوید: “به نظر می رسد نوشیدنی های خوب و آب میوه ها در روزهای هفته در اواسط بعد از ظهر باعث افزایش انرژی می شود.”

او می گوید که کامبوچا حاوی ویتامین B است که در آزادسازی انرژی بدن بسیار مهم است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری هایی است که سلامت شما را برای یک روده متعادل مورد نیاز است). او گفت که این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون کافئینی که به طور معمول از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید. یا ، سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.

8. مکمل ها

مکمل انرژی

اگر افزایش انرژی دریافتی از کافئین موجود در قهوه را دنبال کنید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های انرژی را نیز امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B در متابولیسم انرژی کمک می کند. (در واقع ، مملو از دوزهای مفید مفید از گیاهان قدرتمند است!) ترکیبات سخت شامل eleuthero ، که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد ، و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که ممکن است به کاهش اثرات منفی استرس و خستگی کمک کند. با کمک به حمایت از سطوح انتقال دهنده های عصبی که به استرس پایان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید