آنتی اکسیدان های بدن خود را در شرایط هوای آلوده تقویت کنید


این نام شهر است

تهران (پانا) – نایب رئیس انجمن تغذیه ایران درباره تغذیه مناسب در مواقع آلودگی هوا توضیح داد.

مجید حسن قمی، نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: این روزها باید آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تقویت کنیم، بنابراین باید از خوردن غذاهایی که در بدن در حال مرگ هستند و تلاش برای مقابله با ارگانیسم بیمار خودداری کنیم. .انجام میدهم

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: کودکان، مبتلایان به بیماری های قلبی و سرطان و مبتلایان به بیماری های مزمن کلیوی در هنگام آلودگی هوا از خانه خارج نشوند. افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به دلیل آلودگی هوا باید کمتر ورزش و فعالیت بدنی داشته باشند و چشم، دهان، بینی و مخاط خود را تمیز کنند.

وی برای بیماران مبتلا به مشکلات خونی و گردش خون، قلبی و قلبی گفت: بهتر است از چشم فیلتر استفاده شود و کمتر با آلودگی تماس داشته باشد.

قمی ادامه می دهد: از جمله کارهایی که باید انجام داد، تعویض لباس هنگام ورود به منزل و پرهیز از خرید مواد غذایی و نوشیدنی هایی است که در خارج از منزل بدون کیف پول به فروش می رسد. در این مواقع از خوردن غذاهایی مانند فست فود و ساندویچ، چیپس و پفک که می تواند به بدن آسیب برساند خودداری کنید.

وی بیان کرد: مصرف غذاهایی مانند گوجه فرنگی، کیوی، پرتقال، لیمو شیرین حاوی ویتامین E و C است که به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. هنگام نظافت بهتر است از روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن بادام استفاده کنید. ما باید آنتی اکسیدان های مورد نیاز خود را تامین کنیم و با خوردن مواد شیمیایی مانند: سیر، بذر کتان، پیاز، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

وی همچنین گفت: مصرف آنتی اکسیدان را در روزهای کثیف فراموش نکنید. میوه ها و سبزیجاتی مانند جعفری، کلم، ریحان، کاهو، کاهو، هویج، خرمالو، گوجه فرنگی، اسفناج و گشنیز را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

قمی گفت: از ۸ تا ۱۰ لیوان آب و شیره استفاده کنید. نوشیدن آب از چای سبز که حاوی مواد آنتی اکسیدانی و مقداری ویتامین و تئوفیلین است که در تسکین التهاب مهم است کمک می کند.

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران همچنین تصریح کرد: لبنیات کم چرب سرشار از منیزیم، فسفر، کلسیم و پروتئین باکیفیت است که می تواند از ورود مواد شیمیایی سرب به رژیم غذایی جلوگیری کند. فیبر بذر کتان از آنجایی که حاوی امگا ۳ است در برابر آلودگی هوا مقاوم است. ماهی و غذاهای دریایی نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

وی بیان کرد: سیر و پیاز به دلیل خاصیت خاصی که دارند باعث کاهش مصرف فلزات سنگین مانند آرسنیک، کادمیوم، آهن، جیوه و سرب و سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، فلفل سبز، گوجه فرنگی، سبزی، آن می شوند. منبع عالی ویتامین A است، بهتر است آن را به صورت خام و تازه مصرف کنید تا ویتامین ها در دسترس باشد.

قمی گفت: حاوی مقدار زیادی ویتامین و فلاونوئید است که سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل خارجی مانند ویروس ها و باکتری ها تقویت می کند. میوه هایی مانند سیب، مرکبات، هویج و انگور همگی سرشار از پکتین هستند که برای کاهش اثرات سطح روی بدن مهم است.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها ویتامین E است که منابع بادام، روغن زیتون و آفتابگردان، جوانه گندم و سبزیجات برگ سبز است.

قمی بیان کرد: لبنیات و لبنیات حاوی پروبیوتیک علاوه بر تامین کلسیم و املاح معدنی می تواند باعث افزایش سطح باکتری های روده شده و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

وی همچنین گفت: سلنیوم و روی از مواد معدنی آنتی اکسیدانی هستند و سلنیوم در غذاهای دریایی، مرغ، نان و انگور کامل و روی در انواع غذاها، غذاهای دریایی، غلات کامل، نخود، زنبور عسل و میکروب ذرت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان