آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تغییرات


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات پیرامون متابولیسم و ​​سلامت دستگاه گوارش غالب هستند. گاهی اوقات حتی در مورد مبادله صحبت می شود ، اگرچه آنها نقش های متفاوتی در بدن دارند. اگر به دنبال بهبود سلامت روده خود هستید ، هر دو فضایی برای کمک به شما در بهترین حالت خود دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل ها را برای سلامت روده بیاموزید و درک کنید که مکمل ها به بهترین وجه با اهداف شما مطابقت دارند.

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها

هر دو آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که با خوردن آنها می توان فواید مختلفی را برای سلامتی به ارمغان آورد. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. معده انسان که به میکروبیوم روده نیز معروف است ، میزبان تریلیون ها باکتری است. یک دوز سالم از باکتری های ضد باکتری خوب می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، افزایش وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف ژن پروبیوتیک وجود دارد. محبوب ترین انواع برای مطالعه عبارتند از: لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر دو انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

استفاده از پروبیوتیک ها می تواند به شما اطمینان دهد که تعادل مناسبی برای باکتری های خوب روده دارید. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های پخته وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • یوگور

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات اغلب هضم را هدف قرار می دهند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیکی نگرانی های بین جوش و سلامت واژن را از نظر مزایای مختلف آنها برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی پاپایا ، پاپایای تازه و موز به شما در کاهش وزن کمک می کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر کمک می کنند تا به طور مثر جذب شوند. احتمالاً شما در مورد فردی که به لاکتوز حساسیت دارد ، شنیده اید ، به این معنی که آنزیم لاکتاز کمی دارد و در مصرف لاکتاز ، قندی که در شیر یافت می شود ، مشکل دارند. این یکی از نمونه های نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون هضم ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا استفاده نمی کند. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، سوء تغذیه ، هضم) و شرایط شدید و سوءتغذیه همراه است.

سه نوع اصلی اختلالات گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که به قندهای ساده تجزیه می شود
  • پروتئاز ، که پروتئین را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک وجود دارد. جالب است که در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شود.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهات مختلف مشابه هستند زیرا هر دو برای سیستم گوارشی شما مفید هستند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای کمک به کاهش بهترین پشتیبانی سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، علائمی را که می خواهید بهبود بخشید یا شرایطی را که برای شما صدق می کند ، شناسایی کنید.

وقتی غذا می خورید احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید در ابتدای غذا از آنزیم ترکیبی استفاده کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به شما کمک می کند مواد مغذی اصلی رژیم غذایی خود را تجزیه کنید. در نتیجه ، آنها می توانند پس از ناراحتی هایی مانند نفخ و هضم ، تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه خود و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ارتقا دهید. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست ناشی از قله های پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

غذاهای زیاد بخورید که چرا ندارند.

اگر به طور معمول وعده های بزرگ غذا می خورید ، آنزیم های گوارشی می توانند بهترین دوست شما باشند. بخشهای سخاوتمندانه ، گرچه اغلب رضایت بخش هستند ، اما می توانند مالیات بر سیستم گوارشی شما ایجاد کنند. هضم بیش از حد دارو ممکن است زمان زیادی طول بکشد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند شود. این جایی است که ترکیبی از دستگاه گوارش می تواند با هضم با تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما به هضم غذا کمک کند.

داروهای تجویز شده خود را مصرف می کنید.

اگر تحت درمانی هستید که بر هضم شما تأثیر می گذارد ، از پروبیوتیک استفاده کنید (البته راهنمای پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییرات مداوم در مدفوع شوند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و اصلاح باکتری های مفید روده ، برخی از پیامدهای گوارشی را کاهش دهد.

حس شیر داری

اگر به لاکتوز حساسیت دارید یا حساسیت دارید ، باید هم فرمول پروبیوتیک و هم آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند از مشکلات گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر جلوگیری کنند. همچنین ، هضم لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند و برای افرادی که از عدم تحمل برخوردارند لذت بردن از شیر در حد اعتدال را آسان می کند.

چگونه می توان هضم و پروبیوتیک ها برای بهبود هضم با یکدیگر همکاری کرد

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل استاندارد بهره مند شوند. پس از همه ، هر یک برای سیستم گوارش مهم است. اگر می خواهید ترکیبی از متابولیسم و ​​متابولیسم را به طور منظم شامل شوید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. تداوم برای به دست آوردن مزایای معنی دار مهم است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تغییرات مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی سریعتر کار می کنند. آنها هنگام خوردن تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های متابولیک را می توان روزانه یا در صورت نیاز در غذاهایی که باعث تاخیر یا هضم می شوند ، مصرف کرد.

در مرحله دوم ، باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف می کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. اکثر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثرتر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند اولین صبح یا قبل از خواب. در عوض ، آنزیم های گوارشی باید همراه غذا مصرف شوند تا به درستی عمل کنند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد می توانند از هر دو استفاده کنند ، در حالی که دیگران باید انتخابهای خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. سوالات ما را بپرسید تا به شما در کاهش مکمل های مناسب شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید