احتباس کولین: لازم است اما آزمایش شده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات با ویتامین B ترکیب می شود و اگرچه از نظر فنی ویتامین B نیست ، اما دارای ویژگی های مشابه یک خانواده مغذی است. ما انسان ها قادر به تولید کولین (یعنی در کبد خود) هستیم از نو ترکیب ، یا ترکیب “جدید”). اما ممکن است ما به اندازه کافی نیازهای خود را برآورده نکنیم و بنابراین یک ماده مغذی مهم محسوب می شود – به این معنی که باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای تولید بسیاری از مواد مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی مهم است و نقش بسیار مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در دوران بارداری و چه در اوایل زندگی دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا سطح بالای کولین را برای ویتامین های دوران بارداری افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از اشکال دوران بارداری حتی حاوی کولین نبودند یا مقدار کمی نیز به آن اضافه نکرده بودند.

یا مایل است 450 میلی گرم کولین را در شکل های قبل از تولد ببیند. یکی از چالش ها این است که کولین یک فرم بسیار مغذی است و شامل دوزهای زیاد قبل از زایمان باعث می شود که قرص ها بسیار بزرگتر شوند. ممکن است توصیه شود که زنان باردار علاوه بر مراقبت های دوران بارداری ، مراقبت های قبل از تولد را نیز دریافت کنند. در حال حاضر ، این وظیفه زنان و پزشکان آنهاست که از برآوردن نیازها اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به افزایش چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع کولین تخم مرغ ، گوشت (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و طیور است. چای های گیاهی ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات متقابل بهترین گزینه هستند.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین کمک هزینه روزانه (RDA) ندارد زیرا گروه متخصصانی که این توصیه ها را می کنند احساس می کنند که اطلاعات کافی برای تعیین مقدار مناسب وجود ندارد. وقتی اطلاعات کافی برای راه اندازی RDA وجود نداشت ، آکادمی ملی پزشکی برای راه اندازی دوز مناسب (AI) تلاش زیادی کرد. این بر اساس میزان تمایل افراد سالم به خوردن است – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی باشند.

هوش مصنوعی برای کولین 550 میلی گرم در روز برای مردان مسن و 425 زن بالغ است. برخی در صورت بارداری یا شیردهی این بر اساس یک مطالعه تنها بر روی مردان انجام شده است ، که نشان می دهد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

نسبت زنان ، کودکان و نوجوانان بیشتر بر اساس اندازه بدن افزایش یافت. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی زیادی بین این گروهها وجود دارد که ممکن است نیازهای آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین ، از دانشگاه کرنل ، به من توضیح داد ، استروژن باعث افزایش سنتز کولین در کبد می شود. بنابراین زنان قبل از بارداری ممکن است به کولین غذایی کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند تا از کم آبی بدن جلوگیری شود.

از طرف دیگر ، نقش کولین در تکثیر سلولی و رشد مغز جنین نقش دارد و زنان باردار ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. در حقیقت ، برخی از تحقیقات Caudill نشان داده است که زنان در دوران بارداری دو برابر توصیه های هوش مصنوعی مصرف می کنند.

با توجه به اهمیت آن ، من مشتاق هستم که محققان شواهد کافی را ارائه دهند که به ما امکان می دهد RDA های واقعی برای کولین را در سطوح مختلف زندگی تنظیم کنیم. امیدواریم به این مسیر نزدیکتر باشیم. اما این بار ، ما به این AI گیر کرده ایم.

ما همچنین UL (یا حد بالاتر) کولین داریم. حداکثر دوز توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که علائم مسمومیت را نشان می دهد. نزدیک شدن به این امر تنها با غذا بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوازده تخم مرغ یا 35 تکه گوشت بخورید روز برای رسیدن به آنجا در حقیقت ، تنها راه از دست دادن کولین ، مکمل آن است – و کولین یک مکمل غذایی پرکاربرد نیست.

مردم به طور معمول چه مقدار کولین از رژیم غذایی خود دریافت می کنند؟

نظرسنجی های اخیر غذایی نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از مصرف مناسب را دریافت می کنیم. اما به یاد داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی بسیاری از گروه ها باشد. همچنین به نظر نمی رسد شواهدی از کمبود کولین در افراد سالم وجود داشته باشد.

آیا سبزیجات خطرناک تر هستند؟

دکتر می گوید احتمالاً نه. کادیل افرادی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از کسانی که از کولین استفاده می کنند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او گفت ، آنها ممکن است مقدار زیادی بتائین دریافت کنند ، ماده مغذی بسیار مشابهی که در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند بتائین کولین بسازد. اما اگر از غذاهای خود بتائین بیشتری دریافت کنیم ، ممکن است مقداری از کولین مصرفی برای مصارف دیگر ذخیره شود. افرادی که مصرف بتائین بالایی دارند ممکن است از نظر تئوری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

Listener Diva Nutrition به تازگی از من خواسته است که این موضوع را بررسی کنم بعد از اینکه با تحقیقاتی روبرو شدم که نشان می داد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

در واقع کمی پیچیده تر از آن است. چندین مطالعه مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داده است کسانی که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی کولین دریافت می کنند در معرض خطر بیشتری برای مرگ بر اثر بیماری خود هستند. از سوی دیگر ، تعداد زیادی از مطالعات عمومی ارتباطی برگشت پذیر بین مصرف کولین و سرطان پیدا کرده اند ، به این معنی که کسانی که کولین بیشتری دریافت کرده اند در معرض خطر کمتری هستند.

دکتر. Caudill این را شگفت آور نمی داند. او توضیح داد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که در دوران بارداری ، زمانی که تقسیم سلولی بسیار بالا وجود دارد ، بسیار مهم است. سرطان نیز با نرخ بسیار بالایی از تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد ، مسری است. منطقی است که مواد مغذی که تقسیم سلول های سالم را در افراد سالم تحریک می کنند ، می توانند از تقسیم سلولی ناسالم در فرد مبتلا به سرطان حمایت کنند.

موارد مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به طور کلی ، به نظر می رسد اسید فولیک در برابر سرطان روده محافظت می کند. برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ ، مصرف بیش از حد اسید فولیک می تواند رشد سرطان را افزایش دهد.

همچنین ببینید: اسید فولیک و خطر ابتلا به سرطان

بدیهی است توصیه های تغذیه ای همیشه باید متناسب با شرایط باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است باید به طور جدی با پزشک سرطان یا بهتر بگویم متخصص تغذیه سرطان در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی به همان اندازه پیچیده است. سطوح بالای مولکول های التهابی به نام هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. یکی از بسیاری از عملکردهای کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به یک مولکول نسبتاً فعال تبدیل می کند. متیونینبه بنابراین ، منطقی است که فرض کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین می تواند سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیکی که به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO تنها به غذا محدود نمی شود. همچنین تحت تأثیر میکروب های روده ما قرار می گیرد که تا حدی به طور ژنتیکی تعیین شده اند.

در ادامه این مطلب وجود دارد: خوردن ماهی ، که مدتهاست به عنوان ضد افسردگی شناخته شده است ، سطح TMAO خون را بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین ، واقعا مشخص نیست که سطح TMAO بالاتر است ناشی از استفاده از کولین (برخلاف علل دیگر) علت بیماری قلبی است.

جالب است که مطالعات متعدد بزرگ هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده است.

آیا برای دریافت کمک به کمک احتیاج دارید؟

ما همیشه به دریافت مواد مغذی از غذاها به جای افزودن آنها بسنده می کنیم – به ویژه هنگامی که این امر ما را ترغیب می کند که همه غذاهای خود را در اولویت قرار دهیم. کسانی که در رژیم غذایی تخم مرغ و / یا گوشت هستند ممکن است برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت کنند.

کسانی که به دنبال منبع گیاهی کولین هستند باید مطمئن شوند که حاوی کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات پاشنه بلند به طور منظم هستند.

اما افراد مناطق خاص – مانند زنان باردار و مادران شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که اولویت های تعادل کولین خود را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید