آب آشامیدنی چگونه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند؟


ب

تهران (پانا) – بارها در مطالعات انجام شده بر روی محصولات مختلف علمی و دارویی ذکر شده است که نوشیدن آب فراوان برای سلامتی بدن مفید است، اما یکی از مصارف اصلی آب آشامیدنی تقویت سیستم ایمنی بدن است. بدن ، که این روزها در برابر عفونت های ویروسی بسیار موثر است، به کمک مردم آمد.

آیا می دانید چند بار در روز باید آب بنوشید؟ ممکن است بیشتر اوقات نوشیدن آب را فراموش کنید. آب فواید زیادی برای بدن انسان دارد و این روزها برای کرونا بسیار مهم است، زیرا یکی از مهم ترین محرک های سیستم ایمنی است که انرژی بدن شما را تامین می کند.

سیستم بدن انسان برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. بدن شما برای عملکرد صحیح از آب در بافت ها، اندام ها و سلول های خود استفاده می کند. وقتی برای غذا و عرق حفاری می کنید، آب از بین می رود. وقتی نفس می کشید، برای یک فنجان آب ضرر می کنید. در نتیجه، نمی توانید با همان فعالیت هایی که باعث از دست دادن آب می شود زندگی کنید. سپس باید آب بنوشید. در این بخش ابتدا فواید آب آشامیدنی را به شما خواهیم گفت:

۱. آب به حذف مواد زائد مضر کمک می کند

سلامت معده و روده برای سیستم ایمنی مهم است. وقتی آب می نوشید، بدن به راحتی مواد زائد را تشخیص می دهد و از طریق ادرار آنها را از بدن خارج می کند. کلیه ها مواد زائد را با کمک آب از بدن دفع می کنند. در نتیجه خون و مواد مغذی وارد بدن می شود.

۲. آب به هضم غذا کمک می کند و از عفونت جلوگیری می کند

آب نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. بخش زیادی از آب وارد جریان خون می شود، از معده خارج می شود و به روده ها می رسد. روده بزرگ به کمک آب هضم غذا را بهبود می بخشد، تقسیم کردن غذاهایی که می خورید به بخش های کوچکتر به تامین مواد مغذی کمک می کند. در نتیجه، هرچه مزایای بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کنید، سلامت کلی شما بیشتر بهبود خواهد یافت. هیدراتاسیون مناسب در بدن، روده های بدن را تنظیم می کند و به از بین بردن بیماری هایی مانند آسم، اسهال، فشار خون بالا، عفونت های دستگاه ادراری و سنگ کلیه کمک می کند.

۳. آب از کم آبی و کم آبی بدن جلوگیری می کند

ارضای نیاز بدن به آب برای سلامتی مهم است. وقتی بیمار هستید بدنتان می سوزد و آب از دست می دهید. کم آبی علت طرد شدن، سردرد و اثرات منفی بر روحیه است. ممکن است بر سطح تمرکز و حافظه شما تأثیر بگذارد. بنابراین، افزایش هیدراتاسیون بدن با نوشیدن آب بسیار مهم است.

۴. آب باعث می شود مغز به درستی کار کند

یکی از مهم ترین عملکردهای آب، مرطوب کردن سلول های مغز و بهبود عملکرد آن است. ۷۵ درصد از ساختار مغز به آب نیاز دارد و در نهایت، هیدراتاسیون عملکرد مغز را به روش صحیح کنترل می کند. آب حاوی الکترولیت های خاصی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم است. الکترولیت ها نقش مهمی در عملکرد صحیح بدن دارند.

۵. آب به سلامت قلب کمک می کند

رطوبت نقش مهمی در سلامت قلب دارد. قلب سالم می تواند خون را پمپاژ کند و اکسیژن عملکرد ماهیچه ها را بهبود می بخشد. تشنگی علت فشار خون پایین و تجمع سدیم در بدن و در نتیجه فشار خون بالا و خونریزی است.

۶. آب از مفاصل، رباط ها و بافت بدن محافظت می کند

تمام سلول ها و اندام های بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند. مرطوب کردن بدن باعث ایجاد رطوبت زیادی در خون، استخوان و مغز می شود. در نتیجه آب، سیستم زهکشی بهتر کار خواهد کرد.

۷. آب به تولید بزاق کمک می کند

آب در افزایش سلامت دندان ها نیز موثر است. نوشیدن آب عامل خشکی دهان است. در نتیجه بدن قادر به تولید بزاق برای مرطوب کردن دهان نیست. بزاق به از بین بردن اسید معده کمک می کند و به غذا و نوشیدنی اجازه می دهد تا آزادانه در دهان جریان یابد. در نتیجه، عوارض انسانی مانند رفلاکس معده کمتر است.

۸. آب به تنظیم دمای بدن کمک می کند

آب دمای داخلی بدن را تنظیم می کند و دمای بیرونی را بهبود می بخشد. عرق یکی از اصلی ترین چیزهایی است که از آب در بدن برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن استفاده می کند.

آیا آب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؟

آره. نوشیدن آب می تواند سیستم ایمنی بدن را بهتر بهبود بخشد. این به بدن شما کمک می کند تا از شر باکتری ها و سمومی که باعث عفونت می شوند خلاص شود. اکسیژن و مواد مغذی با کمک آب در سراسر بدن توزیع می شوند. بهتر است مواد زائد را حذف کنید و در نتیجه ظاهر عفونت بهتری داشته باشید.

چگونه می توان از آب برای افزایش چربی بدن استفاده کرد؟

سیستم ایمنی نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد و توانایی مبارزه با عفونت ها را ایجاد می کند. نوشیدن آب زیاد یکی از راه های پیشگیری از عفونت است، اما انواع مختلف آب متفاوت است.

آب قلیایی

آب تلخ بر مقیاس ph تأثیر می گذارد. تفاوت آب قلیایی با آب معمولی در سطح اسیدیته است، به این معنی که یون هیدروژن آنها بیشتر از هیدروژن است. آب قلیایی حاوی منیزیم، پتاسیم و کلسیم است و ترکیبات سمی را از بدن دفع می کند و جذب نوشیدنی را برای بدن آسان می کند.

آب دارای فواید زیر نیز می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت عملکرد گردش خون

افزایش کیفیت خون

تقویت استخوان

کنترل هضم

لغو

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

کمک به حل مشکلاتی مانند آنفولانزای معده

آب گرم

آب صرف نظر از درجه حرارت می تواند سلامت کلیه های شما را حفظ کند، اما آب گرم فواید زیادی دارد که رعایت آنها کوتاه است.

هضم سالم و کمک به هضم سریعتر غذا

بدن را سم زدایی می کند، زیرا آب گرم عامل تعریق است که سموم را از بدن دفع می کند.

افزایش اندازه رگ های خونی و بهبود جریان خون که به کاهش درد و شل شدن عضلات کمک می کند.

اضافه وزن را از بین ببرید

افزایش متابولیسم

ترکیب مواد مغذی و حذف ضایعات مواد غذایی

گلو را پاک کنید و بینی را ببوید

به بهبود جریان مخاط کمک می کند

به استرس و اضطراب پایان دهید

آب لیمو

لیمو سرشار از مواد مغذی، منیزیم، کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامین B کمپلکس و ویتامین C است و همچنین پتاسیم بیشتری نسبت به انگور و سیب دارد. آب لیمو فواید زیر را برای بدن دارد.

مبارزه با بیماری ها و بیماری ها

افزایش ظرفیت سیستم ایمنی بدن

بهبود زخم های فیزیکی سریعتر است

به حذف آهن از غذا کمک می کند

آب معطر

اسید سیتریک موجود در آب لیمو باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین می برد

سطوح بالای ویتامین C به عنوان یک حامل پیشگیرانه برای رادیکال های آزاد و سرطان عمل می کند

به ساخت کلاژن برای پوست سالم کمک می کند

به تسکین یا جلوگیری از حالت تهوع کمک می کند

چقدر آب بخوریم؟

این روش خوبی برای ورود آب به بدن است، اما به اندازه آب مورد نیاز کل بدن نیست. بسته به عوامل مختلفی مانند دارو، فعالیت بدنی، سن و غیره، آب باید متفاوت باشد. قانون ۸×۸ می گوید که باید ۸ لیوان یا ۲۳۶ میلی گرم آب در طول روز بنوشید. معمولا بیشتر روز ۲ لیتر آب بنوشید. البته هیچ ادبیات علمی پشت این قضیه وجود ندارد. اگر مادری دلسوز، ورزشکار یا اهل ورزش هستید، به آب بیشتری نیاز دارید.