استخوان های سالم به ویتامین D نیاز دارند

ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم در بدن ضروری است، که باعث افزایش تراکم استخوان سالم و سطح کلسیم در جریان خون شما می شود. کمبود ویتامین D می تواند منجر به راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در افراد مسن شود. بسیاری از افراد مکمل های کلسیم را برای کمک به حمایت از سلامت و استحکام استخوان ها مصرف می کنند. بدون منبع خوب و ثابت ویتامین D، بیشتر این کلسیم به همراه کلسیم غذاهای طبیعی به سادگی از بدن شما عبور می کند. ویتامین D علاوه بر حمایت از استخوان‌های سالم، از سیستم ایمنی، بازسازی سلولی و کاهش التهاب نیز حمایت می‌کند. ویتامین D همچنین خواص محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ را نشان داده است.

بسیاری از ما دوز خوب نور خورشید را با بهترین راه برای دوباره پر کردن ذخایر ویتامین D خود مرتبط می‌دانیم. هنگامی که پوست ما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، اشعه ماوراء بنفش را جذب می کنیم که بدن برای تبدیل کلسترول به ویتامین D از آن استفاده می کند. تنها چیزی که نیاز دارید حدود ده است. چند دقیقه قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید در اواسط روز که نور خورشید زیاد است برای دریافت دوز سالم ویتامین D. ابرهای بیش از حد، روزهای سرد زمستانی طولانی و نگرانی در مورد قرار گرفتن بیش از حد پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش به این معنی است که ما باید مطمئن شویم که منابع کافی ویتامین D را در رژیم غذایی خود پیدا می کنیم. علاوه بر این، ویتامین D محلول در چربی است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳، روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل و کره است.

بهترین منابع غذایی طبیعی ویتامین D ماهی های چرب از جمله سالمون، میگو، تن، ساردین و اره ماهی هستند. منابع خوب بعدی محصولات لبنی از جمله شیر، پنیر، ماست و تخم مرغ هستند. برخی از محصولات غنی شده، به ویژه آب میوه ها و غلات صبحانه، با ویتامین D غنی شده اند. مزیت این امر را می توان با مقدار قند یا گلوتن گندم موجود در این محصولات جبران کرد. لطفا قبل از انتخاب این محصولات برچسب را با دقت بخوانید.

دریافت ویتامین D کافی از غذا به تنهایی ممکن است برای حمایت از سلامت استخوان کافی نباشد. به این قرار گرفتن محدود در معرض نور خورشید و فرآیندهای پیری که توانایی بدن برای جذب کلسیم را تغییر می دهد، به خصوص در زنان یائسه اضافه کنید، مکمل ویتامین D جایگزین خوبی است. بسیاری از این مکمل ها به عنوان D2 یا D3 ذکر شده اند. در حالی که هر دو موثر هستند، تفاوت اصلی به نظر می رسد این است که D3 در دوزهای بالاتر بهتر جذب می شود.

جذب ویتامین D از غذاها یا نور خورشید هیچ خطری برای مصرف بیش از حد این ماده ضروری ایجاد نمی کند. رعایت مقدار توصیه شده روزانه روی ظرف بسیار مهم است تا از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود. ویتامین D بیش از حد می تواند برای بدن شما کمی سمی شود. این می تواند منجر به انواع بیماری ها از جمله کاهش اشتها، کاهش وزن، ادرار کردن و ضربان قلب نامنظم شود. سطوح بالای ویتامین D در خون همچنین می تواند منجر به افزایش سطح کلسیم در خون شود که منجر به کلسیفیکاسیون و آسیب به سیستم قلبی عروقی و کلیه ها می شود. این سطح بالای کلسیم ممکن است در برخی افراد منجر به سنگ کلیه شود.

بهترین راه حل این است که ویتامین D را از هر سه منبع دریافت کنید، ماهی های چرب سالم، نور خورشید و مکمل های ویتامین D3. به رژیم غذایی و سبک زندگی خود نگاه کنید و روزانه تصمیمی آگاهانه بگیرید تا سطح استخوان و کلسیم خود را با منبع خوب ویتامین D بهبود بخشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر