آیا منیزیم جزء مفقودی است که باعث پوکی استخوان شما می شود؟

آیا نگران احتمال شکستگی استخوان هستید؟ آیا برای مدتی بیش از مقدار توصیه شده روزانه کلسیم (RDA) بدون هیچ بهبودی در اسکن تراکم استخوان DEXA مصرف کرده اید؟

آیا منیزیم جزء مفقودی است که باعث پوکی استخوان شما می شود؟

بیایید این احتمال را در نظر بگیریم:

• منیزیم چیست؟

• چرا به منیزیم نیاز دارید؟

• چه غذاهایی منیزیم را تامین می کنند؟

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است. حدود نیمی از کل منیزیم بدن در استخوان ها یافت می شود. خون تنها به ۱ درصد منیزیم نیاز دارد. بقیه توسط عضلات و اعصاب شما استفاده می شود.

منیزیم برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی ضروری است. برخی از متخصصان تغذیه ادعا کرده اند که مانند یک هورمون عمل می کند زیرا بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می گذارد. لازم است ریتم قلب خود را تنظیم کنید. در واقع، قلب شما بدون منیزیم نمی تواند تپش کند. برخی از اورژانس ها به طور خودکار منیزیم وریدی را برای هر بیمار مبتلا به حمله قلبی تجویز می کنند.

برای افراد دیابتی، منیزیم برای تنظیم سطح قند خون و متابولیسم انرژی ضروری است. در ارتقاء فشار خون طبیعی حیاتی است. همچنین به حفظ عملکرد طبیعی عصب و ماهیچه کمک می کند. همچنین به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.

به مقدار مساوی کلسیم مورد نیاز است. اگر کلسیم بیشتری نسبت به منیزیم دارید، کلسیم اضافی به جای استفاده از بدن دفع می شود. این یکی از دلایلی است که چرا باید کلسیم بیشتری بخورید و لبنیات بیشتری مصرف کنید، اما همچنان کلسیم کمی داشته باشید. مقدار کلسیم مورد نیاز بر اساس میزان مصرف روزانه توصیه شده از سوی وزارت کشاورزی نصف مقدار کلسیم تعیین شد. با این حال، محققان اخیر تشخیص داده اند که مقدار آن باید به مقداری برابر با مقدار کلسیم به روز شود.

بسیاری بر این باورند که مقدار کم منیزیمی که در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم، به افزایش نرخ حملات قلبی در کشور ما کمک کرده است. برخی افزایش پوکی استخوان را به همین کمبود نسبت می دهند.

برخی از منابع غذایی توصیه شده منیزیم برای کمک به تامین نیاز روزانه حداقل ۵۰۰ میلی گرم. بودن:

بادام، یک اونس خشک بو داده ۸۰ میلی گرم (میلی گرم)

بادام هندی، ۱ اونس، بو داده خشک ۷۵ میلی گرم.

نصف فنجان سویای پخته شده ۷۵ میلی گرم.

فنجان اسفناج منجمد پخته شده ۷۵ میلی گرم.

آجیل، مخلوط، بو داده خشک، ۱ اونس ۶۵ میلی گرم.

گندم رنده شده ۲ عدد بیسکویت ۵۵ میلی گرم.

بلغور جو دوسر ۱ فنجان ۵۵ میلی گرم.

سیب زمینی پخته شده با پوست ۱ عدد متوسط ​​۵۰ میلی گرم

بادام زمینی، بو داده خشک، ۱ اونس ۵۰ میلی گرم.

ماست یا شیر ساده ½ فنجان ۴۵ میلی گرم.

کره بادام زمینی (طبیعی) ۲ قاشق غذاخوری. ۵۰ میلی گرم

½ فنجان برنج قهوه ای پخته شده ۴۰ میلی گرم.

لوبیا چیتی، چشم بلبلی (پخته) ۳۵ میلی گرم.

برای اکثر ما، مصرف مکمل برای دریافت مقدار توصیه شده از این ماده معدنی مهم ضروری است. برای جذب بهتر توصیه می شود از فرم کلات (که دارای پوسته پروتئینی است) استفاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر