آیا به مانیتور دائمی قند نیاز دارید؟


استفاده از مانیتورهای منظم گلوکز (یا CGM) به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا بهبود سلامت عمومی (با نام دیگر هک زیستی) یکی از مهمترین روندهای جدید در رفاه است.

این دستگاهها ، که به طور مرتب سطح گلوکز شما را می خوانند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون ساخته شده اند. در واقع ، این هنوز تنها هدف این دستگاه های پزشکی مورد تأیید FDA است.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارند ، اما پزشکان این امکان را دارند که داروها و دستگاه های “بدون نسخه” را با استفاده از داروهای مورد تأیید FDA تجویز کنند. شرکتهایی که این دستگاهها را به عموم می فروشند عموماً دارای “MD متصل” برای تهیه داروهای مورد نیاز هستند.


CGM ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از آن ، یک رشته کوتاه کوتاه که پهنای آن از موی انسان زیاد نیست را فقط زیر پوست (معمولاً بازو یا بدن) قرار دهید. این سنسور میزان قند خون را به خواننده یا برنامه تلفن شما منتقل می کند. خود اعصاب اغلب نیاز به تغییر در هر دو هفته دارند.

اخیراً با دکتر نشستم ب. گابریل اسمولارز ، یک هیئت متخصصان غدد درون ریز متخصص در چاقی ، برای بحث در مورد CGM ها و نحوه عرضه و استفاده آنها در حال حاضر. شاید دکتر را به خاطر داشته باشید Smolarz در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر از دیگران است و اینکه چگونه داروهای کاهش وزن می تواند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشد. (دکتر Smolarz همچنین برای مدیر ارشد بهداشت Novo Nordisk ، شرکتی که داروهایی را برای درمان دیابت و چاقی تولید می کند ، کار می کند.)

تمرین دکترها Smolarz ، CGM ها به ویژه در بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، میزان قند خون قبل از غذا می تواند به تعیین میزان تجویز انسولین کمک کند. CGM از بیماران در برابر خاراندن انگشت خود شش بار یا بیشتر در روز برای آزمایش قند خون محافظت می کند. اما این بیش از یک ساده سازی است.

CGM ها همچنین به پزشک کمک می کنند تا الگوها و تغییرات را در طول روز مشاهده کند ، در مواقعی که بیمار به طور معمول نوک انگشتان خود را بررسی نمی کند. به عنوان مثال ، آیا سطح گلوکز خون به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، دوز انسولین هنگام غذا برای شام ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد. آیا آنها در شب بسیار پایین هستند؟ در این صورت ، دوز انسولین طولانی مدت در عصر ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

شکستن قند خون با CGM

CGM ها واقعاً زندگی را برای افراد مبتلا به دیابت و پزشکان آنها آسان تر می کند. اما در حال حاضر ، بسیاری از افراد بدون دیابت به این روش علاقه مند هستند. به هر حال ، ما بیست سال است که این پیام عمومی را دریافت می کنیم که قند خون بسیار بد است و قند خون خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM راه خوبی برای استفاده از این توصیه است.

به عنوان مثال ، شخصی که با برنامه کاهش وزن کار می کنم اخیراً پوشیدن CGM را شروع کرده است ، که اغلب جالب است. اما به نظر می رسید بیشتر از آنکه او پاسخ دهد س questionsالات ایجاد می کند.

“من آن را با یک مانیتور معمولی قند خون آزمایش می کنم ، اما در مورد دقیق ترین و دقیق ترین منبع دچار سردرگمی شده ام. “منطقه سبز” در برنامه بین 70 تا 180 است. اما من خواندم که گلوکز هرگز نمی تواند از 140 تجاوز کند ، دیگران می گویند که نباید از 110 بیشتر شود. اگر دو ساعت بعد از غذا قند خون شما بین 90-110 کاهش می یابد ، مهم است که چگونه بالاست؟ ”

این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهبود رفاه یا کاهش وزن است. مطمئناً اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته می شود که باید قند خون خود را “پایین” یا “ثابت” نگه داریم ، اما این به چه معناست؟

  • گلوکز ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا روزه داری ۹۰ بهتر از ۹۵ است؟
  • آیا بیشترین افزایش بعد از غذا 140 بیشتر از حداکثر 120 است؟
  • آیا دریافت قند خون تا 30 دقیقه بعد از غذا بهتر یا بدتر از رسیدن به حداکثر پس از 60 دقیقه است؟
  • آیا بازگشت به سطح غذا در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما خوب کار می کند یا ناهار شما خیلی کوتاه است تا بتوانید بعد از ظهر به شما برسد؟

روی هم رفته: اگر همه آنها در محدوده “سالم” باشند ، آیا مزایای قابل توجهی برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا تورم را کاهش می دهد؟ آیا خطر بیماری های طولانی مدت را کاهش می دهد؟ آیا می توانید به کاهش وزن کمک کنید؟

به گفته دکتر همانطور که اسمولارز اشاره می کند ، ما هنوز اطلاعات جامعی نداریم که نشان دهد مردم از تغییر سطح قند خون سالم سود می برند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با این وجود ، تا آن زمان ، هرگونه توصیه شرکت ها یا مربیان برای این دستگاه ها برای افراد بدون دیابت ، طبق تعریف ، حدس و گمان است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که قبلاً نمی دانستید نشان نمی دهد: کربوهیدراتهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای جامد افزایش می دهند. یک رژیم غذایی بزرگ قند خون شما را بیشتر از یک رژیم غذایی کوچک افزایش می دهد. به نظر می رسد چربی ها ، پروتئین ها و فیبرها سرعت بالا و پایین آمدن قند خون را کاهش می دهند.

مطمئناً می توانید اطلاعات دقیقی از چگونگی مطابقت اطلاعاتی که در خواننده CGM خود با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای خود دارید ، داشته باشید. اما ممکن است به سادگی با رعایت نکات دقیق در مورد تأثیر غذاها و رژیم های مختلف بر انرژی یا اشتهای شما ، نظرات مشابهی را بدست آورید.

با این حال ، دیدن این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد تأثیر انتخاب های شما می تواند شما را تشویق کند تا رفتار خود را تغییر دهید تا بدانید چه کاری را انجام نمی دهید. اما این انگیزه ارزان نیست.

هزینه CGM های بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من متوجه شد ، می تواند بیش از پاسخ به س questionsالات ایجاد کند. برخی از ناظران همچنین نگرانی های مشروع خود را بیان کرده اند که استفاده ناسالم از CGM حتی ممکن است باعث سوء تغذیه در آسیب پذیرترین افراد شود.

همچنین شایان ذکر است که هر چیزی غیر از غذا بر قند خون شما تأثیر می گذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. در حالی که CGM ممکن است به شما اجازه دهد تا تأثیر این مسائل را بررسی کنید ، ممکن است بدانید چگونه از این اطلاعات استفاده کنید – زیرا تعداد بسیار کمی برای افراد بدون دیابت در مورد موارد خوب ، بهتر یا بهتر وجود دارد. موقعیت ها

اما بگذارید فقط بگوییم که شما فقط به پاسخ قند خون خاص خود علاقه دارید. ممکن است مشکوک باشید که یکی از افرادی هستید که پاسخ های قند خون غیرطبیعی دارید و با توصیه های معمول رژیم غذایی به طور دقیق پیش بینی نشده است. یا می خواهید ببینید آیا سطح قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. یا شاید این احساس که بتوانید تاثیر انتخاب هایی را که انجام می دهید در زمان واقعی ببینید ، شما را ترغیب به انتخاب های سالم تر کند. اگر مایل به صرف بخشی از این اطلاعات و تشویق هستید ، CGM ها گزینه ای هستند که احتمالاً گسترش می یابد.

اما اگر از آن راه پیروی می کنید ، سعی کنید اطلاعات – و هر گونه توصیه ای که می توانید – را به صورت تئوری حفظ کنید. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ قند خون در محدوده مشخص می تواند سلامتی و طول عمر را تا حد زیادی بهبود بخشد. اما برای کسانی که دیابت یا پیش دیابت نداشتند ، هیچ شواهدی مبنی بر نوع “سالم” پاسخ “سالم” قند خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی مناسب – شامل مقدار زیادی سبزیجات و سایر غذاها ، کمی قند اضافه شده ، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند ، سلامت شما را بهبود می بخشد. نیازی به احساس نیست!



دیدگاهتان را بنویسید