انواع غلات: نحوه نگهداری و غذا


من به تمام سوالات شما در مورد غلات پاسخ خواهم داد! از مرطوب کردن تا ذخیره سازی تا پخت و پز و تغذیه ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف میوه ها بدانید آورده شده است.

اگر دائماً KERF را خوانده باشید ، ممکن است بدانید که من فردی بسیار پرشور هستم. عشق من به فرنی عمیق است. و من قبلاً نان سبوس دار داشتم ، به هیچ وجه نمک!

من مطمئناً در مورد نان و غلات سبوس دار تبعیض قائل نمی شوم.

به عنوان یک رژیم غذایی ثبت شده ، من از خوردن غلات کامل به عنوان یکی از گروه های غذایی رنگی مختلف حمایت می کنم (البته اگر پزشک شما آن را توصیه نکند). آنها سرشار از مواد مغذی مفید برای شما مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

کونیستا غلات کامل کلید است:

  • سبوس. این لایه بالایی ذرت است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی ذرت بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است.
  • جرمیس این لایه داخلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر انواع مختلف غلات و به ویژه نحوه نگهداری و پخت آنها خواهید داشت.

ایناهاش هضم نکات میوه 🙂

انواع غلات: نحوه نگهداری و غذا

غلات میوه های خوراکی علف هستند

میوه ها ، که غالباً “غلات” یا “غلات” نامیده می شوند ، میوه های خوراکی علف های مخصوص هستند.

تعداد زیادی انواع مختلف غلات در غلات واقعی موجود در خانواده گیاه شناسی Poaceae وجود دارد که شامل گندم ، میوه ، برنج ، ذرت ، جو ، سورگوم ، ذرت و ماساگو است. در میان این گروه ها انواع مختلفی مانند فارو ، فریکه و املایی نیز وجود دارد که همه انواع گندم و میوه های تازه مانند تریتیکاله گندم و ذرت مخلوط هستند.

غلات تقلبی چیست؟

گروه شبه غلات بخشی از خانواده گیاه شناسی نیست که شامل میوه های “واقعی” است ، با این حال آنها مغذی هستند و به طور مشابه در میوه های “واقعی” استفاده می شوند. بسیاری از اینها مانند آمارانت ، گندم سیاه و کینوا در واقع غلات نیستند بلکه دانه های چندین گونه مختلف گیاه خارج از خانواده Poaceae هستند.

محصولات تقلبی به طور فزاینده ای برای نان ، ساندویچ ، نان ، ماکارونی ، غلات صبحانه و میله های سبک و همچنین جایگزین های برنج ، ماکارونی و کوسکوس استفاده می شود. نقل قول

سوالات متداول

نحوه خرید غلات

هنگام پختن چیزی که من معمولاً از آن استفاده می کنم ، می توانید غلات خام ، همه فرم های معتبر مانند Bob’s Red Mill یا Food 365 را خریداری کنید.

نحوه نگهداری غلات

سرین: بطری های غلات را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. ماندگاری میوه های خشک حدود 3 ماه ، یخچال 6 ماه و یخچال 1 سال است.

پخته: دانه های پخته شده را در ظرف محکم بسته به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. آبکشی کنید دانه ها ابتدا خاک یا گرد و غبار را حذف می کنند (به جز).
  2. قو: دانه ها را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید متوسط ​​* هر فنجان ذرت. در دمای اتاق خیس کنید.

* میانجی چیست؟

  • بدون شیر: لیمو ترش ، سیب خام ، نوشابه
  • شیر: ماست شیر ​​سفید ، شیر سنتی کره ، کفیر ، شیر مایع

چرا غلات را خیس می کنیم؟

فشردن میوه با محیط قبل از پخت ، فرآیند هضم را تسهیل می کند ، مواد مغذی به راحتی جذب می شوند و زمان پخت را کوتاه می کند.

همیشه قبل از پختن دانه های خود را بشویید ، حتی اگر خیس نشده اید.

نحوه پخت غلات

1 کارکاری: دانه ها را در یک قابلمه آب جوش (یا آب گوشت اضافه شده) بریزید.

2 فصل: کمی مزه به نمک اضافه کنید.

3 کاری: قابلمه را بپوشانید ، حرارت را به جوش بیاورید و بپزید تا نرم شود (زمان پخت با دانه های مختلف متفاوت است).

4 آشپزی نکنید: در حین پخت غلات را هم نزنید زیرا این کار باعث می شود آب جوش به سرعت تبخیر شده و چسبناک شود.

تجهیزات پخت و پز: ما بیشتر از پلوپز یا Instantpot خود برای پخت غلات استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

همه میوه ها بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کنند.

  • فیبر: این گیاه بیشتر فیبر موجود در غلات کامل را تأمین می کند.
  • ویتامین ها: همه میوه ها به ویژه دارای ویتامین B هستند ، از جمله نیاسین ، تیامین و فولات.
  • مواد معدنی: همچنین حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز است.
  • پروتئین: همه میوه ها در هر وعده چند گرم پروتئین دارند.
  • آنتی اکسیدان ها: بسیاری از ترکیبات موجود در غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • اردوگاه های گیاهی: همه میوه ها انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری نقش دارند. اینها شامل پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. نقل قول

میوه ها چه فوایدی برای سلامتی دارند؟

خوردن غلات کامل فواید سلامتی را در ذهن دارد. برخی از آنها شامل کاهش فشار خون ، تأمین انرژی پایدار و ارائه آنزیم های ضروری ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که غلات کامل از سلامت خوب حمایت می کنند:

  • سبوس و فیبر تجزیه نشاسته توسط گلوکز را کاهش می دهند – بنابراین قند خون را به جای ایجاد سکته مغزی ثابت نگه می دارند.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال زباله ها به دستگاه گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های خون کوچک که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس از غلات ممکن است در برابر برخی سرطان ها محافظت کنند. نقل قول

نکات سریع سورگوم

  • کینوا پروتئینی است که با 8 اسید ضروری رقابت می کند.
  • اگر برنج سفید دوست دارید ، نیمی سفید و نیمی قهوه ای را با مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارای پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری است.
  • بلغور جو دوسر سریع اغلب شکر اضافه می کند ، بنابراین به جای آن خمیر برشته یا فلزی را انتخاب کنید.

5 غلات سالم و خوشمزه

1. سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا |  انواع غلات: نحوه نگهداری و غذا

2. دستور تهیه پنکیک پست

ارسال پنکیک |  انواع غلات: نحوه نگهداری و غذا

3. سالاد تند ماساگو

سالاد تند ماساگو |  انواع غلات: نحوه نگهداری و غذا

4. سالاد لیمو کاری فرارو

5. سالاد رادیچیو و گندم سیاه

6. سالاد کدو تنبل

7. سالاد برنج رنگارنگ



دیدگاهتان را بنویسید