آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان را توضیح دهید


غذاهای نوشابه ، آدامس بدون قند ، میله ها ، آب نبات و کراکرهای ساخته شده با دسرهای خانگی بدون کالری ممکن است جایگزین های سالم تری نسبت به غذاهایی که با شکر واقعی تهیه شده اند به نظر برسند. به هر حال ، آنها کالری کمتری دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر روی شیرین کننده های مصنوعی سالهاست ادامه دارد ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای جلوگیری از شیرین کردن چیزها وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام مضر هستند و می توانند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارند.

چگونه شیرینی ها می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وونگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در سلامت روده و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروب روده شما را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه از بین ببرند.” “این به میکروب هایی که می توانند آنها را از بین ببرند اجازه رشد می دهد در حالی که میکروبی که نمی توان آنها را کاهش داد منجر به تغییر در ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 مولکول اشاره می کند که چگونه باکتری های تغییر شکل یافته با نئوتام شیرین در کالری در میکروبیوم روده موش با ترویج رشد برخی از باکتری ها و کند شدن رشد برخی دیگر ، موش ها را تثبیت می کند. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده متفاوت باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات زیادی برای مشاهده اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث ایجاد دیس بیوزیس شوند-عدم تعادل باکتری های خوب و بد در روده شما-به این معنی است که ممکن است بر روی آنها تأثیر بگذارد. بسیاری از چیزها در بدن شما

جوش شیرین

آنها می توانند منجر به ایجاد یک سیستم دفاعی ضعیف شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. ماروین سینگ ، پزشک متخصص گوارش و بنیانگذار Precisione می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند ، که ممکن است بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد.” سلامت خود را ذخیره کنیدبه

وی گفت: این شیرینی ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث متابولیسم و ​​عدم تحمل گلوکز شوند. سینگ خب پس این چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم متعادل نباشد ، سیستم ایمنی شما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده یافت می شود.”

به عنوان مثال: تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود ، مطابق مقاله ای در مه 2015 میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی موش را با مقادیر زیادی ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل می کنند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کردند در مقایسه با کسانی که فقط آب یا آب غنی شده با ساکاروز یا گلوکز می نوشیدند عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند با گیرنده های شیرین بدن تداخل داشته باشند و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات خوردن شیرین کننده های مصنوعی در روده انسان ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما این تحقیق روی موش ها دیدگاه اولیه ای را به ما نشان می دهد.

آنها ممکن است علائم گوارشی را تشدید یا تحریک کنند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص سلامت روده و نویسنده می گوید ، سایر مطالعات موش روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه کسانی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. رفع کرون و کولیتبه

به عنوان مثال ، یک مطالعه در مه 2018 بیماریهای عفونی بیماریهای عفونی لوکانیوفسکی گفت: شیرین کننده های مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) عفونت های روده ای را در موش های مرتبط با کرون تشدید کردند. وی افزود: به طور خاص ، شیرین کننده های مصنوعی تعداد آنها را افزایش داده اند پروتئوباکتری ها– یک نوع باکتری مربوط به سالمونلا ، E. coli، و Legionellae– موشهای قبلی مبتلا به بیماری کرون و بیماریهای مرتبط با آن. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، ممکن است برای کسانی که با IBD ، IBS یا هر نوع دیس بیوزیس روده یا مشکلات گوارشی زندگی می کنند ، بدتر شوند یا علائم ایجاد کنند.

وقتی تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، ممکن است احتمال تورم زیادی نیز داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را تحریک یا تقویت کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعی است. سینگ

مردی که پروتئین می خورد

نحوه کاهش مصرف شیرینی های خانگی

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن خود تمرکز کرده اید یا مستعد مشکلات گوارشی هستید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ گفت: از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب روی غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، منبع پنهان شیرین کننده ها را بررسی کنید.”

دکتر الکل می گوید مراقب الکل قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و تورم ایجاد کند. سینگ تفاوت اصلی بین الکل شکر و شیرینی های خانگی این است که نوشیدنی های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، اگرچه کالری کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و دسرهای خانگی اغلب شیرین ترند.

وونگ پیشنهاد می کند که از دسرهای خانگی و نوشیدنی های قندی آینده خودداری کرده و مقدار کمی از تغییرات اساسی سلامتی را امتحان کنید.

از خوردن شیرینی های خانگی و شراب شکر اجتناب کنید

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

دسرهای طبیعی برای امتحان کردن

  • مالاب
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق می چکد

همچنین می توانید جایگزینی سالم برای غذاهایی که معمولاً با دسرهای خانگی می خورید امتحان کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک نوشابه معمولی هستید ، آب شیرین و خوش طعم را در نظر بگیرید. و اگر هوس غذاهای پخته کرده اید ، آنها را به جای بسته بندی شده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان مربا استفاده کنید.

لوکیانوفسکی گفت ، استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین خوبی برای دسرهای خانگی و الکل قندی باشد زیرا باعث ایجاد بسیاری از مشکلات معده نمی شود. با این حال ، این نگرانی وجود دارد که استویا ممکن است باعث اختلال در غدد درون ریز شود. با این حال ، برای تأیید نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز است. سینگ

گرفتن

وونگ می گوید: “در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثر شیرین کننده های مصنوعی بر روده ها هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرینی های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “قرن ها است که استفاده می شود و ما می دانیم که آنها بی خطر هستند.”

وانگ تصریح می کند: میانجیگری نام بازی در مورد انواع شیرینی ها است: “اکثر مطالعات روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی می تواند باعث این تغییرات روده شود.” بنابراین خوردن شیرین کننده های مصنوعی گاهی اوقات برای بیشتر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید