آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه


این بستگی به نحوه تهیه و به خصوص نوع و مقدار روغن دارد.

رستوران معمولی غذاهای هندی

کره دارای چربی اشباع بسیار بالایی است ، بنابراین از هر چیزی که در روغن پخته می شود باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، یک رستوران معمولی باجی یا ساا آلو کاملاً با کره پخته می شود ، بنابراین اگرچه از سبزیجات با ادویه جات ترشی جات تهیه می شود ، اما هنوز هم باید متوسط ​​مصرف شود ، یعنی. تکیه بر منابع عادی / روزانه ریزمغذی ها نیست ، بلکه به اندازه مکمل رژیم عادی شما مناسب است.

سس ماسالا (یا اغلب سس کاری در یک رستوران سنتی مانند ماسالا ، مدرس ، ویندالو و غیره) مقدار روغن استفاده شده بسیار زیاد است. گاهی اوقات می توانید سس را از روغن خالص بگیرید و من حتی یک قسمت قبل حدود 100 میلی لیتر روغن خالص دریافت کردم ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی از غذا خشک کرده ام! همچنین در صورت استفاده از روغن مانند روغن نارگیل ، این روغن نیز مملو از چربی اشباع شده است و باید از آن اجتناب کرد.

بنابراین به نظر من اگر کاری را در یک رستوران معمولی به عنوان یک رژیم غذایی متعادل و سالم در نظر بگیرم ، می گویم حداقل باید با سبزیجات مناسب تکمیل شود. و احتمالاً باید به دلیل مقدار زیاد کالری چربی ، قبل از احساس سیری کامل ، غذای خوب را کنار بگذارید. این قبل از رسیدن به آثار معمول برنج یا نان است … یا خیلی شور ….

خوب است یک بار در هفته یا چیزی شبیه آن ، اما به طور کلی بهتر از خوردن یک همبرگر بزرگ و سرخ کردن یک سالاد جانبی نیست.

با این حال: اگر خودتان آن را درست می کنید و نوع / میزان روغن و چیزهای دیگر را دقیق می دانید ، هر روز یک غذای بسیار سالم است ، مخصوصاً با افزودن سبزیجات اضافی.

دیدگاهتان را بنویسید