آنچه درباره تمرین با وزنه نمی دانید

وزنه برداری دقیقا چه ربطی به سلامتی دارد؟ برخی از افراد برای افزایش تناسب اندام و سلامتی ورزش می کنند، اما نمی دانند که تمرین با وزنه چقدر می تواند برای آنها مفید باشد. در اینجا برخی از مزایا ذکر شده است؛ دریابید که آیا این چیزی است که باید در رژیم تناسب اندام خود در نظر بگیرید.

افزایش چربی را کاهش می دهد

وزنه زدن سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد، بنابراین حتی اگر غذای بیشتری بخورید، حفظ وزن مشکل چندانی نخواهد داشت. بسیاری از مردم فکر می کنند که وزنه زدن باعث افزایش سایز بدن می شود و می تواند شما را بزرگتر نشان دهد. این درست نیست زیرا بدنسازانی که این نتایج را به دست می آورند باید مقادیر زیادی غذا بخورند تا وزن خود را افزایش دهند. یک فرد سالم و معتدل باید میزان غذای مصرفی خود را دو برابر یا حتی سه برابر کند تا سایز خود را افزایش دهد. نکته این است که اگر رژیم فعلی خود را حفظ کنید و تمرینات با وزنه را امتحان کنید، با سفت شدن و سفت شدن ماهیچه هایتان سریعتر وزن کم خواهید کرد. برای افزایش جرم، باید بیشتر بخورید.

احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که تمرینات وزنه برداری منظم همراه با رژیم غذایی مناسب مقاومت به انسولین را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حتی سرطان را کاهش می دهد.

تراکم استخوان را بهبود می بخشد

وزنه برداری با تسهیل ساخت بافت به جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی استخوان کمک می کند. این به حفظ توده استخوانی مناسب کمک می کند و استخوان های سالمی را تقویت می کند که می توانند استرس بیشتری را بدون شکستگی تحمل کنند.

به جلوگیری از صدمات کمک می کند

تمرین با وزنه نه تنها کیفیت استخوان را افزایش می دهد، بلکه ماهیچه های شما را نیز تقویت می کند. همچنین انسجام رباط ها و تاندون های مسئول اتصال استخوان ها به عضلات و بافت های بدن را بهبود می بخشد.

بسیاری از افراد به اشتباه وزنه برداری را از تمرینات خود رها می کنند، زیرا می ترسند در زمانی که می خواهند لاغر بمانند، وزن خود را حجیم کنند. مهم است بدانید که این کار را نمی توان بدون خوردن مواد غذایی مورد نیاز بدن برای ساخت توده عضلانی بیشتر انجام داد. ترکیب مناسب رژیم غذایی و تمرینات وزنی می تواند بدن شما را دقیقاً به همان شکلی که می خواهید بسازد، بسته به اینکه چقدر توده عضلانی می خواهید به دست آورید یا چقدر چربی می خواهید کم کنید. در هر صورت، کنار گذاشتن تمرینات با وزنه توصیه می‌شود و با یک برنامه صحیح، نه تنها به فرم بدن شما کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا سالم‌تر و کمتر مستعد آسیب شوید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر