آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ هیل 411


تخم آفتابگردان در ترکیب حفره های بسکتبال و قهرمانان بیشماری در ترکیب آثار نقش اساسی دارد. (بدون توهین کشمش.)

اما بسیاری از روش های خلاقانه دیگر برای لذت بردن از این خلق خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد تغذیه در مرکز سلامت RR-UCLA و نویسنده کتاب بعدی ، “دستور غذا بقا “.

دانه های آفتابگردان را می توان به اسموتی ها اضافه کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، با یک دسر اعتیادآور به نام حلوا ریخت ، نان آووکادو را روی آن پاشید ، به یک کاسه فوق غذا اضافه کرد یا به تنهایی خورد.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متفاوت هستند. اما ، مانند سایر میوه ها و سبزیجات ، این گونه هستند این نیست غذای کم کالری

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ دانه آفتابگردان کم چرب برای رژیم متعادل چگونه مناسب است؟

این چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در تابه

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتوانست باشد!

دانه ها مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که آنها می توانند راهی آسان برای به دست آوردن تعداد کمی از ریز مغذی ها و ریزمغذی های مورد نیاز خود باشند.

اگر به اندازه غذای خود توجه نکنید ، مانند سایر غذاها ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت اضافه شود. اما کار روی رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها قدرت تغذیه ای هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

هونس می گوید: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – ویتامین ها و عناصر کمیابی که بدن برای سلامتی به آنها نیاز دارد.”

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به بیماری های مزمن کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody گفت: تخمه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آن از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان برای شما سنگینی می کند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هونس خاطرنشان می کند: “اگر بیشتر بخورید همه چیز باعث افزایش وزن می شود.”

دانه های آفتابگردان دارای کالری زیادی هستند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده-یک اونس میوه مخلوط یا ¼ فنجان-پایبند باشند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به اجزای آن توجه کنید ، دانه های آفتابگردان به طور طبیعی وزن شما را افزایش نخواهد داد.

وو می گوید: “برای به دست آوردن یک پوند وزن بدن حدود 3500 کالری زمان نیاز است.” بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم در مصرف آن زیاده روی نکنید.

همچنین ، هیچ چیز خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان بسیار پر کالری هستند ، Vu پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به دو قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق چای خوری – میوه های مخلوط محدود کنید تا به سالاد یا چاشنی اضافه شود.

هونس گفت ، برای غذا ، ¼ فنجان دانه بوداده “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به شما کمک می کند تا راضی باشید.”

این اندازه استاندارد خدمات است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید یکبار از آن به عنوان میان وعده – چه سفید و چه با دانه های دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در تمام طول روز میل کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید از آن در آشپزی استفاده کنید که تخم آفتابگردان و پروتئین ارضا کننده را متعادل می کند ، مانند تکان دادن خورشید.

وو گفت ، اما تا زمانی که زیاده روی نکنید ، “آنها در واقع می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و نحوه تغذیه سالم را در بلند مدت با کمک دو برنامه تغذیه ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید